Skocz do zawartości

[4000-7000zł] Lekki Gravel na oponach 29 cali


Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje.

Chodzi o to aby geometria nie była zbyt agresywna i pozwalała amatorowi mieć kontrolę nad rowerem. 

 

Ktoś może polecić jakieś modele?

Ewentualnie jakiś tańszy rower za 4000zł jako baza w ktorym wymienie koła, i inne komponenty

Edytowane przez Petros601
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie z wagą nie poszalejesz, tym bardziej z oponami 29. 

Do Marina FC można wsadzić opony 29x2.0, pozycja taka jakiej szukasz, napęd 3x więc przelożeń nie zabraknie. Tylko ta waga.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-four-corners

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Takie połącznie jest bez sensu czy w czym problem?

A gdzie widzisz w tym sens? Szeroki kapeć przeznaczony w trudny teren połączony z ramą bez amortyzacji i barankiem, który w trudnym terenie nie ma zalet. Do tego chcesz żeby ważyło około 10 kiedy same opony będą ważyły 1,5😁

Cytat

Dlaczego taki triban rc520 (za 4000zł) miałby kosztować ponad 7000zł tylko dlatego że ma ramę pod szersze opony?

Choćby dlatego, że nikt takiej ramy nie będzie produkował w takim wolumenie jak standardowej.

 

 

Ogólnie to te twoje wymagania, oczywiście poza ceną i masą spełni coś co nazywane jest monstercrossem. Temat mało popularny bo bezsensowny nooo ale ludzie mają różne odpały

Powiedzmy, że z dostępnych w PL marek możesz zerknąć na rondo bogan

Chyba koło 10k za rocznik 2022 na mechanicznych tarczach

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Mihau_ napisał:

A gdzie widzisz w tym sens? Szeroki kapeć przeznaczony w trudny teren połączony z ramą bez amortyzacji i barankiem, który w trudnym terenie nie ma zalet. Do tego chcesz żeby ważyło około 10 kiedy same opony będą ważyły 1,5😁

Choćby dlatego, że nikt takiej ramy nie będzie produkował w takim wolumenie jak standardowej.

 

 

Ogólnie to te twoje wymagania, oczywiście poza ceną i masą spełni coś co nazywane jest monstercrossem. Temat mało popularny bo bezsensowny nooo ale ludzie mają różne odpały

Powiedzmy, że z dostępnych w PL marek możesz zerknąć na rondo bogan

Chyba koło 10k za rocznik 2022 na mechanicznych tarczach

 

Czyli rowery MTB poniżej 12 kg (z Amortyzacją) Da się zrobić a gravela bez amortzacji 10 kg już nie?
Można Kupić opony 29 które są lekkie (Lżejsze od 28) np Conti Race King RS
 

A moim zdaniem połącznie ma sens bo:
na drogach szutrowych opony 29 idealnie wybierają nierówności przy ciśnieniu 2,5 bar i jest to ciśnienie przy którym da się fajnie szybko jechać po asfalcie
Natomiast opona 38mm aby toczyła się dobrze po asfalcie musi mieć już ciśnienie 3,5 bar. A przy 3,5 bar rower już mocno podskakuje na kamienistych ścieżkach 

Moim zdaniem opony to najbardziej niedoceniony element roweru!
A opona 29 cali jest genialnym wynalazkiem bo przy ciśnieniu poniżej 2 bar jest idealna w teren a powyżej 3 bar toczy się podobnie jak opona 35 - 40mm przy 4 bar (nie mylić oporów toczenia z bezwładnością i aerodynamiką)

 

A ja chciałbym mieć zalety opon 29 w rowerze który lepiej jedzie "pod wiatr"

18 minut temu, Artur85 napisał:

Trochę taniej jest jeszcze taki wynalazek (opon fabrycznie 29x2.1), choć waga na pewno dalej daleko od zakładanej.

https://7anna.pl/product-pol-13019-Rower-Octane-One-2022-Flapjack-28.html

Wygląda całkiem ok! Rama Cro_Mo może jest troche cięższ i Stop AL by wystarczył

Edytowane przez Petros601
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyli rowery MTB poniżej 12 kg (z Amortyzacją) Da się zrobić a gravela bez amortzacji 10 kg już nie?

Wszystko się da zrobić ale nie wszystko da się kupić mając 7k w kieszeni. W przypadku gravela to jest kwota, gdzie dopiero zaczynają się modele, które są wyposażone w elementy jakie "dobry gravel" powinien mieć

Cytat

A moim zdaniem połącznie ma sens bo:
na drogach szutrowych opony 29 idealnie wybierają nierówności przy ciśnieniu 2,5 bar i jest to ciśnienie przy którym da się fajnie szybko jechać po asfalcie
Natomiast opona 38mm aby toczyła się dobrze po asfalcie musi mieć już ciśnienie 3,5 bar. A przy 3,5 bar rower już mocno podskakuje na kamienistych ścieżkach 

Ale to już twoje podejście. Gravel z założenia ma służyć do szybkiego przemieszczania się zarówno po asfalcie jak i na utwardzonych drogach poza nim. Jeśli ktoś chce żeby mu rower wybierał nierówności to nie kieruje się w stronę sztywnych ram i baranka

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie masz spore wymagania ale to nie znaczy że nie ma takiego roweru, owszem można taki rower zrobić jeśli potrafisz go poskładać sam od podstaw. 

W kwestii wagi roweru wszystkie stalowe ramy i widelce odpadają bo są cięższe niż aluminiowe i karbonowe.

Do wagi roweru nie przywiązywałbym aż takiej wagi gdyż o prędkościach rozwijanych przez kolarza decyduje w pierwszej kolejności opór powietrza potem opór toczenia a dopiero być może na trzecim miejscu waga roweru a być może nawet na czwartym, bo na trzecie miejsce wsadziłbym czynniki eksploatacyjne roweru i braki w technice jazdy, czyli opory tarcia łańcucha, źle zestopniowany napęd, brudny napęd, lub nieprawidłowa kadencja.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

Zaczynam rozumieć w czym problem i zgadzać się z waszymi opiniami. Chyba w moim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zakup ROWERU MTB.
Dziękuje za sprostowanie. 
Jeśli chce pokonywać lasy (a asfaltem nie lubie jeździć) nie ma co się pchać w Rower z Barankiem bez amortyzarora.

Obecnie posiadam rower fitness ale niestety max szerokość opony to 38mm więc mocno trzęsie i przez las nie da się szybko jechać.


Zamiast gravela lepiej kupić MTB które lepiej sprawdzi się w lesie a na asfalcie też pojedzie (wolniej ale pojedzie)

Teraz pytanie: jaki MTB wybrać (geometria i wymiary) gdzie priorytetem jest długa wyprawa po lesie i nierównych drogach a nie ekstremalne podjazdy/zjazdy?
Chodzi o to żeby zmniejszyć opory oreo pomimo braku baranka i wydajniej pedałować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...