Skocz do zawartości

[4000-7000] Rower n+1, uniwersalny z amortyzacją, raczej MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Po 7 latach ujeżdżania stalowej przełajówki (Verenti Substance) dojrzałem do zakupu drugiego roweru. Aktualnym rowerem jeżdżę w sumie wszędzie (czasem 50 szosa / 50 las a czasem 100 szosa / 100 lasem, nie ma reguły) trasy 50-200km w okolicach Poznania (czyli raczej płasko) 2-3 razy w tygodniu i pod tym kątem raczej się nic nie zmieni, nadal będę najwięcej jeździć w okolicach Poznania, tylko chciałbym dorzucić trochę więcej lasu (albo po prostu zwiększyć komfort podróży). Nie jeżdżę z sakwami, raczej tylko w dobrą pogodę. Nie ścigam się, nie biorę udziału w żadnych rajdach/maratonach/ustawkach. Często jeżdżę z kolegami, którzy są dość powolni więc na szybkości też jakoś super mi nie zależy (jak jeżdżę solo to tak okolice 25 kmph średnia, w zależności do trasy). Aktualny rower jest dość ciężki więc waga również nie jest jakimś ogromnym problemem (ale oczywiście bez przesady).

Jako że nigdy nie miałem (a dodatkowo jestem dyskopatą - brak dysku L5-S1) to chciałbym rower z amortyzacją, niestety z racji braku doświadczenia jestem w tym temacie laikiem. Z lektury forum wiem, że amor to tylko powietrzny, chciałbym od razu coś sensownego a nie "po jakimś czasie można wymienić", skok pewnie minimum 100mm. Nie do końca orientuję się w różnicach pomiędzy typami rowerów więc też nie wiem czego szukać. Zależy mi na w miarę wygodnej pozycji żeby wytrzymać bez problemu te parę godzin w siodle. Chciałbym żeby rower miał już nowoczesne standardy żeby nie mieć problemu za parę lat, że części brakuje, czyli:

-koła 29"

-powietrzny amortyzator minimum 100mm skoku

-sztywne osie

-napęd 1x

-możliwość instalacji droppera, najlepiej z wewnętrznym prowadzeniem linki

Wzrost 183, waga 75 więc tak na przełomie rozmiarów. 

Z rowerów które mi się podobają:

Marin Team 1

Marin Bobcat Trail 5

MTB Rockrider XC 500 - aktualnie niedostępny ale podobno mają być we wrześniu (trochę późno :()

BIG.TRAIL 500 - zasugerowany na jakiejś stronie, nie do końca jestem przekonany

MTB Rockrider XC 100 S - nie wiem czy nie na wyrost i czy wykorzystam dodatkową amortyzację tyłu

Nie jestem fanboyem żadnej marki rowerowej, nie uśmiecha mi się płacić za fajną ramę z kiepskimi klamotami, nie mam awersji do Decathlonu, zależy mi na rowerze o najlepszym stosunku jakości do ceny przy założonych wymaganiach :)

Z góry dziękuję za pomoc.

Proszę wytykać błędy w rozumowaniu :D

 

Edytowane przez PJ4cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co Ci ten amortyzator pomoże przy schorzeniu kręgosłupa? :) Tu się trzeba z lekarzem skonsultować co możesz a czego nie, tylko takim bardziej od medycyny sportowej. Choć oczywiście możesz dostać milion rad typu "kup fulla" od osób, które nawet pozycji na rowerze nie potrafią przyjąć.

Sztyca "dropper" ok, jeśli jeździsz w naprawdę trudnym terenie (strome techniczne zjazdy, dropy, skoki) w innym wypadku przerost formy nad treścią. Oczywiście mozliwość montażu można mieć jakby co.

IMHO jeśli do tej pory radziłeś sobie na przełajówce (co już tu wielu doprowadzi do palpitacji, bo jak to w lesie tylko na emtebe!!111!!!111!), a chcesz pójść bardziej w jazdę w terenie, gdzie mimo wszystko nie będą to "prawdziwe góry" i podobne klimaty, to spokojnie jakiś dość lekki "przecinak" XC, a nie żadne trailówki, itp. Ostatecznie i tak zadecyduje faktyczna dostępność w podanym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod opieką fizoterapeuty sportowego, trochę kręci nosem na rower ale nie ma jakiś wielkich przeciwskazań, im więcej jeżdżę tym jest lepiej więc jak widać nie przeszkadza (a może trochę pomaga).

Co do droppera, właśnie o to chodzi żeby była możliwość jak już dojrzeję do takiego zakupu, nie musi być od razu bo raczej tego nie wykorzystam.

Przełaj mi w zupełności wystarcza, chcę po prostu mieć drugi rower ¯\_(ツ)_/¯

Chociaż nie ukrywam że gdzieś tam z tyłu głowy mam chęć wybrać się na jakiś "spęd" z wyznaczoną trasą i innymi ludźmi. Nie mam inklinacji do ścigania się, mogę nawet dojechać ostatni (albo w ogóle) ale na stalowym przełaju to raczej mało sensowne.

Jakieś uwagi do tych rowerów które wrzuciłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i niewiele jestem mądrzejszy po tej lekturze. Nawet tu na forum w tematach "XC czy trail" zdania są podzielone. Jak tu wybrać jak są XC z geometrią trialową, traile z geometrią XC a do tego jeszcze wchodzi cały na biało downcountry i weź wybierz.

Co do XC 500 to wiem, ale to wewnętrzne prowadzenie to nie jest jakiś deal brakeer, dam sobie radę bez tego (a najprawdopodobniej w ogóle bez droppera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem biegły w cyferkach, ale najogólniej ujmując - jeżeli wolisz bardziej wyprostowaną pozycję kosztem (niewiele) dłuższego czasu przejazdu i większy skok amortyzatora to trail. W przeciwnym wypadku to XC. Od tego bym zaczął.

Na fullu jazda jest zupełnie inna i wg mnie wcale nie trzeba gór żeby to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, PJ4cK napisał:

Rozwiniesz proszę temat fulla nie w górach?

Nie będę rozwijał, bo wyjdę na forumowego ignoranta jeżdżącego nieodpowiednim rowerem bez odpowiedniej techniki 🙃.

A serio to mam Rockrider AM 100S i jest mi z tym bardzo dobrze. Po wszelkich korzeniach, kamcorach rower płynie, gdzie w HT ciągle podskakuje tylne koło. Ostatnio w ramach ciekawości zmniejszyłem skok ze 150 mm na 130 mm co spowodowało dość znaczącą zmianę geometrii - nie widzę większej różnicy albo się od razu przystosowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, spidelli napisał:

Porównaj do Team Marin 1, będzie mniej bolało

Albo do Team 2 to już bym musiał wzuwać obuwie i do sklepu lecieć :D

42 minuty temu, EpicPoznan napisał:

Chciałem wrzucić X-calibra z promki, ale brak rozmiaru.

Zdążyłem kliknąć, fajna maszyna ale niedostępna nigdzie :(

Godzinę temu, chudzinki napisał:

Nie będę rozwijał, bo wyjdę na forumowego ignoranta jeżdżącego nieodpowiednim rowerem bez odpowiedniej techniki.

Wychodzę z założenia, że każdy jeździ tym na co ma ochotę. Niestety AM100S to totalnie nie mój budżet, mógłbym dorzucić ewentualnie do AM50S, w porównaniu do XC100S jest wyższa grupa, większe skoki amortyzatorów ale też wyższa o prawie 1,5kg waga a domyślam się że wykorzystałbym może 30% możliwości tego roweru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...