Skocz do zawartości

[Cross vs Gravel] Połączenie sportu i rekreacji


Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem listę dostępnych rowerów w przedziale 6000 - 7000 zł. Niestety różnią się one rozmiarem no i dodatkwo inną geometrią.

KROSS ESKER 6.0 L - 21" - https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-6-0-kolo-28-rozm-l-176-186cm-12462540974

KELLYS SOOT 50 M - 51cm - https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-kellys-soot-50-m-2022-12294073495

ROMET BOREAS 2 - 54cm - https://allegro.pl/oferta/2128261-romet-boreas-2-54cm-czarno-bezowy-12203132713

UNIBIKE GEOS - 49cm - https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-unibike-geos-49-czarny-12423719073

M_BIKE GRV 400 - 50cm - https://allegro.pl/oferta/rower-m-bike-gravel-grv-400-50-cm-merida-12397412678

Pytanie co z ww pasuje do 178cm/80cm najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by zawęzić listę do sugerowanych rozmiarów, bo po co kupować jak coś jest za duże lub za małe. Tylko tu zaczyna się jazda w sposobie w jakim te wymiary są podane ;) Przykładowo Soot M to jest "klasyczne" 54, a M_BIKE oparty na Silexie to w ogóle geometria jedyna w swoim rodzaju... Na dzień dobry wypadałoby sprawdzić co dany producent sugeruje do danego wzrostu, a zaraz potem znaleźć i porównać tabelki z wymiarami. Reszta to już powinna być wg własnego doświadczenia, ale jak go brak to co zrobić... Będzie "lekka" loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że taki geos i mbike np nie ma tablicy rozmiarów. Kross Esker pokazuje mi, że jestem na granicy M/L a Mihau_ mówi by brać S-kę wdg jego wyliczeń.

Co do rometów np aspre słyszałem już od kilku osób, że ramy są do dupy i masa problemów z nimi. Kellys podobno ma takie sobie opony gravelowe i kable na wierzchu a większość innych modeli nie ma dobrze wyprofilowanego siodełka. Wiem, że loteria daltego pytam co jakościowo dobre i jak z tym rozmiarem można ryzykować : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś nie wiedział, to opony i siodełko to są rzeczy, które wymieniasz pod siebie. Dostaniesz także zwykle najtańszą badziewną owijkę, itp. i nie ma sensu wybierać na bazie tego roweru :) 

Soot ma podobnie poprowadzone linki jak i cała reszta. Całkowicie po wierzchu jest zdaje się tylko przewód do tylnego hamulca - jeszcze za to podziękujesz w razie serwisu/naprawy/wymiany.

IMHO skupiasz się na pierdołach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i pierdoły, ale jeśli wszyscy polecają tu rometa a a potem 2 osoby z rzędu mówią mi, że ich ramy się rozpadają to wolę jednak trochę bardziej się przyłożyć i posłuchać opini innych.

Pytanie też co z tą geometrią roweru? Co jest nie tak z M_BIKE? Jest on najbardziej casualowy? Podobno się to jakoś wylicza ze stakcu i reacha?

Z tych wszystkich rowerów to chyba ten ESKER 6.0 jest najbardziej solidny? 500zł więcej niż SOOT ale napęd już 2x11 i lepsze GRXy. Dostępny jest tylko L. A rozmiarówka wygląda następująco M 168-178 a L 176-186. Ja mam 178 czyli niby na tą L się kwalifikuję i ostatecznie mógłbym skrócić mostek?

   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup co jest, szczerze. Póki jeszcze masz okazję. Jak ja szukałem to nic nie bylo, kupiłem Dsx2, którego po tygodniu wymieniłem na eskera 6 bo się okazja nadazyla. Ale na twoim miejscu nie bralbym eskera Lki, tylko rower w swoim rozmiarze który jest aktualnie dostępny. Też kupiłem eskera 6 M bo niby byłem na początku rozmiaru, ale zwróciłem do sklepu, po co się później zastanawiać czy będzie ok czy nie. 

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież on się mieści na L eskera. Latanie na małej ramie = składanie się w pałąk. Co kto lubi, ale gravel imo nie po to jest żeby się w nim kulić jak na szosie. Chyba ze gravel ścigant to może. 

Edytowane przez soks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fafor napisał:

a Mihau_ mówi by brać S-kę wdg jego wyliczeń.

niby w którym miejscu to napisałem?

Godzinę temu, soks napisał:

niby powyżej 1.5 stack/reach to casual a im niżej tym bardziej sportowo

to teraz sobie policz stack/reach dla rozmiarów XS i XL tego samego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mihau_ napisał:

niby w którym miejscu to napisałem?

to teraz sobie policz stack/reach dla rozmiarów XS i XL tego samego modelu

Standard mniejsza ramą ma mniejsze S/R, większą większe. Obie powyżej 1.5 więc imo ok. To nie jest przypadek ze s ma 1.4, a XL 1.57. Wiadomo ze podawanie suchego ilorazu to nie jest wyznacznik ostateczny.
 

https://blog.bikeinsights.com/how-stack-to-reach-ratio-gets-it-wrong/

https://blog.bikeinsights.com/how-upright-or-aggressive-is-a-bike-design/

Jak widać czynników jest o wiele więcej niż tylko te dwa wymiary, ale tez sorry - patrz niżej. 

 

3 minuty temu, Mihau_ napisał:

Taaaa, a później kupujesz np. treka zgodnie z tym co napisał producent, masz rower o rozmiar/dwa za duży i jedziesz jak na trekingu a nie szosie/gravelu

Tak samo może być jak kupisz po tym co ktoś napisał na forum.
Tak naprawdę jeśli jest się dokładnym, to jedziesz na fitting. Na tej podstawie później dobierasz rower wg rozmiaru i geo. Bo dochodzi czynnik rozciągnięcia, czynnik siły core, ogólnie przecież ludzie to nie roboty - każdy jest inny i na necie, to można co najwyżej sobie jakiś mniej więcej ogląd zrobić. 
Najważniejsze żeby sklep dal możliwość wymiany rozmiaru, jak nie podejdzie i to nie po 10 minutach jazdy w sklepie, bo tak to tylko ekstremalnie złe dobrany rozmiar można wyczaić. 


I można i 2 lata siedzieć i tylko modele zmieniać zamiast kupić w dobrym sklepie, umówić się ze sprzedawca i spróbować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ z całym szacunkiem, bo doświadczenie rowerowe i wiedzę masz na sporo wyższym poziomie niż ja, ale na jakiej podstawie twierdzisz, że wiesz lepiej niż producent który zaprojektował rower jaki rozmiar będzie lepszy? Jaki producent ma cel, żeby wprowadzać klienta w błąd? Nie wziąłeś pod uwagę, tego że to tak ma być i gravele właśnie mają mieć mniej sportową pozycję niż szosy? Wydaje mi się, że podejście producentów do geometrii graveli i szos jest inne i nie można tego porównywać 1:1 co właśnie widać po tym co sami sugerują w katalogach.

Wiesz, chodzi o to, że osoba bez doświadczenia, jak kolega z tego wątku chce kupić np. Aspre 2, ma 178cm, jest na granicy rozmiarów pomiędzy M(54cm) i L(56cm) wg sugestii producenta, a przychodzi internauta Mihau i każe mu kupić S(52cm), który wg oficjalnej strony Rometa jest na wzrost poniżej 172cm? No coś chyba jest nie tak?

Cytat

Jeśli chcesz kupić Rometa Aspre 2 to idealnym dla ciebie rozmiarem będzie S z długością poziomej 540mm

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem amatorem i nie wiem kto ma racje a kto nie, ale tak jak wyżej napisano pojawia się zdrowa wątpliwość jeśli ktoś mówij jedno a producent mówi drugie.

Jedyny powód dalczego się zastanawiam nad tą rozmiarówką jest przez to co napisał Mihau_ własśnie odnośnie np ww rometa. Zapomnijmy jednak o tym rowerze i skupmy się na tym co aktualnie jest ważne. Nie ma rozmiarów... Jestem w stanie kupić tego Krossa Eskera 6.0 w rozmiarze L. Producent mówi, że rower jest dla osób 176-186. Jeśli Mihau_ uważasz, że jest to rower za duży to powiedz proszę, czy wymiana mostka na krótszy rozwiąże sprawę czy w twoim mniemaniu nadal będzie to rower za duży. Chętnie się dowiem co inni na ten temat myślą. Dodatkowo bardzo będę też wdzięczny jak napiszecie mi jaką ten rower na mnie wywrze pozycję z opryginalnym mostkiem i z mniejszym. Mocno/mniej pochylona?

Z rozmiarami jest tak, że albo ten Esker w L-ce albo Boreas 2 M, do którego jakości wykonania mam pewne wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Krossa Eskera 2.0, 6.0 ma chyba identyczną ramę. Mój jest w rozmiarze L przy 185 cm wzrostu i dla mnie jest bardzo wygodny. Przy twoim wzroście może być trochę za duży, chyba że wyciągnięta pozycja ci nie przeszkadza. Gdybyś wziął L-kę skrócenie mostka może nie rozwiązać problemu. Poza tym 80 cm w pierwszym poście to rozumiem że to przekrok? Jeśli tak to będziesz szorował wiadomo czym po górnej rurce która mierzona na wysokości osi suportu ma 79-79,5 cm od podłoża. Myślę że dla Ciebie M-ka będzie rozmiarem właściwym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Artur85 napisał:

@Mihau_ z całym szacunkiem, bo doświadczenie rowerowe i wiedzę masz na sporo wyższym poziomie niż ja, ale na jakiej podstawie twierdzisz, że wiesz lepiej niż producent który zaprojektował rower jaki rozmiar będzie lepszy? Jaki producent ma cel, żeby wprowadzać klienta w błąd? Nie wziąłeś pod uwagę, tego że to tak ma być i gravele właśnie mają mieć mniej sportową pozycję niż szosy? Wydaje mi się, że podejście producentów do geometrii graveli i szos jest inne i nie można tego porównywać 1:1 co właśnie widać po tym co sami sugerują w katalogach.

Wiesz, chodzi o to, że osoba bez doświadczenia, jak kolega z tego wątku chce kupić np. Aspre 2, ma 178cm, jest na granicy rozmiarów pomiędzy M(54cm) i L(56cm) wg sugestii producenta, a przychodzi internauta Mihau i każe mu kupić S(52cm), który wg oficjalnej strony Rometa jest na wzrost poniżej 172cm? No coś chyba jest nie tak?

 

Ale ja o "S" pisałem w kwestii aspre a nie eskera. S-ka w aspre jest pomiędzy M a L w eskerze

8 godzin temu, Fafor napisał:

Jeśli Mihau_ uważasz, że jest to rower za duży to powiedz proszę, czy wymiana mostka na krótszy rozwiąże sprawę czy w twoim mniemaniu nadal będzie to rower za duży.

Jeśli chodzi o długość poziomą to się dopasujesz. Zostaje kwestia wysokości - musisz sprawdzić czy będzie bezpiecznie dla klejnotów. 

7 godzin temu, Fafor napisał:

Jak zamówię ten rower to przyjdzie w kartonie rozłożony jak meble z Ikei.

W przypadku szosy/gravela zwykle do włożenia jest przednie koło, przykręcenie kierownicy. Generalnie takie rowery są "mniejsze" niż mtb więc łatwiej upchnąć w całości w kartonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ewidentnie za duży rozmiar więc żadnego wyciągnięcia* nie powinieneś czuć. W razie czego mostek o 10mm krótszy załatwi sprawę. Poza tym wyższa główka ramy niweluje odczucia związane z długością poziomej (z grubsza im geometria bardziej sportowa tym rura pozioma krótsza). 

*o ile oczywiście nie masz jakichś problemów z mobilnością a jeśli masz to trzeba być świadomym, że rozmiar jest ok a to nad ciałem trzeba pracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...