Skocz do zawartości

[do 2500] Lazaro/Kands - jaka rama?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

jestem na etapie wymiany mojego Krossa Hexagona v2 2010. Mam 182 cm wzrostu i przekrok 86cm. Rower do pracy (~10km), weekendowe wypady (40-50km) i w planach parę tras +100 (na ten moment z plecakiem ,ale rozważam dokładanie bagażnika). Na początku rozważałem używkę z OLX, ale odpuściłem. Finalnie już na 99% zdecydowałem się na coś marek Kands/Lazaro (pod uwagę brałem też Riverside 500/700, ale temat chyba umarł), bo nie jestem w stanie pokonać bariery psychologicznej, żeby za rower zapłacić miliony monet.  Rozważam 3 modele:

Lazaro Aero v3, Lazax-force v4/Kands Maestro i Lazaro Elitary v3

Bardziej skłaniam się ku 2 pierwszym, bo uznałem, że V-brakei mi chyba wystarczą, tylko cały czas nie mogę zdecydować się, czy do miasta potrzebny mi amortyzator (Łódź jest dość dziurawa i w moje okolicy jest jeszcze kilka dróg z nawierzchnią typu "kocie łby"). Każdy z nich ma też trochę inną geometrię ramy i nie do końca wiem, jak to ugryźć. Obecny Hexagon ma wymiary ramy niemal identyczne jak Kands Maestro, tylko że na Krossie czuję, że pozycja jest dość pochylona i wydaje się być za mały (możliwe że przez koła 26), natomiast 19'' Maestro, którego przymierzałem, dawał bardzo komfortową, dość otwartą pozycję. Czary dopełnił producent. Już prawie kupiłem Aero, ale coś mnie podkusiło i zadzwoniłem z pytaniem jaka rama dla mojego wzrostu, bo jestem na granicy. Dostałem odpowiedź, że mam długie nogi i raczej rama 21'', natomiast w X-force rama 19''. I zgłupiałem, bo faktycznie w Aero rura górna jest dość nisko (74 cm), ale pozostałe wymiary są zbliżone i boję się, że jak wezmę 21'' to będę zbyt pochylony, a tego chcę uniknąć.

Tu moje 2 pytania. Patrząc na wymiary ram tych rowerów, jak się będzie miała pozycja na Aero (długość rury górnej/rura +widelec odpowiednio 58/67) i Elitary (60/69), w stosunku do Kandsa Maestro (57/65)? I czy rama 21'' w Aero nie jest przestrzelona?

Uff, koniec elaboratu. Mam nadzieję, że dacie radę mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzebię temat. Na chwilę obecną mam Kandsa Alfa City 19" przy wzroście 175 cm. Pewnie mam zbyt małe doświadczenie (nie potrafię tego określić), ale rama wydaje się że jest odpowiednia. Chyba że ból kolan, który się od czasu do czasu pojawia, jest spowodowany zbyt dużą ramą.

Zastanawiam się nad zmianą roweru (Kands Avangarde), nie jestem nawet pewien czy zmiana jest potrzebna. Dwa główne powody to: lepsze hamulce i przerzutki. Kands Avangarde ma pełne Deore, hamulce Tektro M275 (nie wiem czy dużo lepsze od Shimano MT200). Kilka ostatnich jazd pokazało, że jednak w warunkach jesiennych, mokrych V-ki już sobie nie radzą, a i Acera z tyłu też chyba nie daje rady. Muszę dodatkowo naciągać manetki aby wskoczył niższy bieg.

Niestety Kandsy są ciężkie ok 15 kg. Kusi kupić coś o jakieś 1,5 kg lżejsze. Tylko takie rowery są sporo droższe, a te w podobnej cenie są na znacznie słabszym osprzęcie. W przypadku jazdy turystycznej, gdzie czas (osiągi) nie ma znaczenia, to chyba jednak lepiej mieć lepszy osprzęt niż te kilo mniej wagi?

Czy warto brać pod uwagę takie rzeczy jak pancerze chowanie w ramie, nie licząc estetyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...