Skocz do zawartości

[jada na rowerze szosowym] Rower szosowy wali przy każdej nierówności


Rekomendowane odpowiedzi

W rowerze szosowym tariban rc500 mam opony michlein pro4. Jest to moja pierwszy rower szosowy w życiu, nigdy wcześniej nie jeździłem rowerem szosowym. Mam takie wrażenie jak jest mała nierówność alb o mała dziurka ( duże w drodze omijam) po przejechaniu wszystko czuć jako trzask roweru lub dudnienie jak to zwać. Jak jest dziura to pokonanie jej na rowerze pedałując odczuwam jako jakby mi coś hamowało koło, moim zdaniem mega ciężko nie powinno tak być. Czy waszym zdaniem to normalne, że tak się jeździ takim rowerem ? Moim zdaniem to dzieje się tak, bo opony są twarde, ale napompowane tak jak podaje producent czyli min 5,5bar. Pewnie napompowanie mniej może by pomogło ale wole nie pompować za mało bo może to się falkiem w trasie skończyć. Jeszcze jedno jak jade przez te nierówności i mam wrażenie, że koło hamuje i jest mega ciężko miałem wrażenie, że flak, ale zatrzymuje się i sprawdzam powietrze w oponach jest ok. A może za dużo zapompowałem bo była to wartość więcej niż min 5,5bar. Jakie wasze zdanie?

 

Mam wrażenie, że jest za twardo i taka jest przyczyna tego.

Edytowane przez Rapero7000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego się spodziewałem, bo nigdy na szosie nie jeździłem. W rowerze mam opony Michlein pro4 endurnace. Pewnie inne i droższe opony np continental tak jak napisałeś nieco łagodzą efekt, ale moim zdaniem nie ma sensu wymieniąć opony skoro różnica będzie nie wielka. Ja chciałem tylko zapytać innych użytkowników jak to jest i czy wszystko jest ok., bo trudno mi oceniać jak nie jeździłem na innej szosie.  Co do hamulców to może tak być choć wczoraj sprawdzałem to tocząc koło w powietrzu i nie słyszałem żeby hamulce ocierały, ale jeszcze to sprawdzę.  Czy zmiana opon na szersze opony rzędu 700x38 coś zmieni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosa,  właściwie każdy rower bez amortyzacji,  szczególnie na szosowych oponach to dupo- i rękotrzepak. Jedziesz na cienkich nabitych powietrzem parówkach. Nie ma co cię chronić. Wszystkie rozwiązania to pół i ćwierćśrodki o znaczeniu raczej kosmetycznym. 

Żadne zabawy z oponami nie spowodują dużej różnicy jeśli wcześniej jeździłeś np rowerem mtb z przyzwoitym amortyzatorem.

Dałeś  5.5 bara do opon o jakiej szerokości? Bo opona 23c będzie odczuwalnie bardziej komfortowa na takim ciśnieniu niż 28 czy 32 c.  O zauważalnym (wyraźnie) skoku komfortu powie tylko ten kto jeździł szosą i założył wyższe (szersze) opony. Jeśli przesiadasz się z opon mtb które standardowo są 2/3x wyższe i szersze od szosowych 

W opony 28c przy 80 kilogramach siebie pakuję 4.5 -5 barów. Jeśli chcesz korzystać ze względnego komfortu niższych ciśnień  - obniż prędkość jazdy żeby uchronić dętki przed przebiciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Zmiana opon coś by dała ( w domyśle niższe ciśnienie = wyższy komfort ), tyle że z tego już by wyszedł cross z barankiem...  Poza tym najpierw sprawdź ile masz miejsca w ramie i widelcu...

Już pytałem sprzedawcę jaka szersza opona wjedzie do tego roweru. Mój rower ma prostą kierownicę.

7 godzin temu, skom25 napisał:

Jeżeli to ten na szczękach, to więcej jak 28c tam nie wejdzie. Chociaż i to 28c trzeba potwierdzić...

Będzie twardo i już, to jest szosa.

Nie jest na hamulcach szczękowych. Wejdzie podobno 700x38

2 godziny temu, tobo napisał:

Szosa,  właściwie każdy rower bez amortyzacji,  szczególnie na szosowych oponach to dupo- i rękotrzepak. Jedziesz na cienkich nabitych powietrzem parówkach. Nie ma co cię chronić. Wszystkie rozwiązania to pół i ćwierćśrodki o znaczeniu raczej kosmetycznym. 

Żadne zabawy z oponami nie spowodują dużej różnicy jeśli wcześniej jeździłeś np rowerem mtb z przyzwoitym amortyzatorem.

Dałeś  5.5 bara do opon o jakiej szerokości? Bo opona 23c będzie odczuwalnie bardziej komfortowa na takim ciśnieniu niż 28 czy 32 c.  O zauważalnym (wyraźnie) skoku komfortu powie tylko ten kto jeździł szosą i założył wyższe (szersze) opony. Jeśli przesiadasz się z opon mtb które standardowo są 2/3x wyższe i szersze od szosowych 

W opony 28c przy 80 kilogramach siebie pakuję 4.5 -5 barów. Jeśli chcesz korzystać ze względnego komfortu niższych ciśnień  - obniż prędkość jazdy żeby uchronić dętki przed przebiciem.

PRO4 ENDURANCE 700x25 podobno jest szersza niż podaje producent 

7 godzin temu, spidelli napisał:

Czasem trzeba się na własnym tyłku przekonać. Miałem szoskę na 25 mm - czuć było jak rwie do przodu po ruchu korbą. Co z tego, jak w mojej okolicy więcej łat, jak oryginalnego asfaltu... A średnio i tak jestem szybszy na baranie z 40 mm oponą....

Czyli lepiej dać szerszą oponę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład niektóre vittorie 38 mogą nie pasować, bo rozkraczają się do 40 mm, a schwalbe, które powinny mieć 37 mm, realnie mają 35 mm.

Jeśli to ta sama rama, co w rc520, to na tył więcej, niż 35 raczej nie ma co pchać, przy 35 mm jest jeszcze ciut luzu, ale dla mnie trochę zbyt mało. Z przodu przy oponie 35 mm jest jeszcze około 1 cm zapasu z każdej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...