Skocz do zawartości

[5000-8000zł] Hardtail z mocowaniem na bagażnik


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Co potrzebuję? Czego szukam? Hardtaila 29", hydrauliczne hamulce, carbonowy widelec, napęd 2x10/11 ew. 1x12 choć wolałbym go uniknąć. Warunek konieczny to otwory na montaż bagażnika Crosso z tyłu i pełne błotniki. W sumie rozglądałem się mocno za gravelem ale kilka ostatnich miesięcy uświadomiło mi, że jednak nie to nie dla mnie i nie chcę przepłacać za modę. Mam obecnie crossa, do dojazdów do pracy jak znalazł, po mieście też ideał a nowy będzie do piachów, górek, korzeni i dłuższych jazd nastawionych na turystykę. Bagażnik mi potrzebny pod sakwy.

Chciałbym w miarę komfortową pozycję, żadnego ścigania nie będzie.

Wiem o problemach z dostępnością rowerów ale może coś mi się trafi. Generalnie nie mam rozeznania jakie ramy MTB mają mocowania pod bagażnik stąd też mój temat. Używka jak najbardziej wchodzi w grę. Budżet gdzieś w okolicach 8tys, jak zawsze najważniejszy jest stosunek cena/jakość choć nie chcę wydawać pięciocyfrowych sum na rower...

Marka nie ma znaczenia, mam 183cm wzrostu, przekrok 84. Ktoś pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod sakwiarsto to bardzo dobry będzie stalowy Marin Muirwoods rocznik 2022, widelca karbonowego nie ma ale za to ma dużo otworów montażowych pod koszyki bagażniki przód tył, jak i pod pełne błotniki. Wywalasz fabryczne opony a w ich miejsce wstawiasz inne szersze i masz rower do tyrania w trudnym terenie o właściwościach Hardtail-a typu Trail. Podpytaj o ten rower chłopaków z działu o stalowych rowerach gdyż ktoś tam ma jeden egzemplarz w użytkowaniu. No i ta cena która jest bardzo zachęcająca. 

 

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Toughroad, Marin DSX, Marin Muirwoods (nie spełnia wymogu karbonowego widelca). Wszystkie różne pod względem geometrii więc trzeba mierzyć, testować o ile gdzieś stoją. Od geometrii bym zaczął, bo to podstawa. 

Muirwoods wymagałby zmiany napędu na wyższy, zmiany kół, ale sprawdza się do takich zastosowań o których mowa i nie czuć braku karbonu - aczkolwiek na wersji 2022 nie jeździłem, ma nieco zmienioną geometrię, bardziej w kierunku górala co zostało wspomniane. 

No i teoretycznie w okolicach 8 tysięcy jest do upolowania Trek 1120 - też ciekawa opcja "wyprawowa", i można zaszaleć z oponami, bo wchodzą nawet plusy. A i bagażnik pod sakwy da się zainstalować. 

Co do graveli - jako modę bym ich nie traktował. Na dłuższe wyprawy baranek może - ale nie musi się sprawdzić. Niemniej jednak stoję po stronie osób które uważają że to nie jest rower do jazdy w terenie, i tutaj faktycznie kreuje się taką modę. Także jakbyś planował więcej tras 100-200km to ja bym się mocno zastanowił, ale jak w grę wchodzi jazda po piachu, korzeniach, do tego z dużymi tobołkami to prosta kierownica rządzi. 

No i kijek w carbon ode mnie - wrzuciłem sobie do roweru crossowego sztywny widelec Salsa Cromoto. Z oponami 29x2.0 radzi to sobie świetnie (widelec mieści więcej, ogranicza rama) i w mieście i w terenie, pozycja crossowa, czyli taka jaką znasz, do tego można wybrać sobie dowolnego crossa który zmieści szerszą oponę i go zmodyfikować. Wysokość widelca zgrała się z crossowym widelcem 50mm, stal bardzo ładnie pracuje. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z carbonowym widłem strzeliłem sobie tu w kolano bo chodziło mi o niego gdy chodził mi po głowie gravel. Biorąc pod uwagę mtb na 29" na pewno chcę mieć amor z przodu. Obecnego crossa mam ze sztywnym widłem i potrzebuję odmiany i możliwości jazdy tam gdzie mnie on wcześniej mocno ograniczał. W podanych przez Was typów najlepszym wydaje mi się TOUGHROAD SLR 1, gdyby miał amor to chyba bym się na niego zdecydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zawsze idzie przemalować, aczkolwiek nie wiem jak w kwestiach gwarancji. 

Za dużo konkurencji te rowery nie mają, bo są dość specyficzne. Jeśli nie one - to pozostaje wybrać spośród wielu innych górali z widelcem 100mm które ma praktycznie każdy producent. Kwestia sprawdzenia czy Ci się podobają i mają mocowania bagażnika - skupiłbym się tylko na dolnym oczku, przy osi koła, bo choć i brak tego punktu można obejść znacznie łatwiej jest nadrobić brak insertów za rurą podsiodłową - wystarczy odpowiedni zacisk do którego przykręca się bagażnik. 

A błotniki to pikuś, wszędzie można je zainstalować. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przemalowania to doskonale wiem co i jak bo mój obecny cross jest w czarnym macie po profesjonalnym przemalowaniu :)

Przymierzałem się dzisiaj do Giant Toughroad SLR-1 no i jestem na tak z dwoma zasadniczymi ale. Pierwszy to brak amora, drugi to korba która nie odpowiada mi zestopniowaniem a nie chciałbym już na dzień dobry dokładać kolejnych złotówek do i tak niemałej sumy.

Jeśli chodzi o MTB to poczytałem trochę na forum co jest polecane i przewijają się Merida BigNine500, Rockrider XC500 czy też XCaliber od Treka. Dobry kierunek? Nie wiem tylko co z gometrią bo się do nich nie przymierzałem a obawiam się czy nie są one typowo pod wyścigi. Ja ścigać się nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szkoda kombinować żeby zamiast sztywnego widelca dać amor. Choć - czasem robili tak w Konie Unit, ale ona przekroczy budżet i nie wiem jak z dostępnością. 

Myślę że z tej trójki postawiłbym na Meridę, choć nie wiem jak z mocowaniem bagażnika - we wcześniejszych modelach z tego co kojarzę insert na dole był, więc pół biedy z resztą. 

Rockrider idzie nieco w kierunku XC, a Trek ma "wspaniałego" Boosta 141 który jak dla mnie przekreśla ten rower. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Merida nie ma możliwości montażu bagażnika na dole a kombinowanie z adapterami przy sztywnych osiach średnio mi pasuje. No nic, szukam dalej. Tęsknie za czasami gdy wchodziło się do sklepu i brało się rower taki jak się podobał a nie taki jaki jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...