Skocz do zawartości

[napęd] Cross - przejście z 1x10 na single speed


bommmbel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

5 lat temu, jak ostatni raz śmigałem na rowerze, miałem wizję na przyszłość, żeby spróbować przerobić mojego Vajpera na single speed. Była już przeróbka z 3x10 na 1x10, z czego byłem i dalej jestem bardzo zadowolony. Prostota – to lubię, tym bardziej, że rower służył mi tylko i wyłącznie do spokojnej bujanki po mieście. W tym roku, po 5cio letniej przerwie być może wrócę na dwa kółka i zrealizuję przeróbkę na singla.

Chciałbym Was prosić o pomoc i dowiedzieć się, jakie części będą potrzebne do takiej – na razie teoretycznej – przeróbki. Być może pomocne będzie wymienienie podzespołów pod kątem powyższej zmiany, z których złożony jest mój cross:

Korba – Shimano t521 ( 104/64 mm )

Suport – Shimano octalink es300

Obręcze – Remerx Grandrock

Piasta przód – Novatec 751sb 36H

Piasta tył – Novatec F062 36H

Szprychy – CN Spoke STD14

Zębatka przód – Argon Components Transalp Pro 38z

Kaseta – Deore XT CS-M771 11-32z 10rz.

Łańcuch – Kmc x10.93 10rz. 114og.

 

Nie orientuje się, jaka maksymalnie zębatka może wejść na tył. Tak samo, czy do mojej korby na przód wejdzie coś większego niż 38z.

No i na koniec jakieś archiwalne fotki, może będą pomocne. Tylko takie udało mi się znaleźć na dysku ( rowerek od 5 lat leżakuje w innej lokalizacji ).

[img]https://i.imgur.com/s4Zgdfj.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/h79ysx9.jpg[/img]

Dziękuje z góry za wszystkie wypowiedzi i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W tym roku, po 5cio letniej przerwie być może wrócę na dwa kółka i zrealizuję przeróbkę na singla.

To sobie najpierw zacznij jeździć, sprawdź jakiego przełożenia potrzebujesz a wtedy myśl o przeróbkach

Inna sprawa, że samo 1x10 i tak jest proste a przy tej ramie potrzebowałbyś napinacza. A co za różnica czy masz napinacz czy przerzutkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

singlespeed'y mają albo poziome haki (czy tam otwarte) albo napinacz. Nooo chyba, że odległość pomiędzy twoją korbą a tylną zębatką będzie idealnie odpowiadała wielokrotności długości ogniwa w łańcuchu i wynajdziesz patent na zamontowanie napiętego łańcucha, który przy okazji będzie uwzględniał jego wyciągnięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...