Skocz do zawartości

[konserwacja] sprawdzenie oraz konserwacja po długim postoju


Rekomendowane odpowiedzi

witam
posiadam rower kross trans 4, który stał około 2 lata w piwnicy nie używany.
w tym roku przejechałem na nim parę kilometrów i nie mam większych zastrzeżeń co do sprawności roweru.
chciałem oddać rower na przegląd do serwisu ale w mojej okolicy nie mają wolnych terminów przez najbliższe 3-4 tygodnie a rower potrzebny mi będzie za około 2 tygodnie, dlatego uznałem że rower oddam do serwisu dopiero zima albo na wiosnę a teraz sam chce go sprawdzić i zakonserwować.
rower raczej będzie użytkowany na ścieżkach rowerowych/ asfalcie może czasem zjadę na jakąś drogę kamienną 
mam takie pytanie
co i jak należy sprawdzić w rowerze by był on bezpieczny?
co należy przesmarować w rowerze żeby działało jak należy? oprócz łańcucha bo to już wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zrobić w warunkach domowych?
Jakich elementów zdjęcia wstawić na forum do oceny?
Tak jak wyżej pisałem nie mogę oddać roweru bo mi jest potrzebny za około dwa tygodnie a tyle czeka się na miejsce w serwisie.
Hamulce działają bardzo dobrze, nie przycinają się, odbijają itd.
Zauważyłem że przy cofaniu roweru kreci się korba (nie pamiętam czy tak było wcześniej).
czy to jest jakaś usterka, a może tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy cofaniu kręci się korba. To normalne. Jak nic nie zgrzyta, chodzi gładko, nie ma luzów, rower puknięty lekko o ziemię nie dzwoni jakby był kubłem gwoździ, łańcuch nasmarowany i czysty, biegi się zmieniają, hamuje - to dwa tygodnie można jeździć aż doczekasz do dobrego czasu na serwis. Warto sprawdzić dokręcenie wszystkich śrub, ale do tego trzeba trochę doświadczenia albo klucza dynamometrycznego, by nie przeciągnąć. Można też się przyjrzeć klockom hamulcowym. Jak nie wiesz jak, to smarowanie piast, sterów  zostaw serwisowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej obawiam się tym że podczas jazdy łańcuch na dużych zębatkach z tyłu przelatuje przez zemby na zębatce tak o 1/4 obrotu( zdaje mi się że to na przedniej zębatce przelatuje). A na małych zębach z tyłu przy trochę szybszej jeździe tak jakby łańcuch się przycinał i szarpał podczas pedałowania.

A co do smarowania to oglądałem filmy na YouTube szajbaka i z tego co widziałem to nie jest jakieś ciężkie by się nauczyć tylko trzeba trochę cierpliwości i miejsca 

Edytowane przez deespo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ułożyskownie bębenka. Trzeba by to przeserwisować. W skrajnych przypadkach może dojść do zaciągania łańcucha i poważnej awarii a nawet wypadku (przerzutka i/lub łańcuch mogą zostać wkręcone w szprychy koła - nagłe zablokowanie koła i potencjalnie zniszczona przerzutka, hak przerzutki, rama i/kub koło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...