Skocz do zawartości

[obręcz] Nieszczelna obręcz, co robić? - tubeless


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

kilka dni temu kupiłem rower, który miał być przystosowany do tubeless. Po zaopatrzeniu się w najważniejsze akcesoria, dzisiaj udało mi się założyć taśmę i ułożyć oponę na obręczy. Nie chciałem tracić niepotrzebnie mleka, więc napompowałem koło do ok. 3 barów i zostawiłem na kilka godzin, aby sprawdzić jego szczelność. Opona wydaje się, że weszła w swoje miejsce, ale powietrze prawie całe zeszło. Użyłem wody z mydłem, aby znaleźć nieszczelność i jedyne miejsce, gdzie widać uciekające powietrze, to fabryczne łączenie na obręczy.

Poniżej link do filmiku, jak to wygląda:

https://drive.google.com/file/d/1EHyHRbIcG-NnczLG4JNg0foRgLtfBMj3/view?usp=sharing

Powiem szczerze, że jestem w szoku i nie wiem, co z tym fantem zrobić. Czy to normalne? Macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Czy mam samemu to naprawiać, albo reklamować rower?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągałem dętki przednie koło uszczelniło mi się lepiej niż wzorowo za pierwszym razem. W tylnym lekko przechodziło między obręczą a oponą jak u Ciebie. Jak wlejesz mleko to za kilka dni będzie szczelne. Można od razu jeździć, najwyżej jak długi wyjazd to podczas jazdy podpompujesz trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Gharalion napisał:

Z Twojego postu wynika, że nie wlałeś mleka. Bez niego opona się nie uszczelni.

Problemem nie jest opona, tylko obręcz. Czy to normalne, że z obręczy ( na jej fabrycznym spawie) wylatuje powietrze?

@Karolx97

W 10 sekundzie na filmiku jest moment, gdy widać problem. Powietrze nie wychodzi pomiędzy oponą a obręczą, tylko są jakieś nieszczelności w samej obręczy.

Edytowane przez Marcin8452
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem. Powietrze ucieka na łączeniu obręczy. Dałem szersza taśmę WTB i dalej kicha… dodatkowo ucieka przy wentylu. Udało Ci sie rozwiązać problem ? Moja taśmę na łączeniu obręczy wyglada tak:

potem okleiłem kolejna warstwa i dalej powietrze ucieka …

0CF02D3D-6853-4426-A431-329FA14752B8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

W dniu 2.06.2022 o 13:51, Karolx97 napisał:

Nie znam się za bardzo na doborze taśmy, bo w rowerze miałem ją naklejoną fabrycznie i jest wszystko z nią dobrze, więc tematu nigdy nie zgłębiałem, ale może powinna być szersza, żeby to łączenie też objęła, a nie tylko otwory na nyple. A jaka to w ogóle obręcz?

Obręcz to KLS Valor 3 Disc 584x30 (32 Holes).

 

W dniu 11.06.2022 o 22:33, feliz009 napisał:

Mam podobny problem. Powietrze ucieka na łączeniu obręczy. Dałem szersza taśmę WTB i dalej kicha… dodatkowo ucieka przy wentylu. Udało Ci sie rozwiązać problem ? Moja taśmę na łączeniu obręczy wyglada tak:

potem okleiłem kolejna warstwa i dalej powietrze ucieka …

0CF02D3D-6853-4426-A431-329FA14752B8.jpeg

 

 Nie udało mi się rozwiązać problemu. Po ponad 3 tygodniach sklep dostał odpowiedź od producenta i dostałem informację, że muszę odesłać koła i serwis będzie je naprawiał (swoją drogą jestem ciekaw, jak). Także dla potomnych: jest to wada fabryczna obręczy i jest to jak najbardziej do naprawy. 

Jeśli nie chce Ci się odsyłać obręczy na gwarancję/rękojmię, to polecam kupić klej do metalu (w międzyczasie na to wpadłem) i jak zakleisz od środka łączenie, to nie ma szans by powietrze uciekało. Kiedyś w taki sposób uszczelniłem gwint zbiornika powietrza w replice ASG, gdzie ciśnienie wynosiło ok. 16 barów i dobre 5 lat trzyma i nie puściło. Po użyciu kleju będziesz miał gładką powierzchnię i bez problemu powinno się udać nakleić taśmę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - nałożyć klej i po sprawie, bez wożenia się z serwisami, itp. Miałem taką sytuację parę lat temu z fabrycznym zestawem DT Swiss. Tak to już bywa z budżetowymi obręczami łączonymi na "wsuwkę", niby producent podaje tubeless ready, niby naklei taśmę nawet i wentyle dołoży, a na łączeniu powietrze ucieka i kupa. Mleko może to uszczelnić, ale nie musi. Jam ,iałem tak, że na stojaku wszystko działało, ale wystarczyło się przejechać i pod obciążeniem powietrze zaczynało uciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wszystkie obręcze po za spawanymi puszczają powietrze na łączeniu, pytanie tylko jak szybko.
W 95% przypadków nieszczelną obręcz uszczelni mleko, to prawidłowe zachowanie.
Pozostałe 5% to odpady do reklamacji.

*wartości procentowe "na oko", bez poparcia bibliografią.

To dlaczego producent u mnie chce wziąć na serwis te koła? Co do uszczelniania mlekiem, to pewnie masz racje, bo są to mikro szczeliny. Jednak wydaje mi się, że minimalna ilość kleju nałożona od wewnętrznej strony obręczy będzie rozwiązaniem na stałe i delikatnie wzmocni w tym punkcie obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2022 o 22:33, feliz009 napisał:

Mam podobny problem. Powietrze ucieka na łączeniu obręczy. Dałem szersza taśmę WTB i dalej kicha… dodatkowo ucieka przy wentylu. Udało Ci sie rozwiązać problem ? Moja taśmę na łączeniu obręczy wyglada tak:

potem okleiłem kolejna warstwa i dalej powietrze ucieka …

0CF02D3D-6853-4426-A431-329FA14752B8.jpeg

Dla potomnych...... laczenie obreczy nie stanowi jednak problemu. Cos nie tak zrobilem przy instalacji wentyla - okazuje sie to kluczowe (zaraz po poprawnym oklejeniu obreczy). Poprawilem ulozenie wentyla poprzez dolozenie kolejnej wartwy tasmy pod wentyl i zrobienie nowego otworu, tak zeby tasme nie pekla i udalo sie uszczelnic kolo. 

Co ciekawe identyczny problem mialem z tylnim kolem  - uciekajace powietrze przez laczenie obreczy, kolo wentylu i kolo niektorych szprych. Tu juz prawidlowo zainstalowalem wentyl i zdecydowalem sie poprostu zalac mlekiem. Po zalaniu i porzadnym wytrzepaniu kola.....kolo jest szczelne :)

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi fabryczna taśma sunringle (taka 'szmatka') porozlatywała się w otworach na nyple. Było 3bar max żeby opona siadła na rancie a potem mniej)

I też jazda z uszczelnieniem stożka wentyli w tych sunringle duroc 30. 

Jakieś sugestie co do wentyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, feliz009 napisał:

Dla potomnych...... laczenie obreczy nie stanowi jednak problemu. Cos nie tak zrobilem przy instalacji wentyla - okazuje sie to kluczowe (zaraz po poprawnym oklejeniu obreczy). Poprawilem ulozenie wentyla poprzez dolozenie kolejnej wartwy tasmy pod wentyl i zrobienie nowego otworu, tak zeby tasme nie pekla i udalo sie uszczelnic kolo. 

Co ciekawe identyczny problem mialem z tylnim kolem  - uciekajace powietrze przez laczenie obreczy, kolo wentylu i kolo niektorych szprych. Tu juz prawidlowo zainstalowalem wentyl i zdecydowalem sie poprostu zalac mlekiem. Po zalaniu i porzadnym wytrzepaniu kola.....kolo jest szczelne :)

Pozdro!

Pisałem Ci o tym

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...