Skocz do zawartości
  • 0

System bezdętkowy


Gość Karmazynowy jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy jeleń

Za długo nie nacieszyłem się w tym sezonie systemem tubeless, bo kilka dni temu patrzę a tu flak. Tylko ~1,5k km przejechanych. Napompowałem, ze dwa dni OK i znowu flak. Zrzuciłem oponę a na taśmie (DT SWISS) w miejscu otworu na mocowanie nypla dziura. Dziura idealnie wykrojona jak otwór. W pozostałych miejscach widać, że już zaczynają się wgniecenia/przecienienia, którym jeszcze mleko daje radę. Taśma była nawinięta jednokrotnie z zakładką przed i za zaworem. Kupiłem teraz 2 sztuki: https://allegro.pl/oferta/schwalbe-tubeless-rim-tape-23mm-tasma-do-obreczy-10703988330  i nawinąłem podwójnie z zakładką. Pytanie: Czy z zasady powinno się tę taśmę nawijać podwójnie?

Jak miałem tego flaka to podjechałem do Atolbike w Puławach i polecili mi coś takiego z Bontragera: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/dętki-rowerowe-i-akcesoria-do-bezdętkowych-opon-rowerowych/akcesoria-bezdętkowe/taśma-na-obręcz-bontrager-tlr/p/31426/  Nie kupiłem, bo oczywiście od ręki nie mieli 19mm

Pytanie: Co lepsze na przyszłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Podziękował. Znaczy się, że ciśnienie które na nią oddziałuje, wpycha ją do środka otworu, na skutek czego taśma rozciąga się i staje się cieńsza. W konsekwencji dochodzi do przetarcia jej na krawędzi otworu. Choć ciśnienie na jakim jeżdżę to tylko 100 i 90 PSI

Owinąłem już podwójnie i tak zostawię, bo jeszcze wczoraj przeczytałem taką informację: https://lemonbike.eu/product/tasma-uszczelniajaca-stans-notubes-12mm/

ps. a jeszcze odnośnie tych obejm z tworzywa Bontragera ktoś coś napisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 13.05.2022 o 09:12, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

Choć ciśnienie na jakim jeżdżę to tylko 100 i 90 PSI

 

"Tylko"? Przecież -jak na system bezdętkowy- to jest -nawet w szosie- olbrzymie ciśnienie. Chyba, że ważysz 200 kg.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

hehe, bez przesady...

Normalny (może nie do końca), wysportowany mężczyzna. 90kg przy 180cm wzrostu. Panowie, nikt nie ma doświadczenia z tymi opaskami?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może na jakieś grupie FB ktoś miał styczność, może tam warto pytać. 50 gram, to też jakoś lajtowo nie jest, a w ogólnym rozrachunku pewnie wyjdzie jeszcze ciężej niż na tradycyjnej opona/dętka. Już tam nie piszę o jakiś Tobulito dętkach czy innych podobnych, ale shwalbe ma serie extra light co są dość lekkie. 

Osobiście bym olał jakieś dziwne wynalazki, a normalną taśmą przejechał z 2 razy jak lubisz wysokie ciśnienia i tyle w temacie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki, już w piątek tak zrobiłem. Oba koła rozebrałem i nawinąłem podwójnie taśmę. Już jakieś 100km zrobiłem i trzyma faktycznie lepiej, choć pewnie trzeba będzie kilka razy pompką raz na tydzień ruszyć, ale to dla mnie akceptowalne jest. Zobaczymy.

ps. FB nigdy w życiu nie miałem i już chyba tak zostanie do końca mojego lub jego :)

Jeszcze odnośnie tego ciśnienia, to wziąłem to z jakiejś tabelki dla wagi i typu roweru. Co byś zasugerował? Niższe? Obecnie przód 90PSI i tył 100PSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dla mnie te tabelki są mało istotne, nie jeżdżę na szosie po szosie. Mam gravela i 45c opony, a teren mocno zróżnicowany, jak za fest telepie i tracę przyczepność to trochę spuszczam na oko.

I podobnie byłoby na rowerze szosowym, nie jestem miłośnikiem kamienia, bardziej cenię komfort. Dużo w ogóle zależy po jakich asfaltach jeździsz, u mnie na takich 90-100 psi za bardzo byś nie pojeździł :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Nie no, asfalty mam pierwsza klasa, może Kampinos tylko trochę gorszy, ale tu na wsi to wszystko nówki, nawet nie korzystam z dróg rowerowych choć często są obok, bo są gorsze i w końcu my szosowcy mamy prawo jeździć ulicą. Nie chciałbym tak zejść z ciśnieniem, żeby mnie crosowcy zaczęli wyprzedzać w końcu stanowimy elitę, a to zobowiązuje. No nie wiem, może na razie nie będę w ogóle dopompowywał i zobaczę jak średnie się kształtują. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tez jeżdzę na 90-100PSI i mam to samo z taśmą. Tylko ja jeżdżę na dętkach. Widać że ciśnienie wypycha taśmę do otworów nyplowych.

986037498_koloflat.jpg.11b73bba9aa274fc6de31ff0a3ebdd70.jpg

Ja złapałem trzy kapcie na trenażerze :D . Tymczasowo włożyłem drugą taśmę i działa. Zobaczymy jak długo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dokładnie kolego to. BINGO  Ciśnienie wpycha taśmę. No nic, to musi działać, bo przecież rower kupiłem w zeszłym roku i cały sezon przejeździłem i ten problem nie wystąpił. A rower używka, więc wcześniej na mur jeszcze jeżdżone było. Nie pamiętam tylko, jaka i czy podwójnie była nawinięta taśma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki, fajny kalkulator. Wygląda, że muszę zejść z tym ciśnieniem i tak spróbuję. Sugeruje on 70/75 PSI czyli sporo niżej. Faktycznie 80/90 to pod palcem już kamień jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Nie no, tylko ja mam oponę o szerokości 28mm,  to na 2Bar nie pojeżdżę :) @JWO a Ty jaką masz tę szerokość wewn. obręczy, bo wygląda, że podobnie jak moja 19mm?

Teraz użyłem tej taśmy: https://allegro.pl/oferta/schwalbe-tubeless-rim-tape-23mm-tasma-do-obreczy-10703988330  i w wygląda mi najlepiej a już doświadczyłem DT_Swiss (w mojej opinii najgorsza) Conti (chwilę pojeździłem tylko) i teraz Schwalbe, która na macanego wydaje się być jakościowo b. dobra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

@naiLo, bo właśnie czytam, że walczysz z podobnym problemem, daj taśmę szerszą o 4mm od wewn. szerokości obręczy. Pewnie nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale jednak mnie przekonało to, że system tubeless tworzy:

taśma (opaska) - mleko - opona

a nie

taśma (opaska) - mleko - kawałek obręczy - opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń
  • 0
Gość Sillan
W dniu 13.05.2022 o 09:12, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

Podziękował. Znaczy się, że ciśnienie które na nią oddziałuje, wpycha ją do środka otworu, na skutek czego taśma rozciąga się i staje się cieńsza. W konsekwencji dochodzi do przetarcia jej na krawędzi otworu. Choć ciśnienie na jakim jeżdżę to tylko 100 i 90 PSI

Owinąłem już podwójnie i tak zostawię, bo jeszcze wczoraj przeczytałem taką informację: https://lemonbike.eu/product/tasma-uszczelniajaca-stans-notubes-12mm/

ps. a jeszcze odnośnie tych obejm z tworzywa Bontragera ktoś coś napisze?

 

W dniu 13.05.2022 o 09:12, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

Podziękował. Znaczy się, że ciśnienie które na nią oddziałuje, wpycha ją do środka otworu, na skutek czego taśma rozciąga się i staje się cieńsza. W konsekwencji dochodzi do przetarcia jej na krawędzi otworu. Choć ciśnienie na jakim jeżdżę to tylko 100 i 90 PSI

Owinąłem już podwójnie i tak zostawię, bo jeszcze wczoraj przeczytałem taką informację: https://lemonbike.eu/product/tasma-uszczelniajaca-stans-notubes-12mm/

ps. a jeszcze odnośnie tych obejm z tworzywa Bontragera ktoś coś napisze?

Ja używałem - jeśli dobrze dobrana szerokość to można śmiało polecić - z cech charakterystycznych w kołach (przynajmniej moich) powodowały że opona nie do końca zaciskała się w obręczy - więc przy wymianie opony dolewaniu mleka itp łatwiej ją było zdjąć. Czy nie miało by to jakiegoś ujemnego wpływu np na samoczynne wysunięcie  się opony  np na zakręcie - nie wiem. druga sprawa wymagały one nieco innego kształtu końcówki  wentyla .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Na razie jeżdżę jak wściekły na tej taśmie SCHWALBE podwójnie nawiniętej. Zobaczymy. Bardzo słuszna uwaga, bo też się doczytałem o tym kształcie wentyla, a że ostatnio habilitowałem się w wentylach firmy MAVIC, to też bardzo niechętnie bym je zmieniał. Też się obawiałem o osadzenie opony na obręczy, przy jednak stosunkowo grubej opasce a mam GP 5000 S TR

Podsumuję tak, że jak zobaczyłem po raz pierwszy te opaski BONTRAGERa to zapał emocjonalny był, później jednak zaczął on opadać. Polubiłem tę firmę i mam już sporo jej "wynalazków" ale wiadomo, że dziś w marketingowym bełkocie próbuje się upchnąć wszystko, nawet takie wypaczenie jak GRAVEL a co dopiero opaskę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przerobiłem około 8 różnych wentyli i skończyło się na wentylach DT Swiss, który ma prostokątną gumę z kształtem bo obręcz. Wszystkie inne, które są okrągłe po czasie pod wpływem mleka przy mocniejszym odkręcaniu/dokręcaniu zaczynają się obracać i nie ma opcji aby je dokręcić do obręczy.

Te z prostokątną podstawą wpadają w rowek i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...