Skocz do zawartości

[stery] jak zamontować stery?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

kupiłem ostatnio nowe stery a-head i teraz mam mały kłopot, bo nie wiem dokładnie jak ja mam je zamontowac :-( które z tych poszczególnych części sterów mają byc w jakiej kolejnosci i w którym miejscu :?: :?: prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery mogą być w 2 rodzajach:

1. zintegrowane (wtedy kiedy główka ramy jest rozszerzona na dole i na górze i w te rozszerzenia wchodzą łożska)

2. nabijane (kiedy w komplecie sterów znajdują się "miski" wbijane wewnątrz główki ramy i dopiero w nie wchodzą łożyska)

 

W pierwszym przypadku montujesz stery w następujący sposób:

1. na dół rury sterowej amortyzatora przychodzi bieżnia (smarujesz ją smarem)

2. smarujesz wnętrze główki ramy od spodu, w które wchodzi łożysko (cartridge), sam cartridge też smarujesz od zewnątrz smarem, żeby je osadzić "na smar" wewnątrz ramy.

3. wkładasz amora w główkę ramy

4. nakładasz na górę łożysko (cartridge) ze smarem (patrz pkt 2)

5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową)

6. nakładasz kapsel przykrywający górne łożysko (jeśli masz jakąś gumową uszczelkę, to przychodzi pod kapsel)

7. nakładasz ewentualne podkładki pod mostek

8. nakładasz mostek

9. wkręcasz pionową śrubę w mostki likwidując luz, ustawiasz prosto kierownicę i dokręcasz śruby w mostku

10. gotowe

 

W drugim przypadku postępujesz podobnie:

1. patrz pkt 1 powyżej

2. miski sterów wbijasz w górną i dolną krawędź główki ramy (nie tak łatwo samemu ale się da ;) )

3. dalej jak powyżej

 

Wszystko proste ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam pytanie co do drugiego punktu jak wygląda ta bierznia :grin: :-( bo jestem troche zieelony wtym temacie

i jeszcze jak mam wmontowac ta gwiazdke?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "jesteś zielony w tym temacie" to lepiej wybierz się do serwisu. Tam fachowo założą Ci wszystko. Ty możesz mieć duże problemy z wbiciem prosto i odpowiednio gwiazdki. Dodatkowo, jeśli za mocno skręcisz stery, dasz za mało smaru itp, to zajedziesz łożyska w kilka dni i będą do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html

na drugim rysunku są stery w częsciach, pierwszy element od lewej to bieżnia sterowa.

 

Wbijanie gwiazdki :

Wkręć w gwiazdkę jakąś dłuższą śrubę (może być ta seryjna, ale się objie; wkręć tylko tyle żeby cały gwint "złapał") ustaw gwiazdkę równo na rurze sterowej, i tu pojawia się młotek gg_krzywy.gifUderzaj w śrubę tak, żeby gwiazdka była mniej więcej równo, jak już wbijesz z 1cm, możesz walnąć z boku żeby wyrównać; powinna być 2-3 cm od brzegu rury; jak wyjdzie troszkę krzywo - walnij z boku w śrubę żeby poprawić, u mnie siedzi OK, właśnie tak zrobiłem gg_krzywy.gif

 

Jeżeli nie jesteś pewny, może faktycznie lepiej oddać do serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok juz cyba wiem która z moich części to jest bierznia, ale jesli chodzi o umieszczenie jej na samym dole rury sterowej amortyztora to jest problem ponieważ rura przy samym dole się pogrubasz i ta bierznia nie schodzi do samego końca, zatrzymuje sie na jakies 5mm Czy ja mama tą bierznie dobic do konca??

i na tej bierzni mam ułożyc łożyska??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech........no tak. powiem wam jak to wyglada z punktu widzenia serwisu.

 

Stery A-Head moga przyjac 3 postaci:

 

nabijanych [ standardowych, z miskami widocznymi ],

zintegrowanych [ wtedy sama rama jest bieznia dla lozyska i bieznia ta jest schowana w rurze ramy ]

ukryte [ tu rama ma wyfrezowanie miejsce na wbijana bieznie. wyglada tak jak syst. zintegrowany, ale jest lepszy i trwalszy ma tez moznliwosc wymiany biezni, a w przypadku wypadku, nie niszczy bezpowrotnie ramy ]

 

osadzanie gwiazdki przeprowadza sie za pomoca specjalnego narzedzia, a glebokosc wbicia gwiazdki jest zalezna od dlugosci sruby, nalezacej do zestawu sterowego.

 

nabicie biezni dolnej na rure sterowa amora tez wymaga specjalnego narzedzia.

 

polecam strone

 

wprasowanie misek sterowych w rame [ usuniecie srtarych ] to tez zadanie dla narzedzi i fachowca. [ deska, mlotek - taka partyzantka tez dziala ]

 

goraco polecam skorzystanie z profesjonalnego serwisu. uzywajac odpowiednich narzedzi i posilkujac sie doswiadczeniem, doswiadczony mechanik zainstaluje komplet sterow w 15 minut bez ryzyka wygiecia czy poharatania misek/biezni/ramy

 

ps. kiedys sam robilem to wszystko chalupniczo, dlutami, mlotkami...........bezsens. teraz mam profesjonalne narzedzia i widze roznice w jakosci i szybkosci montazu. jesli liczysz na dluga, bezpieczna i bezproblemowa eksploatacje, daj sprzet do serwisu

 

polecam: http://www.parktool.com/tool_indexes/catin...x_bearing.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową)

ja własnie teraz też zakładam stery bo amrtyzator już zakupiłem, i mam ten proble iż nie mam takiej podkładki plastikowej w połowie rozciętej :-o i cos jest nie tak złożyłem bez tej podkładki i były straszliwe luzy :-o nie wiem pomóżcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Ta rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie) nie jest potrzebna. Tylko zalezy jaka masz rure sterową, jesli rura sterowa u korony jest poszerzana,to podkladka(tulejka) nei jest potrzebna.Ale gdy rura na calej dlugosci posiada taką samą srednice, podkladke instalujesz.

 

Mam stery ANN-1, amor AXEL, rama SCOTT.

Monyuje te stery,skrecam sruba imbusową u gory i kierownica juz ciezko chodzi,a luzy mam dalej, dlaczego? mam skrecac na maska,a to sie wyrobi,czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie) nie jest potrzebna.

 

Monyuje te stery,skrecam sruba imbusową u gory i kierownica juz ciezko chodzi,a luzy mam dalej, dlaczego? mam skrecac na maska,a to sie wyrobi,czy jak?

 

<_<

 

Jak nie jesteś czegoś pewnien nie pisz bzdur.

Ta "rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie)" ma być założona na rurę sterową nad górną miską i łożyskami - jesli jej nie dałeś to powód luzów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sprawdze.

A w mojej instrukcji do sterów jest napisane ianczej.... (a moze źle przeczytalem) Jakby co to wywalcie moj post,bo sie chlopaki źle nauczą.

 

Juz wszystko chodzi jak nalezy bez żadnych luzów!!

Dzieki <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie, jako ze temat traktuje o montazu/demontazu sterow, mam do was pytanie (nieznalazlem na forum). mianowicie jak zdjac bieznie sterow ze starego amorka? proboje na sile ale nie chce zejsc. moze da sie kupic nowa? co mam z tym zrobic? stery mam ritcheya ahead, nie zintegrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sciągałem tą bieżnię to leciutko ją dłutkiem (śrubokrętem) i młotkiem podważałem. Raz z jednej strony, a potem z drugiej opukiwałem (na zmianę) - ta szparka się powiększała a potem to już łatwo poszło :P Cierpliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Gość

hmm nie wiem gdzie to przeczytalem ale....

 

do montarzu sterow uzywam teraz :

długiego nagwintowanego pretu:P( dlugosc to jakies 20cm, zaleznie od tego jak dluga masz glowke ramki, jak wysokie miski sterow)

na konce zakladasz podkladki wieksze od misek sterow:)( ja mam kwadratowe bo okraglych takich duzych nie mieli ale daja rade)

i dwie nakretki...

 

 

Ustawiasz miski dobra strona i skrecasz glowke az stery wejdz na miejsce:)

 

Zaznaczam iż nie jest to moj pomysł ja go tlyko "powielam" i mam nadzieje ze autor sie nie obrazi:)

 

 

Pozdrawiam

PoleK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...