Skocz do zawartości

[szosa endurance] używana do 10.000, Synapse, Paralane, Domane


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć cześć,

Wygląda na to, że suma rowerów u mnie znowu się powiększy ;)

Kupiłem niedawno fitnessa ze zdjęcia - Sirrus 4.0 - carbonowy fitnes z założenia miał służyć głównie na dojazdy do pracy po ścieżkach itd. dlatego też płaska kiera bo wygodniej, zwinniej i bezpieczniej w miescie. Ale, że zacząłem jezdzić więcej typowo po szosie to doszła lemondka i zmieniłem oponki na 28c GP5000. Smigam 40-70 km (ale chce dłuższe) trasy ze średnią lajtowo powyżej 30 km/h przy jezdzie solo więc pomyśałem, że zamiast dalej przerabiać tego Sirrusa na szose to dokupie typową szose a to tego wstawie szerszą gravelowo/miejską oponę 38c (na tych 28c w miescie trzeba już uważać) i zostanie jako unwersalny rower do miasta czy lekki szuter.

Od szosy oczekuje w miare wygodnej pozycji i lepszego napędu niż ta gówniana Sora. W budżecie 8-10 kpln zakładam, że dostane carbon na tarczach i przynajmniej 105, maksymalnie Ultegre Di2

Cy byście wybrali z poniższych? Mam 176 cm więc celuje w rame 54.

Rower szosowy CANNONDALE SYNAPSE Disc Carbon Ultegra Di2, roz. 54 Skórzewo • OLX.pl

- rower z 2017 więc trochę leciwy, brak sztywnych osi np. Zalety to Di2 no i sklep który mam na miejscu łącznie z jakąś tam gwarancją i mniejszym ryzykiem dużej wtopy

Focus Paralane 8.9 Endurance rama 54 Warszawa Mokotów • OLX.pl

- świeży, całkiem lekki, marka mniej znana, ale osprzętowo spoko

Trek Domane SL 5 M 54 disc model 2021 Kraków Czyżyny • OLX.pl

- Domane jest ciężkie, do wymiany poszłyby koła pewnie, świeży model, IsoSpeed ponoć robi robotę ale nie jezdziłem. Podoba mi się cały system blendr czy schowek w rurze, Generalnie dopracowany i przemyślany

(2) Cannondale Synapse Ultegra DI2 — Cycling | Road bikes — 2nd hand (2dehands.be)

Mój faworyt, ale muszę logistycznie ogarnąć podróż do Belgii gdzie jestem regularnie, ale zazwyczaj latam. Raz się poświęce i pojadę autem, więc do zrobienia ;)

Model z 2019 roku ze sztywnymi osiami, Di2 zintegrowane w ramie, malowanie pasuje bardzo

Doradzicie cos?

Generalnie w recenzjach czy testach Synapse dostaje taki "sweet spot" łączący szybkość i lekkość przy wygodnej geometri bez żadnych dodatkowych systemów znanych z Treka czy Speca Roubaix

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

czy schowek w rurze, Generalnie dopracowany i przemyślany

XD

Tak dopracowany, że ta klapka potrafi wypaść razem z bidonem podczas jazdy. I jeszcze mniejsza, że w sl5 ale w kilkukrotnie droższych modelach również 

Z tego co wrzuciłeś focus albo drugi synapse. Pierwszego bym chyba nie brał pod uwagę a domane straszny kloc. 

https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-endurace-cf-slx-9-0-di2-ultegra-roz-54-CID767-IDO9Kas.html

https://www.olx.pl/d/oferta/scott-addict-disc-shimano-105-r7000-foil-speedster-CID767-IDK3HBb.html

 

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, dzięki. Myślałem, że Trek każe sobie płacić tyle jednak nie bez powodu. 

Dlaczego byś odrzucił tego szarego Synapsa?

Dzięki za linki, tego Endurance CF SLX mam w obserwowanych od początku ale dla mnie jest za duży, w Canyon powineinem mieć S, szczególne, że wolę mniejszą niż większą rame.

Inaczej bym grzał do Rzeszowa już dawno, choć cena wydaję się generalnie podejrzanie niska.. Scotta ne rozważałem, przyjże się geometri.

Generalnie drugi Synapse pozostaje faworytem, próbuje go przyklepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

hehe, dzięki. Myślałem, że Trek każe sobie płacić tyle jednak nie bez powodu. 

Utrzymanie działu marketingu i sponsorowanie masy osób swoje kosztuje

Cytat

Dlaczego byś odrzucił tego szarego Synapsa?

Przez brak sztywnych osi, który ogranicza możliwość wymiany kół (już pomijając wszystkie kwestie regulacji po wyjęciu koła, czy rama jest mniej sztywna, ocierania itd) 

Cytat

szczególne, że wolę mniejszą niż większą rame.

Mniejszą ramę w szosie bierzesz kiedy szukasz bardziej agresywnej pozycji, większej responsywbości a ty chcesz endurance więc to się generalnie kupy nie trzyma. 

Cytat

choć cena wydaję się generalnie podejrzanie niska..

Jedni chcą rower sprzedać a inni sprzedawać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh, znowu z tą geometrią się robi historia...

Tak szukam pozycji bardziej endurance niż agresywnej. W tym Sirrusie jest mi bardzo wygodnie, ale tam jest stack to reach 1.64 co wiadomo będzie nieosiągalne dla szosy nawet endurance. Dodatkowo mostek jest krótki i 7 st podniesiony. Z drugiej strony za każdym razem powyżej 30 km/h jadę na lemondce czy i tak w bardziej pochylonej pozycji niż na szosie z barankiem zakładam.

Wszystkie trzy rowery wypadają bardzo podobnie więc wygląda na to że jeden pies. Jedynie w Canyon jest zintegrowany kokpit więc ewentualna zmiana mostka wiąże się z wsadzeniem normalnej kiery. 

image.thumb.png.b76ec01ebe303e4a2d9b46b797e0b246.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty widzisz w tabeli pozycję stack? Ona moim zdaniem wpłynie na to, że Twoje założenie o większym pochyleniu na aktualnym rowerze będzie niekoniecznie prawdziwe. Każdy z tych rowerów ma dodatkowo podobny reach, ale Sirrus przy prostej kierownicy a reszta przy barankach, więc każdy jeden będzie znacząco dłuższy realnie.

Bazowanie na Twojej aktualnej pozycji na rowerze ze zdjęcia, gdzie zdajesz się mieć kierownicę wyższą od siodełka, przy wyborze rozmiaru roweru szosowego wydaje się karkołomne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jadę na lemondce czy i tak w bardziej pochylonej pozycji niż na szosie z barankiem zakładam.

To źle zakładasz. Popatrz na to zdjęcie swojego roweru, masz kierownicę wyżej niż dvpe a pady lemondki jeszcze wyżej. To nie ma nic wspólnego z pochyloną pozycją

A tak w ogóle to ratio stack/reach możesz porównywać przy identycznych gabarytach ram a nie kiedy w sirrusie masz prawie 30mm dłuższą poziomą. 

Im rama większa tym "wynik" wyższy. Przy jednym modelu dla rozmiaru XS może wynosić 1,4 a dla XXL 1,6 co nie znaczy że rower ma różną geometrię w zależności od rozmiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, ale na padach kładę łokcie nie dłonie, więc pochylam się bardziej niż z rękami na gripach. Co zresztą idzie odczuć pod wiatr czy powyżej 30 km/h. Chyba nie ma lemondek gdzie pady są niżej niż kiera :) 

Ja nie szukam szosy na któręj będę bardziej wyprostowany lub tak samo niż na tym Sirrusie bo wtedy nie ma sensu zmieniać roweru. Szukam szosy o możliwie łagodnej geometrii ale jestem świadomy że pozycja się zmieni. Jeśli się okaże, że nawet taka endurance nie pasuje to znaczy, że rowery z barankiem nie są dla mnie.  

Zrzut był po to, żeby zobaczyć że Canyon z ramą M niewiele się różni od Synapsa czy Paralane i można śmiało go atakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie no jasne, ale na padach kładę łokcie nie dłonie, więc pochylam się bardziej niż z rękami na gripach. 

No owszem to jest jasne. Natomiast to, że przy takiej konstrukcji kokpitu i wysokości na jakim go masz miałbyś się pochylić bardziej lub chociażby tak samo jak trzymając ręce na łapach kłamkomanetek przy baranku, to już nie jest jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...