Skocz do zawartości

[2000-4000 PLN] Cross z dobrą ramą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W związku z powrotem na siodełko szukam roweru, który będzie bazą do modyfikacji na później. Chodzi mi o mocną, "przyszłościową" crossową ramę, a osprzęt może być z niższej półki. W tym momencie nie chciałbym zbyt dużo wydawać. Unibike Viper to chyba byłby rower, który by mi pasował, ale jest problem z dostępnością. Zdaje się, że Crossfire jest na tej samej ramie, ale z nim też jest problem. W tym momencie zastanawiam się nad Flashem. Ogólnie krążę wokół Unibike-a bo ważę prawie 120 kg.

Mam też problem z doborem rozmiaru ramy, ponieważ ze wzrostu (189 cm) i długość nogi 89 cm. Wg różnych sposobów doboru powinienem celować w rozmiar 22" no, ale niewiele modeli ma takie rozmiary. Obecnie mam customa na ramie Kross A4 w rozmiarze 19", ale to był rower złożony pod rajdy. Teraz to bardziej przejażdżki po ok. 40 km 60% asfalt, 40% leśne ścieżki.

Taki dodatkowy wymóg to regulowany mostek, koniecznie typu ahead.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co ty widzisz w tej ramie, przecież te rowery nie mają nawet taperowanej główki a przy twojej wadze amortyzator to jednak dość istotny element. 

Na twoim miejscu w pierwszej kolejności zwróciłby uwagę na:

a) Powietrzna sprężyna

b) W przypadku sprężynowego uginacza taperowana główka ramy aby móc go wymienić na coś sensownego

Ewentualnie sztywny wideł i coś w rodzaju Muirwoodsa (szczególnie rocznik >2021), swoją drogą Mariny nie mają DMC.

c) Sztywne osie

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego co rozumie się pod pojęciem przyszłościowa. Bo jeśli chodzi o trwałość, to Unibike jest na podium, i to rama na lata. Nawet gwarancji jej nie potrzeba :P

Nie demonizowałbym też prostej główki ramy - to jest rower crossowy, ciągle są i pewnie nadal będą dostępne najwyższe modele widelców (np. Paragon Gold) z prostą rurą. 

Jak popatrzymy na geometrię - to tutaj pełna zgoda, ta rama jest przeszłościowa.

Ale to jest kwestia mocno indywidualna - jednemu Unibike pasuje, drugiemu nie. Jest cała masa zadowolonych użytkowników tych pierwszych, jeżdżą latami i nie narzekają. 

Jedno co jest pewne - chyba nie ma drugiej marki która raz podaje wagę użytkownika 120kg, a dwa - daje solidne koła do swoich rowerów, o które nie należy się obawiać. W przypadku innych marek nie jest to takie oczywiste. 

No i regulowany mostek, też dają na starcie, ale to jest w sumie rzecz banalna do zmiany w każdym rowerze.

On w pewien sposób sugeruje że mowa chyba o rowerze crossowym z bardziej wyprostowaną pozycją, a do grona takich należy Unibike. 

Co do modelu - Viper jest fajny, bo napęd 10rzędowy działa według mnie nieco płynniej niż niższe, ale z drugiej strony 9sp z Deorką też będzie okej. Flash jako baza do indywidualnych ulepszeń nie jest zły - bo zostaje kasa na lepsze opony, widelec powietrzny, jakieś modyfikacje napędu - wydając raptem 2500 na starcie. Jedyny minus to klamkomanetki, chcąc przejść na 9/10 rzędow trzeba dokupić klamki hamulcowe. Ale, zostając przy 2x8, dając lepszą przerzutkę z tyłu, sztywny/powietrzny widelec i inne opony naprawdę nie wyjdzie z tego zły rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konstruktywne uwagi.

Tak jak pisze @MikeSkywalker chodzi mi o rower crossowy z trochę bardziej wyprostowaną postawą. Krążę myślami wokół tych Unibike-ów właśnie ze względu na moją wagę. Wczoraj całe popołudnie przeglądałem rowery uwzględniając wasze uwagi i sam już nie wiem jaki kierunek obrać. Krąży mi po głowie też zakup ramy i samodzielne złożenie roweru, ale ofert jest jak na lekarstwo.

Pisząc o przyszłościowej ramie mam na myśli właśnie solidną ramę, ale też taką z którą nie będę też miał problemu za jakiś czas jeśli chodzi o wymianę osprzętu. Tak jak np. @keltu wspomniał o ramach z taperowaną główką. Tylko przeglądając różne modele, różnych producentów na 2022 to wcale takich dużo nie ma. Albo są w wysokich modelach w cenach bliskich 10 tys. zł. I tu np. leży sedno. Czy np. za 5 lat się nie okaże, że będę miał problem z wymianą widelca.

Co myślicie 1-rzędowej? Tak jak jest np. w Canyonie Pathlite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, widelce crossowe z prostą rurą tak szybko nie wymrą. Więc nie masz powodów do obaw. Tak jak miały wymrzeć koła 26 - a mają się całkiem dobrze. 

Ramy samej nie kupuj, bo to co jest do wyboru to raczej niska półka pokroju Accenta. 

A korba jednorzędowa - to już zależy od Ciebie i tego gdzie jeździsz. Jak za wiele górek nie masz w okolicy, i nie potrzebujesz napędu ze sporym zakresem przełożeń można. Ale jak szukasz roweru uniwersalnego nic nie tracisz mając napęd 2x a sporo zyskujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej przeglądam różne rowery, czytam które jakie mają maksymalne obciążenie i jestem w kropce. Jednak jeśli chodzi o te taperowane główki to ewidentnie oferta widelców jest szersza i pewnie z czasem coraz ciężej będzie kupić coś sensownego pod prostą. Do tego jednak potrzebuję mocniejszej ramy bo co prawda jestem w trakcie zrzucania wagi to zejdę nie niżej niż do 95 kg bo przy tej wadze jestem szczupły i się najlepiej czuję. Z tą wagą nie trudno będzie przekroczyć limity. Na ten moment to widzę, że w grę wchodzi Unibike i Giant. Tylko Giant ma crossy tylko z serii Roam, a one mają raczej prostą główkę. Mógłby ktoś podrzucić jakieś modele w budżecie, który założyłem z warunkami, że główka ma być taperowana i większą wagę rowerzysty?

@MikeSkywalker O korbie jednorzędowej myślałem w kontekście takim, że łatwiej taki rower serwisować bo odpada przednia przerzutka.

Edytowane przez Mavel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się powtarzać ale naprawdę, olej taperowaną główkę. To wszystko idzie w jakimś dziwnym kierunku, rozumiem potrzebę większej sztywności w góralach, ale w crossach? Radzą sobie świetnie bez sztywnych osi, bez piasty Boost, to i taperowana główna zbędna. Gwarantuje Ci że za kilka lat spokojnie będziesz mógł kupić widelec z prostą. 

A łatwiejszy serwis - czy raczej serwis przedniej przerzutki - raz na rok, dwa lata wymiana pancerzy i linki. Raz na ruski rok regulacja - tam nie ma co serwisować, naprawdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny dylemat miesiąc temu. Zdecydowałem sie na uni crossfire na ramie 23. Po przejechaniu ok. 400km szczerze polecam.
Pozycja na rowerze mega wygodna, napęd optymalny, hamulce git. Mam 190cm, 92kg.

Edytowane przez Jerry7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako laik który też szuka roweru i w ostatnich tygodniach posiadł sporą wiedzę z filmików youtube mogę dodać że do krótkich jazd rekreacyjnych typu max 30-50 km i rocznie z 1500 nie ma absolutnie sensu brać roweru z nowoczesnym lecz wciąż egzotycznym osprzetem sram czy microshift do którego prawie nie ma części i mało kto potrafi serwisować a także rozwiązaniami ukierunkowanymi na pewien bardziej wyczynowy styl jazdy - sztywny widelec lub z karbonu albo amortyzator powietrzny czy doplacanie kilkaset zł by zejść z wagą np 400g. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przepraszam bardzo psuje się w Microshift czy Sram co nie psuje się w Shimano? Albo co jest w nim bardziej nowoczesnego niż Shimano? 

Jedyne co jest egzotycznego w manetkach Sram to inna obsługa, ta po stronie użytkownika. Ale do serwisowania napędu potrzeba paru imbusów i śrubokręta.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za co przepłacać? Przecież wszystko kosztuje mniej więcej tyle samo, każdy producent ma zarówno niższe jak i wyższe grupy. 

W dniu 2.07.2022 o 08:57, DarQ85 napisał:

wciąż egzotycznym osprzetem sram czy microshift do którego prawie nie ma części i mało kto potrafi serwisować

XD

W ogóle to jakie "części" chcesz w osprzęcie wymieniać? Jakie "części" do shimano da się kupić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...