szczupak56 Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Cześć, jestem posiadaczem Giant Roam 1 i od niedawna także Whyte Shoredith v2. W tym Whyte zauważyłem lekkość obracania się kół co mi się spodobało i chciałbym taki sam efekt uzyskać w moim Giancie. Gdy oba rowery postawię do góry kołami i ręką zakręcę tylnym kołem to w tym whycie koło kręci się dwa razy dłużej oraz ciszej. Co jest tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Cytat chciałbym taki sam efekt uzyskać w moim Giancie. Zamień koła Pewnie piasta w Giancie jest gorszego sortu. Jakie masz piasty w tych kołach? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skom25 Napisano Piątek o 05:31 Udostępnij Napisano Piątek o 05:31 A tak w ogóle, to taki test nie ma za bardzo sensu. Łożyska pracują pod obciążeniem i wtedy liczy się efekt. No chyba że jest wybitnie źle i koło zatrzymuje się po kilku obrotach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano Piątek o 07:08 Udostępnij Napisano Piątek o 07:08 Sama waga kół ma znaczenie, jeśli w Whycie opona, dętka i obręcz będzie cięższa, to oczywistym jest, że koło będzie miało większą bezwładność. A co można zrobić? Serwis! Rozebrać, wyczyścić, nasmarować... Ocenić stan łożysk, mechanizmu zapadkowego. Ziarnko do ziarnka i robi się wynik. Kiedyś miałem okazję zobaczyć, jak kręci się tylne koło roweru szosowego przygotowanego na wyścig. Full ceramik, wszystko wyregulowane do perfekcji. Koło na stojaku kręciło się ze 3 minuty. Oczywiście z kasetą, łańcuchem itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano Piątek o 07:25 Udostępnij Napisano Piątek o 07:25 Jedni chcą by im bębenek wył jak piła spalinowa, inni nie chcą go słyszeć... Nie dogodzisz rowerzyście... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano Piątek o 08:04 Udostępnij Napisano Piątek o 08:04 6 godzin temu, JWO napisał: Jakie masz piasty w tych kołach? Giantowska padaka. W TCRze też mam ich piasty i to jakieś nieporozumienie... Łapią luzy, świszczą, brzęczą, skrzypią, wypadają uszczelniacze... @szczupak56 w przypadku tych piast nie osiągniesz efektu lepszego, niż przyzwoity - wystarczający zwykłemu użytkownikowi do codziennej jazdy. Trzeba się z tym albo pogodzić, albo wymienić koła na coś lepszego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.