Skocz do zawartości

[Rama] Jaka rama dla początkującego DH.


rowerowy2816

Rekomendowane odpowiedzi

Po bożemu kup rozklepanego, 15 letniego big-hita z cieknącym juniorem T i vanilką na za miękkiej sprężynie i z luzami na tulejach. Z przodu mechaniczny hamulec, z tyłu stara hydraulika shimano. Klasyczny napinacz, przerzutka z długim wózkiem, kierownica 680mm i 5 cm wzniosu. Musowo tarcze 203, z czego jedna krzywa. Będą dodatkowe punkty za piastę tylną centerlock a przednią 6 śrub. Lub odwrotnie. Korby hussfelt howitzer z zajeżdżonym suportem. Napęd oczywiście 8 rzędów.

Manetka na 9.

Extra bonus za piasty z sainta '800'.

Nie ma być łatwo. Deha to stan umysłu.

  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@uzurpator @sznib  Można się śmiać, ale gdy ja te ładnych parę lat temu bawiłem się w enduro/lekkie DH, to połowa rowerów tak wyglądała - 10 letni spawany na wahaczu Big Hit, z kołem 24 cale z tyłu (było coś takiego, do dziś pamiętam), tarcze największe jakie się da, tuleje walące o ramę, ew. Kona Stinky pamiętająca końcówkę zmian ustrojowych w polsce. Jeszcze był taki wynalazek, Kross Sign - tego też sporo latało, koniecznie na uwalonym w oleju 10w40 Duro z naklejką Rock Shox. Ech, piękne to były czasy - każdy latał tym, co miał, i czerpał z tego radochę :)
Ja do dziś pamiętam jak w Suntourze bodajże XCT wyciągałem jakieś podkładki, aby mieć więcej skoku - którego, z uwagi na brak umiejętności wtedy, i tak bym nie użył.

@rowerowy2816 Popatrz sobie na Dartmoor Primal, NS Eccentric może, ew. coś od Marin'a. Nie szedłbym w rowery z których wyżej żartuje(my), bo zmęczenie materiału może dać o sobie znać, i boleśnie się o tym możesz przekonać, a jednak w DH żartów już nie ma. Oczywiście, DH = trasy w górach, a nie jakieś traile pod Wawą.
Ja bym kupił coś jak najnowszego, nawet kosztem gorszego osprzętu, ale jednak nie nowego, aby jak Ci się nie spodoba, stracić jak najmniej.
A najlepiej, najpierw spróbuj pożyczyć od kogoś taki rower, przejedź się nim, i zobacz, czy potężna zjazdowa "krowa" Ci pasuje. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To ja się podepnę ;) mam cube ams 100 xc, przód fox 32 na kole 29", tył damper fox float factory series 53mm, kupiłem go z myślą na sprzedaż ale jest ze mną już trochę czasu i złapałem zajawkę,  zjeździłem na nim sporo tras bo mam gdzie, północ Norwegii ale zaczynam interesować się bardziej agresywną jazdą.. nie bardzo się znam choć czytam trochę tylko nie bardzo mam kogo dopytać, większość rowerów dh ma damper pionowo a mój poziomo ;) chce go troszkę podrasować i myślałem nad zamówieniem fox 40 i koła 27.5 ale nie wiem czy nie muszę myśleć nad zmianą ramy ? Jaki wpływ na jazdę ma umiejscowienie dampera? I bez hejtu i przyśmiewek bo szukam porady a nie gównoburzy ;)4f9d59f5f1ed80e2med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Umiejscowienie dampera nie ma żadnego wpływu na jego działanie.

Przeróbka tego roweru, będącego rowerem stricte XC na "DH" nie ma żadnego sensu. Wsadzanie tam Foxa 40 to jakaś abominacja by była. Sprzedać, dołożyć i kupić jakieś Enduro/DH, taniej to wyjdzie niż modyfikacja obecnego, bo trzeb by tak 90% części wymienić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO ta "bardziej agresywna jazda" to dzieje się póki co w marzeniach ;) Najpierw zacznij "mocniej" jeździć, a jak poczujesz limit to warto pomyśleć o zmianie sprzętu. To co masz pozwala już na bardzo dużo pod ogarniętym użytkownikiem, a budowanie na bazie tego ulepa z za długim widłem może tylko kompletnie spaprać ten rower. Tylko "poczuć limit" to nie znaczy "nie mogę zjechać z tej górki, na pewno potrzebna mi zjazdówka to wtedy bym zjechał".

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku tego roweru możesz co najwyżej wydłuzyć skok widelca do 120 mm.

Wsadzając widelec dwupółkowy do tego roweru ryzykujesz urwanie główki ramy i poważny wypadek. Nie mówiąc już o tym,  że podniesienie przodu o 5-10 cm kompletnei zaburzy geometrię i prowadzenie roweru.

 

Gdybyś chciał rower o geometrii zjazdóki, to zainteresuj się Transition Spire i Ghost Riot EN. Ten pierwszy nawet przyjmie widelec dwupółkowy.

Oczywiście to sa ciężkie klocki do jazdy po trasach FR/DH.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra źle opisałem i źle zrozumieliście, rower jest używany poza swoim przeznaczeniem, jeżdżę po trasach z ładnymi kamieniami, korzeniami, parę półek jest a hopy sam sobie usypałem w miejscach z którymi miałem problem przejechać ;) nie jest to strikte trasa dh choć ma odcinki że czarna góra się kryje, nauczyłem się już czegoś na tym rowerze z różnymi skutkami końcowymi ;) mental mi nie siada po upadku lecz jest trasa pod wyciągiem której nie daje rady przejechać a próbowałem już 3 razy z miernymi skutkami ;( na tym rowerze nauczyłem się serwisu i balansu, usztywnił mi ręce bo na początku była lipa, chłopaki których czasem spotykam mykają : trek fuel 9.9, scott genius i cube stereo 150 i jadąc za nimi wiem że nie domagam jadąc tą samą linią, nie wykluczam że to brak skilla choć dużych błędów nie zauważam, zawsze jakieś są ;) sam nie waże za dużo bo 60kg a rower niecałe 11, z plecakiem może 2kg + kask + gopro, zbroja nakolanniki  etc. Jest to mój pierwszy rower który traktuje jako zjazdowy, na hopkach jest genialny jak dla mnie, pytanie zadałem bo nie interesowałem się jak do tej pory jaka część odpowiada za jaki parametr, totalny laik który w piątek po robocie bierze busa, pakuje rower , kupuje karnet na weekend na wyciąg i sobie jeździ dla fanu ;) ale moje ego nie lubi jak ktoś przedemną po kamieniach i korzeniach jedzie w miarę stabilnie jak by to źle nie zabrzmiało a mną telepie jak tą miotłą i musze tańczyć na rowerze ;) nie wiem skąd ta różnica wynika więc pytam co można z tym zrobić ;) sag mam ustawione 25 a z tłumikiem kombinowałem już na wszelakie sposoby bez efektu który mnie zadowala, jest sprawny bo sprawdzałem  a serwisie, czyli krótko podsumowując zmiana roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ktoś przedemną po kamieniach i korzeniach jedzie w miarę stabilnie jak by to źle nie zabrzmiało a mną telepie jak tą miotłą i musze tańczyć na rowerze

Kupić rower z zawieszeniem o większym skoku.

Im większe przeszkody przez które ma się przetoczyć koło, tym więcej skoku potrzeba żeby wygasić telepanie.
Mając mało skoku i duże przeszkody trzeba je przeskakiwać, co nie zawsze jest możliwe... lub zwolnić 🙂

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wycieczkowo nie jeżdżę ale zamierzam wybrać się w przyszłym roku  a megavalanche i może w sumie to rozważe, musze znaleźć kogoś kto mi użyczy na parę zjazdów typowe dh i zobaczyć czy to dla mnie, poza swoim cube nie miałem jeszcze doczynienia z typowym enduro i typowym dh, póki co znalazłem canyon strive 9.0 CF fox 36 z przodu, canyon spectral Al z forum 34, Santa Cruz v10 z fox 40 , orbea occam m10 i mondraker dune rr z forum 36, w wyższe nie celuje bo wiem że po kupnie trzeba jeszcze przeserwisować co nieco ale z tymi spokojnie dam rade z budżetem, tylko : nie mam pojęcia czego oczekiwać od danego typu roweru, wręcz powiem że raczej napędza mnie w tym adrenalina którą się karmie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko i liczę na szybką odpowiedź, YT induatries jeffsy CF Pro Race z dobrym osprzętem na kole 27.5" z grudnia 2019r. Czy cena 14.5tyś jest ok? Wygląda jak nowy i nie widać po nim żadnego przebiegu, specyfikacja niżej

 

Frame : High modular carbon fiber , internal cable routing , downtube , seat stay , and chainstay protection Fork : FOX 36 Float Factory , GRIP2 , Boost 15QRx110mm , 44mm offset , 160mm Shock : FOX Float DPX2 Factory , 3 - position adjust , 230mm x 65mm Hubs : e * thirteen TRS Race wheelset , 15mm x 110mm front , 12mm x 148mm rear Wheels : e * thirteen TRS Race wheelset , 31mm inner width Tires : Front : e * thirteen TRS Race , 27.5 x 2.35 " Rear : e * thirteen TRS Plus , 27.5 x 2.35 " Chain : 432 , 437 , e * thirteen TRS Race SL , 105 2 bolt mount , 32 tooth , Shimano CN - HG601-11 Crank : e * thirteen TRS Race Carbon , Boost Bottom Bracket : 344 , 352 , e * thirteen BB92 , 30mm Rear Derailleur : Shimano XTR Shadow Plus Shifters : Shimano XTR , 11 - speed Brakeset : SRAM Guide RSC with Centerline rotors ( 200mm front and 180mm rear ) , SRAM Guide RSC Handlebar : Renthal Fatbar Lite 31.8 mm , gold , 40mm rise , 720mm width Saddle : SDG Fly MTN Cutout , orange / gray , YT custom  Seatpost : FOX Transfer Factory , 125mm 31.6mm Stem : Renthal Apex 31.8mm , 40mm length Grips : ODI Lock - on Headset : Acros AZX - 203 , high cap ||| +

Odpuszczam dwópółke najwyżej wymienię foxa 36 na 38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...