Skocz do zawartości

[amortyzator] Wybór do 3500zł Pike czy Axon albo coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Moja Reba 2016 w hardtailu, po przejściu już kilku serwisów, przestaje już działać poprawnie, wytarta anoda, a chyba tym bardziej wytarte bushing w dolnych widłach powoduje że amor jest nie sztywny, tak jakbym miał poluzowane stery. Coś się też stało z pokrętłem tłumienia, da się regulować tylko kombinerkami, bo palcami tego nie obrócę, (cały rower kiedyś spadł na to pokrętło).

Szukam czegoś nowego do hardtaila. A że waże 95kg, to chciałbym coś grubszego. 34-35mm, najlepiej z 120mm, (żeby wypłaszczyć odrobinę kąt), rura Taper oraz z  51mm offset

Najważniejszym parametrem jest czułość, a drugim sztywność i niezawodność.  Prostota serwisu też jest ważna, serwis do tej pory robiłem samodzielnie. 

Nie musi być manetki blokady, tą rzadko używam. 

Znalazłem popularnego pike'a

https://www.rowertour.com/p/246884/amortyzator-rock-shox-pike-select-rc-29-offset-51mm-czarny

Albo mało spotykanego suntora axona 34, (tutaj nie ma danych o offsecie)

https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_axon-rl-rc-pcs-29-boost-34-szary-mat-taper-equalizer-2022/2202

Co byście polecali? Jak czuły jest pike z debon-air,? Z regulacją reby maiłem sporo problemów, skończyłem z w połowie uciętym trzecim tokenem w komorze.

Czy ktoś tutaj używał tych nowych Axonów, jak są czułe i sztywne, jak z serwisem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axony mają offset 44 i 51mm.

Z tego co pisze wiekszosc ludzi różnica w prowadzeniu roweru przy zmianie offsetu jest minimalna. Krótszy offset lekko zwiększy trail, z kolei skróci bazę kół, ale to tak nieduże wartości, że należy to raczej uznać za dzielenie włosa na czworo:)

Edytowane przez Maciorra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ten skrócony offset jest specjalnie wdrażany do tych nowych rowerów z nową płaską geometrią i krótkimi mostkami, mój superior ma kąt 70% i mostek 100mm. Wydaje mi się że zmiana amora ze 100mm na 120mm przy tym że zdejmę ten ostatni 1cm podkładek pod kierownicą i być może będę jeździł na trochę większym sagu niż dotychczasowy 15-20% nic nie zmieni w pozycji, jeśli amortyzator jest tak samo wysoki i ma taki sam offset.

Wydaje mi się że ten krótszy offset sprawi że w rzeczywistości uczynię kąt główki jeszcze bardziej stromym, bo koło będzie jeszcze bliżej i rower będzie zamiast stabilniejszy jeszcze bardziej nerwowy w sterowaniu. 

Edytowane przez NajmeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...