Skocz do zawartości

[Przedni blat / kaseta] Shimano Claris, kaseta się skończyła - to może upgrade?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim.

Aktualnie mam:

mechanizm korbowy  Shimano Claris FC-RS200 46/34T 170 mm

kaseta  Shimano HG-31 11-32T 8 speed

 

ale skończyła mi się kaseta i muszę wymienić więc pomyślałem, że może przedni blat też by zmodyfikował.. co da się włożyć żeby to lepiej grało ? 

Jeżdzę Rometem Aspre 1 (gravel) ale śmigam 99% po szosie i tak :)

 

Prosba o konkrety / linki.

 

Dzięki za suport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma Ci tam lepiej grać? Jakieś dźwięki ma ten blat wydawać? :)

Pośmiane, a teraz serio - czegoś Ci brakowało w tym napędzie, gdzieś było za mocno, za ciężko, gdzieś brakowało możliwości podjechania. Jakie osiągasz prędkości, że blat 46t i koronka 11t w Aspre to za mało? Może za dużo? Toż 46/11 to jest ~50km/h gdzieś tym pojechałeś szybciej dłużej niż "siedemnaście sekund"?

ps. Albo starasz się szeroko opisywać problem i potrzeby albo dostajesz gówniane odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd mój post. Gdybym wiedział co mi obsłuży to bym nie pytał :D

za krótko się interesuję rowerumi, żeby płynnie śmigać w tych tematach, ale powiedzmy, że aktualny setup mi nie wystarcza.

@abdesign może nie problem, ale sądziłem, że po tych parametrach co jest włożone, będzie można zasugerować jakis upgradzik na coś nowego w tym Clarisie co jest :)

Pewnie, żeby zmienić na coś innego żeby było więcej zabawy, to by trzeba było przesiąść się na grupę 105 (bo tu już kwestia liczby przełożeń).


Jeżdzę sobie rekreacyjnie i tak mnie naszło, że może by coś podpimpować :) i ktoś podpowie: a tu możesz wsadzić kasetę [tę i tę], albo blat dać większy czy tam więcej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czyli wszystko jasne :)

To Ci odpowiem - odpowiedź przy takich danych wejściowych jest niemożliwa - każesz "dzielić przez zero".

Jednemu 46t to za dużo... drugiemu to za mało a trzeciemu w sam raz - nogi jeżdżą a nie napęd, napęd to może co najwyżej lepiej albo gorzej do tych nóg pasować. Masz przecież świadomość że nie mamy po równo siły/wytrzymałości/umiejętności - obaj potrzebujemy różnych rzeczy od napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi prędkościami przy tej samej kadencji.

Na 50 zębach z przodu i 11 z tyłu przy kadencji 90 pojedziesz 49,5 km/h a przy 46 z przodu i 11 z tyłu pojedziesz 45,6 km/h (przy oponach 700x23)

Edytowane przez PJ4cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć jeszcze tyle watów w nogach żeby z owych "45,5-ciu" zrobiło się 49,5 - samą wymianą zębatki nic takiego się nie zrobi...

Standard u ludzi pytających o takie rzeczy wygląda tak:

Błędne założenia i przeświadczenie, że większy blat = będzie szybciej. Po czym przesiadka na większy blat i używanie większych(lżejszych) koronek z tyłu ;) pod warunkiem, że to o czym @MikeSkywalkerwspomniał nas nie powstrzyma i nie nadziejemy się na problem z przednią przerzutką.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, abdesign napisał:

Musisz mieć jeszcze tyle watów w nogach żeby z owych "45,5-ciu" zrobiło się 49,5 - samą wymianą zębatki nic takiego się nie zrobi...

A kto powiedział, że prędkość musi być ściśle powiązana z generowanymi watami?

Przecież jest jeszcze coś takiego jak grawitacja i wiatr, więc 50 km/h wcale nie oznacza generowania jakiejś konkretnej mocy, bo to zależy od warunków, a długie przełożenia nie są tylko od osiągania maksymalnych prędkości, ale też od oszczędzania energii tam, gdzie duża prędkość wiąże się z małymi oporami (czyli z wiatrem, w cieniu aero, z góry).

W mojej okolicy są zjazdy (niezbyt strome, ale jednak) długości nawet 2 km, gdzie z wiatrem można cały czas jechać te 50 km/h. To zdecydowanie więcej niż 17 sekund i wolałbym wtedy kręcić na 50/11 niż na 46/11, zwłaszcza na rowerze szosowym.

W samochodach najwyższy bieg często jest nadbiegiem i silnik nie ma szans rozwinąć na nim mocy maksymalnej na płaskim, ale i tak jest sens go używać, bo oszczędza się paliwo i zmniejsza hałas silnika. A prędkość maksymalną na płaskim bez wiatru rozwija wtedy na biegu przedostatnim. Z kolei dzięki wydłużonemu ostatniemu przełożeniu jest w stanie w sprzyjających warunkach, rozwinąć sporo większą prędkość od katalogowej, nie dobijając do ogranicznika obrotów. 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...