Skocz do zawartości

[do 6000PLN i taniej] Gravel?


Rekomendowane odpowiedzi

@abdesign dobrze radzi.

Co do chwytów to rzuć okiem na ergon. Nawet te bez rogów zrobią robotę.

Poszukaj używek na olx w dobrym stanie.

Rowery bez baranka i nazwy gravel to zupełnie przyjemniejszy poziom cenowy.

Pojezdzij póki sezon jest a jak się wkrecisz to za parę miesięcy kupisz sobie najwyżej inny rower.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Gronek napisał:

coraz bardziej nad tym zastanawiam, zwłaszcza porównując stosunek stack do reach. W rowerze polecanym przez Ciebie to niemalże 2, w Asprze 1,42. Jeżeli od 1,6 jest "komfortowo" to słabo to widzę. Niby jedna z najbardziej komfortowych ram od Silexa ma 1,56 czyli tak na granicy komfortu, a jednak poniże

Halo, ale to przeliczanie i wnioski są tak umowne, że można to potraktować jedynie orientacyjnie, do tego jak się ma jakiś punkt odniesienia. To nie jest tak, że jak się ma pochyloną sylwetkę na rowerze to jest niewygodnie z automatu, bo stosunek jakichś wymiarów wychodzi X czy Y ;) To w Twoim przypadku może być niewygodnie ze względu na sylwetkę czy brak wytrenowania, a nie dlatego że stosunek stack/reach ma konkretną wartość. 

2 minuty temu, Mihau_ napisał:

Teraz wszystko, gdzie włożysz oponę co najmniej 32c to gravel

Dokładnie, takie to gravele jak z koziego tyłka trąbka. Jeszcze poniekąd nie dziwiło januszowanie na portalach sprzedażowych, gdzie każdy złomek z ramą przypominającą szosę to był od razu "grawel", ale teraz mamy cyrk u producentów typu "flatbargrawel, órbangrawel, grawelowygrawel" itp. gdzie właściwie nie wiadomo co decyduje o przyporządkowaniu do tej kategorii poza kołami 28" z oponą 38C+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemeg napisał:

@abdesign dobrze radzi.

Poszukaj używek na olx w dobrym stanie.

Rower mogę jeszcze tylko w lipcu kupić na fakturę, stąd też szukałem czegoś lepszego i bardziej już docelowego.

 

3 godziny temu, modrzew napisał:

Halo, ale to przeliczanie i wnioski są tak umowne, że można to potraktować jedynie orientacyjnie, do tego jak się ma jakiś punkt odniesienia. To nie jest tak, że jak się ma pochyloną sylwetkę na rowerze to jest niewygodnie z automatu, bo stosunek jakichś wymiarów wychodzi X czy Y ;) To w Twoim przypadku może być niewygodnie ze względu na sylwetkę czy brak wytrenowania, a nie dlatego że stosunek stack/reach ma konkretną wartość. 

Stąd moje pytanie jak się to ma do starego MTB, tam wydaje mi się, że miałem coś w koło 45 może 60 stopni? Rower niestety połamał się po kraksie z samochodem i nie mam jak tego sprawdzić.

Edytowane przez Gronek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gronek Widzę bardzo matematycznie podszedłeś do wyboru roweru z tymi wyliczeniami, próbowałeś przejść się po sklepach i poprzymierzać do różnych rowerów ? Szczerze mi to dużo zrobiło i zmieniło przy próbie nawet krótkiej przejażdżki po sklepie. 

Odnośnie Aspre dzięki za informację, jestem ciekawy czy faktycznie się pojawią bo zapewniali już w tamtym miesiącu że będą :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Gronek napisał:

PS. Dla M Bike GRV 400 nie mogę znaleźć geometrii ramy.

Na tej aukcji jest zamieszczona tabelka z geometrią. Są w niej nawet rozmiary XS i XL, które w ogóle nie występują na stronie producenta.

https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-28-merida-m-bike-grv-400-s-47cm-silex-12264119123

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitof możliwe, sprawdziłem dla M dokładnie i resztę tylko okiem rzuciłem.

Wychodzi na to, że powinien to być wygodny rower jeżeli ma praktycznie Silexową geometrię.

 

Sprawdziłem dla każdego rozmiaru. Geometria jest identyczna, więc albo tak ma być i jest to kopia Silexa 1:1, albo zła tabelka.

Edytowane przez Gronek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@modrzew Całkiem możliwe, miałoby to sens. Ale jeżeli tak to zapowiada się całkiem spoko rower. 

Tak czy owak teraz tylko czekać na przyszły tydzień mi pozostało i poprzymierzać się do różnych rowerów, jakiegoś gravela sobie nie odpuszczę pewnie, ale skupię się na radach @abdesign

Znacie jakiś porządny sklep rowerowy na Śląsku? Ewentualnie w Warszawie, ale tam raczej pod koniec miesiąca będę.

@oligo przyszły tydzień będę miał luźniejszy to coś posprawdzam.

PS. Na stronie Rometa pojawił się i zniknął Aspre 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas wizyty w W-wie dasz rade wygospodarować trochę czasu na dłuższą jazdę testową, to ja bym skorzystał z tej okazji:

https://www.bitterbikes.com/testride

Jeśli się uda umówić termin to będziesz miał prawdziwy darmowy test, a nie jakąś popierdółkę typu jazda w kółko pod sklepem.

Sam Bitter Zero to gravel z progresywną geometrią, czyli dostaniesz rower z dłuższą górną rurą, ale krótkim mostkiem oraz wypłaszczonym kątem główki ramy. Rower ma też sporą bazę kół, ale krótki tylny trójkąt. Geometria rodem z nowoczesnego roweru mtb.  Będziesz mógł się na spokojnie zaznajomić z tym całym barankiem, ale w rowerze, który będzie stabilny w prowadzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower w porównaniu do Rometa czy M-bike nie jest jakąś wyjątkową okazją cenową, ale jest na tyle sensownie wyceniony, że warto go uwzględnić. Szczególnie z ceną z pre-orderu.

To nad czym się zastanawiam to te hamulce, które w dłuższym okresie czasu są trochę niewiadomą. No i jak jesteś spoza W-wy to dochodzi jeszcze kwestia ewentualnej naprawy gwarancyjnej. Póki co to rower trzeba chyba wysyłać do nich.

Tylko osprzęt to jedno, a jest jeszcze kwestia geometrii. Romet Aspre to gravel, któremu jest bliżej do tradycyjnej ramy szosowej. Dobry wybór dla kogoś kto szuka gravela, który będzie mu robił w dużej mierze za taką pseudo szosę na kiepskie asfalty i da możliwość zjechania z nich. Natomiast Bitter to gravel z ramą projektowaną z myślą o polepszeniu prowadzenia w lekkim terenie. Do tego ma napęd 1x, który dla wielu może być zaletą. Gravel to niezwykle pojemne wyrażenie, a te rowery różnią się trochę charakterem. Warto to uwzględnić.

Co do Cube'a to generalnie fitness z prostą kierownicą, w podobnym budżecie, najczęściej wypada lepiej. Cenę w rowerach z barankiem windują głównie bardzo drogie hydrauliczne klamkomanetki. To jest właśnie powód dla którego w Bitter masz hamulce hybrydowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypożyczeniem od Bitter będzie problem z dograniem terminu. Najszybciej można pytać o Mkę pod koniec miesiąca, jest gdzieś na testach w ETNH. Szkoda i baranka w akcji można by było pomęczyć i zobaczyć jak się 1x sprawuje na co dzień.  Cóż, czas udać się do Ski Sport i przymierzyć się do tego Cube SL Road Race i zestawić sobie go z Nuroadem.

Z tego opisu to bardziej kierowałoby mnie w stronę Rometowego rozumienia gravela. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda, bo to byłaby jedna z tych rzadkich okazji do zapoznania się z rowerem na spokojnie.

M.in. w Katowicach masz sklep, który należy do takiej patronackiej sieci Meridy: https://www.bikeatelier.pl/content/15-katowice

Z opisu wynika, że mają jakiegoś testowego elektryka M_Bike. Może pojawią się też testowe GRV 400?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jednego mieli na stanie (zarezerwowany) i dali się przymierzyć. Super ciekawe doświadczenie, niby rower a baranek wszystko zmienia. Co do samej wygody i pozycji, wydaje mi się bardzo zbliżona do tego starego górala co miałem, także jak dla mnie bardzo ok, na dropie tak średnio, ale do ogarnięcia na jakiś czas pozycja a na, łapach czy górze kierownicy wygodnie.

Baranek to całkowita zmiana tego jak się jeździ. Prawie ze schodów się z rowerem zwaliłem. Te przyzwyczajenie, że jak się ręce trzyma na poziomej rurze kierownicy to do klamek są praktycznie przy palcach, bardzo zwodnicze. Tak poza tym to rower wydaje się wygodny, na bruku komfort jazdy ok (nie gorszy niż to co miałem),  sprzęt bardziej zwinny i szybki, tak łatwiej nabiera się prędkości. Hamulce to aż za dobre, nigdy tarcz nie miałem, a co dopiero w hydraulice. Ciekawe jak się to ma do hybrydowych czy mechanicznych tarczówek. Zaobserwowałem też taką nerwowość, narowistość, ale to może kwestia nieumiejętnego obchodzenia się z barankiem. Bardzo fajny rower, buzia się uśmiecha jak się jeździ. Siodełko może do zmiany, albo pupę trzeba na nowo przyzwyczaić.

Teraz tego fitnesa muszę sprawdzić.

Sorry, że tak chaotycznie, ale piszę na gorąco i, co tu kryć, strasznie się zajarałem. 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nadchodzi czas decyzji zakupowej.

Gdzieś zafixowałem się na punkcie graveli, stąd najczęsciej myślę o M Bike GRV 400, wygodna pozycja plus hydrauliczne hamulce (co przy mojej masie ponoć warte dopłaty :)). Tylko te 6000 PLN to gdzieś próg bólu. 

Coś na płaskiej kierownicy na pewno oszczędziłoby trochę budżetu. 

W ogóle zaczynam za długo o tym wszystkim myśleć, gdzieś w głowie wywracać pierwotne założenia, nawet dochodząc do wniosku, że może jednak szosa, a do miasta odnowić starego trekkinga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak źle nie będzie. Ale pomijając sam zakup domu to na żadną rzecz materialną tyle kasy nie wydałem i to jeszcze na rower, auta mam tańsze. Cóż muszę się wyrobić inaczej VATu nie odliczę.

A tak autorefleksyjnie to ja jestem bardzo dobry w szukaniu, wybieraniu i finalnie zawsze się pojawia blokada i teoria kosztu alternatywnego.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dostałem rozstrzał propozycji w sklepie. 

Albo Orkan 5M albo Aspre 2. Ja nie wiem, czy ja przypadkiem tych sprzedawców sam nie nastawiam na te grawele. Generalnie jeżeli więcej chcę jeździć po asfaltach niż lasach wg sprzedawcy Aspre, jeżeli stosunek asfalt do "teren utwardzony" to  50:50 lepszy dla mnie będzie Orkan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...