Skocz do zawartości

[Mechanizm korbowy] Dobór korby- wymiana na jednorzędowy.


Gruff

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam pytanie do doświadczonych....posiadam stary mechanizm korbowy shimano FCM- 311 tarcze 48/38/28 i z tyłu kaseta ośmiorzędowa. Przyszedł czas na wymianę zużytej kasety + łańcuch, środkowa tarcza mechanizmu korbowego również jest zużyta- zęby zjechane i od kilku miesięcy jeździłem wyłącznie na tej największej tarczy. Bardzo bym chciał zamienić stary mechanizm korbowy na nowy, ale jednorzędowy- jak to zrobić najlepiej? Czy dobór ilości zębów wpłynie na żywotność całości- skłaniam się do np.46zębów, czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens? Nie chcę z przodu korzystać z przerzutek, jeżdżę po płaskim praktycznie sam asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To racja, linia łańcucha wyszła około 52. Natomiast ja to robiłem z pełną świadomością, ten rower jeździ tylko po płaskim i głównie na 3-4 najcięższych biegach kasety. A i tak w sumie wszystko dobrze działa na całym zakresie.

 

BTW ciężka ta korba w porównaniu do poprzedniej generacji. U mnie z zębatka 36t (około 60g) ma 860 g.

Edytowane przez hawkeye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...