Skocz do zawartości

[4000-5000] MTB XC


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam typowego MTB XC do jeżdżenia po lesie po średnio utwardzonych drogach z małymi i średnimi podjazdami oraz zjazdami. Mam 181 cm i trenuje amatorsko triathlon. Dodam, że mam już szosę oraz rower crossowy. W tym ostatnim zamontowałem opony schwalbe sam 1,75 i w miarę daje radę w terenie ale wszystko się trzęsie przy szybszej jeździe a zamierzam się też trochę ścigać na zawodach i boje się, że rower się rozleci przy prędkościach 30+km/h a bardzo go lubię i szkoda go mi. Analizuje poniższe modele. Najbardziej wizualnie podoba mi się Kross Level 7.0 z uwagi na brak widocznych spawów i całkowite prowadzenie linek w ramie (łącznie z widelcem tylnym), w miarę dobry osprzęt ale napęd 1x11. Nie podoba mi się jego dostępność oraz cena i chyba brak możliwości przejścia na napęd 1x12 w przyszłości. 

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-6-0-rubinowy-srebrny-polysk - można go kupić w dobrej cenie, ale brak sztywnych osi i chamsko widoczne spawy oraz odstające blaszki w ramie ale za to super kolor. Nie podobają mi się też manetki od hamulców, które strasznie odstają od kierownicy. 

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-7-0-niebieski-czerwony-polysk - mój aktualny faworyt ale przekracza mój budżet, nie jestem przekonany do napędu 1x11. Chyba nie można go wymienić w przyszłości na 1x12 bo piasta nie ma microspine. Rower trochę ciężki jak karbonową ramę. Nie wiele mnie waży od decathlanowych propozycji. 

https://www.tabou.pl/mtb/blade-29-6-0-2021 - osprzęt super ale bardzo brzydka rama z widocznymi spawami, odstającymi śrubkami, wiszącymi kabelkami w okolicach korby oraz słabej jakości chwyty, siodełko, sztyca. Manetka od amortyzatora kiepskiej jakości, nie wiadomo czy sam amor jest dobry. Nie podoba mi się ten rower wizualnie.  

https://www.kellysbike.com/pl/xc-c923/gate-30-dark-29-p67882 - super hamulce, nie mam przekonania do marki SAMOX (korba oraz suport), wygląda przeciętnie, plus za naped 1x12, rower na oko wygląda na mniej porządny od krossa level 6.0. 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-120-29-nx-eagle/_/R-p-330101?mc=8616936 - mega minus za całkowite prowadzenie linek na zewnątrz, widoczne sprawy, dziwnie odkształcony widelec tylni, kolor zbyt żywy, 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore/_/R-p-330066?mc=8616937 - nie mam przekonania do napędu 1x11, mega minus za całkowite prowadzenie linek na zewnątrz, widoczne sprawy, dziwnie odkształcony widelec tylni, kolor spoko 

Mam dylemat jaki rower kupić. Każdy ma zalety oraz wady a chciałbym możliwe jak najlepszy kupić za te pieniądze i bez konieczności jego modyfikacji lub zakupu na siłę na zasadzie żeby coś mieć a jak się pojawi jakaś lepsza oferta to sprzedać. Cena w stosunku możliwości do jakości skłania mnie ku Krossowi Level 6.0 a serce ku Krossowi Level 7.0, który raczej nie jest wart 5699 zł. Proszę o dobre rady, które pomogą mi podjąć dobrą decyzje. 

Pytania: 

1. Czy zakup roweru ze sztywnymi osiami to warunek obowiązkowy? 

2. Czy Napęd 1x11 nie będzie mnie ograniczał na wyścigach? Słyszałem, że jest to jego słaba strona korba 32T i kaseta 11-51T w stosunku do korby 34T i kasety 10-51T. 

3. Czy faktycznie zwracać aż tak uwagę na wygląd roweru? Z doświadczenia wiem, że jest to mega ważne przy zakupie a potem wraz z czasem coraz mniej się na to patrzy :) ale z drugiej strony jak rower mi się podoba to chętniej chciałbym z niego korzystać. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze model Unibike Evo 29 wygląda ciekawie -> https://www.unibike.pl/evo29.html

Cytat

W Levelu 7 nie widać spawów, bo ich tam nie ma ze względu na wykonanie ramy z włókna węglowego. ;) Ale tego raczej nie potrzebujesz, chyba, że estetyka jest u Ciebie na pierwszym miejscu i spawy aż tak bardzo Ci wadzą.

No jest ważna dla mnie. dlatego mam takie dylematy. Poprzednie rowery podobały mi się i były dobrze wyposażone a teraz ciężko taki znaleźć. 

 

 

Edytowane przez RPRT07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nic na siłę, ale ładniejszy kolor nie pojedzie lepiej - i mówię to ja, który zwraca uwagę na wygląd :icon_wink:  Sztywne osie niby nie są "must have", ale jeśli jest możliwość, a rama ma trochę posłużyć, to najlepiej brać boost.  Nie wiem, czy jest sens się tak bawić - kupić w miarę tanio, odsprzedać, i dopiero brać coś docelowego (chyba, że górna granica budżetu na tę chwilę jest absolutnie nieprzekraczalna, albo nie wiemy na ile się wkręcimy). Z drugiej strony ceny są coraz wyższe, więc też można kręcić nosem na zakup średniaka, tyle że "karbą", i z "lepszym" napisem na ramie - może i dobrze, że się nie zafiksowałeś na czymś amerykańskim...  Stosunek cena/osprzęt raczej nie do pobicia w Decu - może jeszcze niemieckie marki wysyłkowe się zbliżają, a reszta niestety droższa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem ostatecznie Kellys'a Gate 50 za 5399 zł. Rower ma wszystko co chciałem mieć i co najważniejsze podoba mi się :)

Zastanawiam się tylko czy opony nie są trochę mało terenowe. Zrobiłem wczoraj trasę 70km gdzie były m.in. głębokie piaski i sporo zakrętów 90 st. i czasem miałem wrażenie, że się zaraz wywalę. Może to kwestia ciśnienia. Dopompowałem opony na 45 PSI. Teraz spuściłem na 40 PSI i będę dalej testował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40, 45 PSI?! W oponach 2,1"? I Ty się dziwisz, że masz problem w terenie, że Cię nosi na zakrętach?! 😆 Chłopie! Ja ważę 82kg i w terenie jeżdżę na 21/24 PSI. :) A wiem, że ludzie z gorszą techniką schodzą jeszcze niżej nawet przy większej masie.

Oczywiście jeśli nie masz tubeless, to przy bardzo niskim ciśnieniu zaraz porozcinasz dętki i będziesz pchał do domu. ;) No ale 45 PSI to gruba przesada...

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zejdę na początek na 35 PSI i będę testował. Wczoraj faktycznie podskakiwałem co jakiś czas. Zwłaszcza na kamieniach. A jakie gripy polecasz? Wczoraj mnie trochę dłonie bolały i pytanie czy kwestia przyczajenia czy są do wymiany na jakieś np. żelowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ważysz? W okolicach 80kg? Nadmuchaj sobie do tych dętek 1,6 bara z przodu, 1,8 z tyłu i testuj. Będziesz miał jakiś punkt wyjścia, a potem możesz eksperymentować z niższym czy wyższym ciśnieniem w zależności od terenu po którym jeździsz, stylu jazdy i subiektywnych odczuć. Z czasem możesz - o ile obręcze pozwalają - wrzucić szersze opony i przejść na tubeless, a wtedy będziesz miał już właściwie dowolność w kwestii ciśnienia (oczywiście w granicach rozsądku).

Odnośnie chwytów: Najpierw pobaw się ustawieniem kierownicy i mostka, bo jak będziesz miał nienaturalnie powyginane nadgarstki i dłonie, to żadne chwyty nie pomogą. 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...