Skocz do zawartości

[koła] Problem ze znalezieniem odpowiednich


pablo945

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zużycie na obręczach moich obecnych kół pod v-brake zaczyna być coraz bardziej widoczne. Przeszukiwałem internet niestety nie mogę nigdzie znaleźć tego co mnie interesuje, no jedynie na aliexpress u jednego sprzedawcy tylko mam wahania bo bardzo mało osób u niego kupiło ogólnie koła do rowerów.

Głównie interesują mnie koła z udźwigiem do 120kg, piastą przód 100mm qr, tył 135mm qr i obręczami pod v-brake do 1500 zł.

Obecnie posiadam koła co ważą razem 4kg, za niedługo będę chciał je wymienić na jakieś lżejsze o 1,8-2kg razem z oponami.

W Polskich sklepach internetowych lemonbike, daveo ciężko o takie koła, większość pod standard 100, 130mm qr v-brake lub mtb szersze obręcze jedynie pod tarczówki.

Zastanawiam się czy nie zrobić samemu kół kupić jakieś dobre obręcze, szprychy i piasty 100 135mm qr.

Może ktoś coś poratuje, jakiś sklep co posiada bardzo szeroką gamę kół lub robi indywidualnie na zamówienie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

...za niedługo będę chciał je wymienić na jakieś lżejsze o 1,8-2kg razem z oponami... ...Głównie interesują mnie koła z udźwigiem do 120kg...

Musisz liczyć że lekkie gumy 25C (co się pod gościa który potrzebuje od kół nośności 120kg nie nadają) to ~210gram... do tego nawet jak dasz tubolito (te które nadają się do obręczówek)  i taśmę zamiast opasek to komplet samego ogumienia wyjdzie Ci ponad pół kilograma. Czyli chcesz kupić koła poniżej 1500gram a nawet poniżej 1300gram! o nośności 120kg za 1500zł ;) nie da się. przyzwyczaj się do myśli że najlżejsze koła jakie w tej cenie dasz radę kupić z gumami będą cięższe o jakieś 10% od górnej granicy wagi jaką założyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, abdesign napisał:

Musisz liczyć że lekkie gumy 25C (co się pod gościa który potrzebuje od kół nośności 120kg nie nadają) to ~210gram... do tego nawet jak dasz tubolito (te które nadają się do obręczówek)  i taśmę zamiast opasek to komplet samego ogumienia wyjdzie Ci ponad pół kilograma. Czyli chcesz kupić koła poniżej 1500gram a nawet poniżej 1300gram! o nośności 120kg za 1500zł ;) nie da się. przyzwyczaj się do myśli że najlżejsze koła jakie w tej cenie dasz radę kupić z gumami będą cięższe o jakieś 10% od górnej granicy wagi jaką założyłeś.

Tzn bardziej mi chodzi o wagę zestawu bez opon gdzieś 1700-1900g widziałem takie ale nie pod mój standard rozstawu tylnych wideł z udźwigiem do 120kg spokojnie, ziomki z lemonbike nie za bardzo chcą wymieniać piastę pod standard 135mm. A mógłbyś coś polecić bez opon?

Małe sprostowanie zestaw z oponami tak myślę do max 2,5kg żeby te 116kg (ja, rama i bagaż) dźwigło.

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pablo945 napisał:

Małe sprostowanie zestaw z oponami tak myślę do max 2,5kg żeby te 116kg (ja, rama i bagaż) dźwigło.

Nadal mało realnie.

Swoją drogą, nie do końca rozumiem Twoje podejście. Ważysz tyle, że waga roweru nie robi różnicy. Do tego dorzucasz bagaże, a martwisz się wagą kół, mimo że do Sprintera to Ci brakuje bardzo dużo.

Co Ci dadzą te lekkie koła? Mit "Masy rotującej" coraz bardziej upada, a przy jeździe z bagażami nie ma kompletnie znaczenia.

Jeżeli chodzi o aktualne koła. Ważyłeś je sprawdzoną wagą? Naprawdę wydaje mi się mało realne, że same koła ważą 4kg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25@abdesign

Ostatnio wymieniłem korbę z 3 tarcz na jedną i skróciło mi to dystans dojazdu do pracy i powrotu do domu o 5 min łącznie 10.

Wracając z pracy mam cały czas pod górkę ostatni odcinek 30-50° podjazdu łącznie 5km. (10km dziennie każda pora roku) 50% trasy asfalt 50% kostka brukowa.

Koła ważą dokładnie 3,74kg zaokrągliłem do 4kg.

Jeżdżę spokojnie i powoli szczególnie w zimie na v-brake bo tylko na takie mogę sobie pozwolić w ramie 19c od lazaro bike.

Poszukuję trochę lżejszych kół 28c od obecnych z piastami 100mm QR i 135mm QR, z max udźwigiem 120kg ewentualnie 130kg jeśli takich nie ma.

 

 

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pablo945 napisał:

Koła by mi dały lżejszy podjazd.

Nic Ci nie dadzą. Lżejsze koła pomagają przy rozpędzaniu się, utrzymywanie prędkości jest takie samo niezależnie czy ważą 1500g czy 3000g. Co więcej, cięższe koło wolniej wytraca pęd.

Musisz zrozumieć że przy Twojej wadze i typie jazdy, lżejsze koła nie dadzą absolutnie nic.

Szukaj kół wytrzymałych, nie lekkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu napisz do kilku kołodziejów coś Ci dobiorą. Dobrze opisz potrzeby i tyle. Skoro już ustaliliśmy że kół pod 120kg  o wadze 1.3-1.5kg nie da się za 1500zl złożyć/kupić i gotów jesteś się pogodzić z takim które ważą powiedzmy 1700-1800 to nie będzie z tym żadnego problemu. 

Ja bym to oparł o obręcz dt 535 szprychy bez cieniowania 2.0 w ilości 32 sztuk i pewnie 350-kach dzięki którym możesz sobie endcapami dobrać ośki qr 100/135. Na pewno nie robiłbym kół na niekonwertowalnych piastach. 

Ale jak wspomniałem jakiś Kołodziej Ci zaproponuje dobry zestaw jak dobrze opiszesz swoje potrzeby i uwarunkowania roweru. Nic nie szkodzi że nie ma gotowego na stronie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abdesign

Jeszcze jedno pytanko odnośnie konwersji czy np kupując taką piastę https://allegro.pl/oferta/piasta-tyl-dt-350-9x141-32-shimano-center-lock-11843005609

i do niej adaptery qr 135mm, to mam rozumieć, że szerokość piasty się zmniejszy i zmieści się w widełkach? Czy muszę szukać bezpośrednio piasty o szerokości 135mm?

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj tego sam... Od razu uznaj (to co jest prawdą) że, skoro pytasz to masz ograniczoną wiedzę a to oznacza że masz duże szanse wtopić - i tu byś wtopił i to grubo.

Zdaj się na kołodzieja, jeśli nie ma w pudle to kupi właściwą taniej niż Ty jesteś w stanie i jeszcze na tym zarobi, każdy z Nich ma upusty o którym Ty możesz jako detalista tylko pomarzyć. Sam kupując graty, często wyjdzie drożej na samych gratach niż u kołodzieja ze składaniem. Dodatkowo możesz wybrać niekompatybilne części (no i robisz to... o czym świadczy wybór piasty - ta którą wybrałeś jest z d...py). A kołodziej wybierze piastę z kompatybilnym korpusem (jest kilka standardów Twój to 142/12 wymienialny końcówkami na 135/9) i wyśle Ci koło z takimi końcówkami jakie będą pasowały do Twojej ramy.  

Jeszcze raz - dokładnie opisz swoje potrzeby i dokładnie opisz swój rower, zadaj to pytanie kilku kołodziejom i grzecznie czekaj, być może mają konwertowalne 370-ki będzie taniej, albo zaproponują któregoś novatec'a...

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaj się na kołodzieja, jeśli nie ma w pudle to kupi właściwą taniej niż Ty jesteś w stanie i jeszcze na tym zarobi, każdy z Nich ma upusty o którym Ty możesz jako detalista tylko pomarzyć. 

Dokładnie. Ja dostałem złożone koła taniej o 250 zł niż bym same części kupił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...