Skocz do zawartości

[Rama] Dartmoor Hornet Pro


_Piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie producenta jest napisane, że nowa rama (Dartmoor Hornet Pro) jest kompatybilna również z oponą 27.5 x 2.8. Na filmie wygląda tak, jakby opona w rozmiarze 27.5 x 2.6 już ledwo mieściła się do ramy, ten moment kiedy jest pokazana korba, albo mi się tak wydaje i po prostu zdjęcie jest przekłamane. Znowu od góry (z lotu ptaka) ledwo widać, ale już widać, że jest więcej miejsca w ramie. Troszku by było szkoda, gdyby Janek wykastrował nową ramę Dartmoor Hornet Pro z opcji zamontowania opon w rozmiarze 27.5 x 2.8 szczególnie w Hardtail. W pełni zawieszonym rowerze można powiedzieć, że opony wystarczą w rozmiarze 27.5 x 2.6.

Z drugiej strony testowałem w pełni zawieszony rowerek Enduro z kołami ( 29 x 2.5 przód - 27.5 x 2.8 tył ) sądzę że takie opony w rozmiarze 27.5 x 2.8 mają sens nawet w obydwu kołach przy w pełni zawieszonym rowerze, takie 27.5 x 2.6 przy w pełni zawieszonym rowerze ( też fajne ) najlepiej mieć opcję zamontowania obydwu rozmiarów opon ... :thumbsup:

Po obejrzeniu filmu oraz według Waszego doświadczenia rowerowego, oraz jeszcze mało dokładnych zdjęć, jest miejsce na oponę 27.5 x 2.8 ? ... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem fascynację oponami plusowymi tylko czemu dorabiać tak globalnie tego typu ideologię? W enduro nie stosuje się powszechnie opon szerszych niż 2,5 bo to już jest sporo na tych szerokościach wew obręczy. Szersza opona upośledza już jazdę i to konkretnie. Testowałeś co pseudo muleta bo najwyrażniej ktoś skompensował brak wielkiego koła wielką plusową oponą czyli wyszła finalnie kupa a nie mulet z prawdziwego zdarzenia. Jak bym miał z tyłu 2,8 to tak jak bym ciągnął za sobą kotwicę... A co do pytania Dartmoor już nie raz poślizgnął się na możliwościach upychania opon i tak jest i tutaj. Do jakiegoś urban dh czy innych "czystych" dyscyplin może i się da. W terenie praca koła, zbierający się bród zwłaszcza jesienią będzie skutecznie szlifował widełki z każdej strony o ile w ogóle jazda będzie możliwa. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyfon79 Dzięki za nabazgrolenie ;) 

Co do samych opon, temat dość ciężki w takim ludzkim wyjaśnieniu na forum, tego się nie da wyjaśnić słowami, dlaczego opony szersze są przez jednych bardziej preferowane a troszku węższe są preferowane przez resztę. W sobotę rozmawiałem z pewną osobą i On ;) preferuję szersze opony do Enduro, lepiej się na takich czuję, także napisać można, że te nieco węższe się stosuję, a Życie pokazuje co innego.   

Można tak powiedzieć, opony w rozmiarze 2.8 to mój ulubiony rozmiar.

Mam też drugi zestaw kół na oponach 2.6, jeździ też się dobrze, jednak bardziej mnie ciągnie do kół 27.5 x 2.8 więcej jeżdżę na tych szerszych oponach, lepiej się czuję na szerszych oponach, co by nie pisać, koła w rozmiarze 27.5 x 2.6 też są fajne, tylko troszku inne, nie wiem jak to wyjaśnić słowami. Jak sobie przypomnę (głaziory) w górach, krótki odcinek, miałem założone opony 2.8, gdybym miał założone nieco węższe opony 2.6 też by było, jednak jak sobie przypomnę te szczeliny pomiędzy kamykami, lepiej mieć szersze opony, potem już było normalnie, to znaczy normalnie dla świrów rowerowych :)  

Teraz na temat. 

Mam nadzieję, że to tylko takie ustawienie kamery przy korbie i widać tak jakby już więcej nie wlazło do ramy ...  :)    

Edytowane przez _Piotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...