Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] zaciski GRX 400 do klamek Shimano MT-4100 na płaską kierownicę. Zgodność?


adonim85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proste pytanie. 

Czy zaciski GRX 400 FM (lub w wersji czysto budżetowej model Tiagra BR-4770 FM) da się sparować z klamkami Shimano MT-4100 (wersja na płaską kierownicę)? 

W zamyśle ma to być 'gravel' flatbar z oponami 35-37c (mój drugi rower).

Będzie z tym jakiś większy problem? 

Kwestia odpowiedniego przewodu? Kwestia łączenia zacisku z klamką?

Jak to wygląda? 

Czy jednak potrzebne by były inne klamki niż te MT-4100 do tych zacisków. I jak tak, to jakie minimalnie? 

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślałem. Czy rozwiązanie opisane poniżej by się sprawdziło w przypadku zacisków flat mount Tiagra BR-4770 (mogę mieć komplet takich za 150 złotych, więc okazyjnie).

Mowa konkretnie tu o łączeniu przewodu hydraulicznego na jego końcach tak jak przedstawiono na zdjęciach. Przeszło by to?

1. KLAMKI SHIMANO M4100:

sm_bh90_ss_do_klamki_m4100_flat.png

2. ZACISKI TIAGRA BR-4770:

sm_bh90_ss_do_zacisku_tiagra_4770.png

3. KLAMKA + ZACISKI:

klamki_m4100_flat.jpg

zaciski_tiagra_4770.jpg

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mogę też "za grosze" dostać jeszcze bardziej budżetowe zaciski flat mount, tj. model BR-UR300.

Ale też powstaje tu pytanie - jak to połączyć z klamkami M4100.

Ponoć przewód BH59 (konkretnie to: SM-BH59-JK-SS) tu będzie odpowiedni, aby ten zacisk zgrać z tą klamką

Dobrze myślę?

br-ur300.jpg

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o którym rozwiązaniu konkretnie teraz mówisz?

Mi w sumie najbardziej zależy na połączeniu klamek M4100 z zaciskami Tiagra BR-4770.

Bo te UR-BR300 to jednak wydajnościowo dwie półki niżej jakby nie patrzeć.

Tak jak pokazałem na zdjeciach, połączę tę Tiagrę z moimi klamkami?

 

sm_bh90_ss_do_klamki_m4100_flat.png

sm_bh90_ss_do_zacisku_tiagra_4770.png

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu nigdzie ni masz połączenia typu banjo. Metalowa końcówka wciskana w przewód w przypadku BH90 ma większą średnicę otworu, przez co przepływa trochę więcej oleju, a to daje trochę większą silę hamowania. Nie dawaj w żadnym razie dwóch różnych, jak dasz przewód BH-90 to daj stosowne końcówki. Dla klamki czy zacisku nie ma znaczenia jak przewód będzie zastosowany do poprawnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to krótka piłka.

Jak zatem to finalnie połączyć?

Klamki M4100 + zaciski Tiagra BR-4770 aby to banglało.

Te same końcówki zamontować na jednym przewodzie? przewód BH-59 czy BH-90 dać? (mam oba przewody u siebie, bo przy przednim MT420-M4100 mam BH90, a przy tylnym zacisku MT410-M4100 z kolei mam BH-59).

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
39 minut temu, wolek napisał:

Napisz konkretnie co już masz na miejscu. 

Klamki mam (Deore) M4100 i one mają zostać (tak bym chciał ogólnie). Wczesniej używałem je z zaciskami MT-420 / MT-410 (Post Mount).

Po prostu chce je sobie zostawić do nowych zacisków typu flat mount (bo nie chce bawić się w montaż adapterów post mount - flat mount przy zaciskach MT420/410 do ramy pod hamulce FM).

Na 99% dziś/jutro na OLX kupię zaciski Tiagra BR-4770, bo znalazłem ofertę w dobrej cenie (dwa w pełni sprawne zaciski za 150 zł.)

I chcę zaś to połączyć razem i zamontować do płaskiej kierownicy w mojej ramie Felt VR3. Tyle.

A czytałem recenzję na Road.cc, że to ogólnie dobre zaciski (niewiele odbiegające od 105) w swojej kategorii, więc śmiało można je zakupić.

https://road.cc/content/review/268347-shimano-tiagra-st-4720-sti-br-4770-flat-mount-calliper

batch_DSC_0210.jpg

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody mam po zaciskach - BH-90-SS zgrany z MT420 i BH-59-SS od tylnego MT-410. 

Można by było je wykorzystać, lub chociaż jeden z nich a drugi dokupić (a do jednego z nich dać tylko odpowiednie same końcówki)? czy nie?

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gwinty będą pasowały do nowych zacisków to być może nic nie będziesz musiał zmieniać. Jeśli się nie uczelni to będziesz potrzebował oliwkę i insert dedykowany do danego przewodu. Jeśli masz taką potrzebę to na tył możesz zmienić przewód, ale po co przy takich klamkach i zaciskach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tiagra-4700/BR-4770-F.html

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tiagra-4700/BR-4770-R.html

Tu nic nie ma o tym jakie w tych zaciskach są końcówki do łączenia z przewodem (poza tym, że pisze tylko: "złącze przewodu - proste").

Jedynie jest info o przewodzie - zalecany to BH-90 (SM-BH90-JK-SSR).

Ponoć to ten konkretny zestaw pasuje do tego zacisku:

https://bikecenter.pl/p84901,shimano-zestaw-przylaczeniowy-do-przewodu-sm-bh90-jk-ss.html

Kompatybilność - Zestaw rur do SM-BH90-JK-SSR
  • Dura Ace R9170
  • Dura Ace ST-R9120
  • Ultegra R8070
  • Ultegra ST-R8020
  • 105 R7070
  • Tiagra BR-4770
  • GRX BR-RX810
  • GRX BR-RX400

Wychodzi chyba na to, że potrzebował bym dwa takie zestawy (pytanie czy taki zestaw spasuje też do przewodu BH-59 - średnica tego przewodu jest tu ta sama co w BH-90? -niżej tekst o tym) od strony łączenia z zaciskiem.

"Przewód BH90 ma faktycznie MNIEJSZĄ średnicę wewnętrzną (od BH59), co zapewnia lepszą skuteczność hamowania. (Stracisz mniej ciśnienia w wyniku kompresji cieczy.) Oliwki BH59 i BH90 są identyczne, jednak kolce są inne, ze względu na inną średnicę wewnętrzną rurki. Nie są wymienne."

lub:

"Używałem węży BH90 i BH59 w moich rowerach szosowych i nie zauważyłem żadnej różnicy w skuteczności hamowania

Nawet użyłem kolców BH90 w wężu BH59 i na odwrót bez żadnych problemów"

Bo do klamki przewód (oba) mam już podłączony/skręcony.

Plus tego wszystkiego byłby taki (chyba), że zaś na luzie w takiej konfiguracji przewodów zostając przy tych klamkach mógłbym zamienić te zaciski Tiagry na GRX-a 400/810 na luzie.

PS. ta końcówka pokazana na zdjęciu poniżej nie jest czasem zgodna z przewodem BH-59? bo na BH-90 to mi ona nie wygląda.

https://bikeimport.ch/shop/product/26133/BRAND_175_Shimano-Tiagra/Scheibenbremse BR-4770 + ST-4725 Brems/Schalthebel/

 

26133_6_S_391.png

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale nim podłącze zaciski do klamek to muszę pierw kupić odpowiednie końcówki do przewodów (w sumie to tylko jeden komplet potrzebuję, bo przy MT420/M4100/BH-90 mam dwie takie końcówki, a z kolei przy tylnym BH-59 przyłącze do klamki zostanie te co jest obecnie a jedynie od strony zacisku potrzebny będzie jeden zestaw końcówek). Dopiero wtedy je mogę skręcić ;) 

Które brać? obstawiam, że te:

https://allegro.pl/oferta/zestaw-przylaczeniowy-przewodu-sm-bh90-10922530493

 

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...