Skocz do zawartości

[3000-4000] cross(chyba) dla grubasa po mieście/lesie


Rekomendowane odpowiedzi

Siemano z Gdańska :)

A w jakiej dzielnicy mieszkasz i czy rower może Ci służyć za środek transportu? Inaczej - czy mieszkasz i pracujesz na dolnym tarasie Gdańska?

Jeśli tak, rozglądaj się raczej za trekkingiem, a nie crossem, który jest bardzo niepraktycznym rowerem. Dzięki błotnikom nie ubrudzisz ubrania w kałużach, a dzięki bagażnikowi będziesz miał miejsce na zakupy, rzeczy do przebrania na trening czy zakupy. Będziesz mógł go używać do codziennego transportu - to piszę w kontekście "grubasa".

A o trekkingach w tej cenie trochę ostatnio rozmawialiśmy. Rzucisz okiem w poprzednie wątki z "trekkingiem" w nazwie? Jak wybierzesz kilka modeli - wrzuć tu linki i ocenimy.

Powodzenia :)

Szy.

 

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibiki mają  deklarowaną nośność 140 kg , treki 136kg , jakiś turystyk z deka deklaruje dużo więcej- 150 -170 ? nie pamiętam dokładnie . Ja stawiam na rower crossowy . To bardzo uniwersalne rowery , do większości modeli można zamontować bagażnik i pełne błotniki .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat kolegi bo szukam dokładnie w tym samym przedziale, marzy mi się żeby był na amortyzatorze powietrznym ten rower crossowy, ale pewnie będzie trzeba iść na duże ustępstwa w innych miejscach co może nie będziec wartego tego.

 

Tez jestem grubasem 110 kg i 177 cm, po odsianiu kilkunastu zatrzymałem się na poligon heist x2 i giant roam disc 2 2022. Jeszcze o KTM czytałem, że dobra jakość do ceny. No i ciągle wyświetlają mi się reklamy z media expert z tymi Indianami. Nie chce trekkingowego (nie podobają mi się) 

Czy ktoś może doradzić coś w tej cenie? I jaka rama przy tym wzroście? 

Help.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar - punktem wyjścia powinno być 18 max 19 " ale bez przymiarki to zawsze niepewne . Producenci mają różne podejście do rozmiarówki i geometrii czyli 19" firmy X nie musi być takie same jak 19" firmy Y . Dużo zależy też od twoich proporcji . Są w necie , czasem na stronach producentów kalkulatory . Jedne uwzględniają tylko długość nogi i wzrost inne dodatkowo długość rąk itp . Poszukaj . Co do marek .... było ostatnio sporo tematów o crossach . W tej kwocie na pewno są już dobre rowery , problemem może być dostępność . A rower powinno się kupować w stacjonarnym .

Tu masz ciekawy filmik https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o Giancie i Polygonie , rozumiem że możesz zobaczyć i dotknąć ich w realu . Oba rowery nie są złe . Są przyzwoite , takie doliny średniej półki . Polygon jest dość skąpo opisany ale z filmiku wynika że ma napęd 2x8 , taperowaną główkę ramy i sztywne osie . Szczególnie ta ostatnia cecha powinna cię zainteresować . Zapewnia większą sztywność co przy twojej wadze może mieć znaczenie . Problem jest taki że gdybyś chciał , kiedyś , zmienić amor na powietrzny to ... na dzień dzisiejszy nie znalazłem . Nie ma amorów do crossa w tym standardzie . Musiałbyś dopytać w sklepie czy jest możliwość wymiany na coś lepszego . No chyba że cię takie zabawy w ogóle nie interesują . Tego fabrycznego amora nie znam ale fakt że nie posiada blokady zaletą na pewno nie jest .

Giant ma też nisko-średni napęd 2x9 i całkiem klasyczny crossowy amor . Moje wątpliwości , biorąc pod uwagę obciążenie budzą koła na 28 szprychach . I tu też musiałbyś dopytać w sklepie o ich wytrzymałość i o dopuszczalne obciążenie roweru jako całości .  Kiedyś giant słynął z, może przyciężkich, ale pancernych kół . Kiedyś .

Gdyby wywiad sklepowy w obu przypadkach wypadł pomyślnie to proponuję wsiąść , a najlepiej przejechać się na obu i wybrać tego który lepiej ,,leży " .

Kolega Chudzinki zaproponował MTB Unibika i to też nie jest zły pomysł . Za 3200 jest Fusion 29" . Klasyczny , niesportowy rower MTB  . Opony zawsze możesz zmienić na węższe i mniej terenowe . Napęd 3x9 jest niemodny ale bardzo uniwersalny . Najsłabszym elementem jest amor . I niestety jest w starym standardzie więc coraz trudniej będzie o dobry zamiennik.  Za 4 tyś jest wyższy model Uni i to już jest całkiem dobry , współczesny model . Niestety amor też nie jest mistrzostwem świata i nie ma sztywnych osi . Chyba .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry wszystkim,

Jako że temat dużej wagi oraz dużych obciążeń może interesować więcej osób to opiszę mój przypadek.

196cm i 135kg dodatkowo fotelik do ramy mojego 3.5 letniego synka o wadze 19kg 

Tabou Flow 5.0 rocznik 21 mieści się w budżecie, aby móc podróżować tak obciążonym rowerem zdecydowałem się na customowe tylne koło. Wszystko łącznie ze zmianą opon na 29" o większym balonie wyniesie trochę ponad 4k pln. Rower jest na dobrych jak na tę cenę częściach Specyfikacja.

Dlaczego taki wybór?

Cros bo jest rama 23", bo można wsadzić opony "prawie" jak do mtb;)  bo pozycja jest wygodna jak na trekingu. 

Postaram się opisać może jak zrobię nim trochę kilometrów.

Osoby o dużej wadze zdecydowanie powinny przemyśleć temat dopasowanego do swoich potrzeb koła/kół (Jest dużo wiadomości na forum). 

Dziękuje społeczności za wiedzę którą tu zdobyłem.

Za zaangażowanie i pomoc od Producenta :) tak wyobraźcie sobie że odpisali na moje pytania, pokierowali w dobre ręce :)

Czekam na odbiór sprzętu, do zobaczenia w drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2022 o 13:08, chudzinki napisał:

A ja się obawiam wąskich kapci w crossach przy takiej wadze. Na Waszym miejscu szukałbym solidnego MTB, np. Unibike. Szerokie opony będą dobrze amortyzować, a większe opory będą działały na plus w tym przypadku.

Zupełnie nie trzeba się tego obawiać. Ważę 100+, choć nie 120, sakw mam zwykle jakieś 8-12 kilo, dwie lub cztery, bo "głupi" dron zajmuje pół jednej ;), a gumę łapię raz na 2-3 lata. Jeżdżę zawsze na ciśnieniu w okolicach 5 barów i marathonach o szerokości 1.5-1.6 z wkładkami antyprzebiciowymi - kiedyś zwykłe, potem Supreme, teraz Plus Tour. 

Nie jest tak źle :)

 

Godzinę temu, chudzinki napisał:

W jakim dziale pracujesz? 🤔

Szpieg z krainy rowerowców! 🧐

Nie wiem czy pracuje, czy nie, ale generalnie dobrze życzę małym markom. Rozwój takich "rzemieślniczych" firm dobrze robi całemu rynkowi, opanowanemu przez największych graczy. Żeby jeszcze nauczyli się bagażniki montować prosto, bo rower nienajgorszy (trekking - ❤️, wiadomo), a bagażnik do mnie krzyczy "ratunku, zamontujcie mnie prosto!" ;)

84eb6facda5c4cfcf01b44920956a853.jpg

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2022 o 09:17, chudzinki napisał:

W jakim dziale pracujesz? 🤔

Chudzinki nie wiem jak się zarabia w branży rowerowej... Ale to chyba nie dla mnie.

Wrzuciłem opis mojej sytuacji bo może się komuś przyda. A sam naprawdę szukałem czytałem, w końcu wybrałem treking i crossa, po przymiarce tylko w crossie rama jest 23" a w trekingu ten rozmiar niedostępny.

Jezeli wyszlo jak reklama, w sumie to dobrze, jezeli ktoś jest wart polecenia to dlaczego nie polecić? Może komuś się przyda... (Ja z obsługi jestem bardzo zadowolony).

Jak odbiorę sprzęty to cyknę fotkę jak to wygląda :)

Co do opon, w poprzednim trekingu miałem 700x35c i dało się jeździć choć na bardzo wysokim ciśnieniu, (waga130kg) tyle że jedyne resorowanie dostarczało mi siodełko z Lidla pompowane. Mimo to nie było komfortu nic. Jak przejechałem po czymkolwiek rower komunikował mi to bardzo bezpośrednio 😕 Do crosa z racji braku błotników wchodzą większe opony co dla mnie jest ważne.

Co do tej marki, to nie słyszałem o niej nigdy przedtem, (jak o wielu innych) gdzieś ktoś na jakimś przeglądzie rowerów do 4k polecił jako rower z powietrznym amortyzatorem. Może to i rzemieślniczy sprzęt, mi podpasował :) i ma dobry osprzęt, więc po wcześniejszym rowerze to konkretna maszyna :)

 

@szy

Wiesz nowe marki mają lepszy współczynnik ceny/oferowanego sprzętu, a na tym mi zależało. Może znaczek Specialised wyglądał by lepiej ale nie zamierzam tyle wydać na rower... ten ma być rowerem docelowym do codziennej jazdy. 

Jedyne co jest in minus, że stary rower stawiałem na stojaku i na luzie do sklepu szedłem, (niepozorny, zwykle shimano) z tym już tak się nie da troche szkoda.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2022 o 10:32, szy napisał:

Nie wiem czy pracuje, czy nie, ale generalnie dobrze życzę małym markom. Rozwój takich "rzemieślniczych" firm dobrze robi całemu rynkowi, opanowanemu przez największych graczy. Żeby jeszcze nauczyli się bagażniki montować prosto, bo rower nienajgorszy (trekking - ❤️, wiadomo), a bagażnik do mnie krzyczy "ratunku, zamontujcie mnie prosto!" ;)

Hehe nie, moja branża jest zupełnie inna.

Widziałem na żywo, nie pamiętam czy był poziomo, pamietam że to rozwiązanie też w elopsie900 widziałem ale nie koniecznie chciałbym je mieć, bo wg mnie nośność dynamiczna jest wyraźnie mniejsza niż bagażnik normalny który ma mocowanie również w kierunku sztycy siodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie rok jeździmy z takim bagażnikiem i naprawdę wszystko jest bardzo w porządku. Zamiast dwóch cienkich wsporników masz gruby, sztywny pałąk z tworzywa biegnący pod błotnikiem:

299553-00-d-611504.thumb.jpg.34d36ec4ca36ff430a07b7c2c6f31bbf.jpg

Że to dobre rozwiązanie świadczy fakt, że przybywa marek, które zaczynają je stosować. 

Szy.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szy

Dzięki za wyjaśnienie, nie wiedziałem o tym dodatkowym elemencie, nie wiedziałem o nim dopóki nie zamontowałem Hamax Siesta na 17" ramę. Pręty stykały się z tym wygiętym do góry prętem bagażnika, wszystko cacy, wsadziłem młodszą pociechę, nie mogę przetoczyć roweru! Omg, śruby łączące ten element z bagażnikiem zablokowały koło, na szybko demontaż bagażnika i pojechaliśmy na pierwszą przejażdżkę (10km) 

Wrócmy do mojego zakupu. Z crosa zrobił się jakby mtb poprzez koła, chłopaki wrzucili duże opony Continental double fighter 2.0 jeżdżą po twardym i szutrze z małymi oporami. 

Rower naprawdę spełnia moje wymagania, jest sztywny zwarty (przy zablokowanym amortyzatorze) i dosyć sztywny z odblokowanym (jest dobity powietrzem mocniej). Jak jadę na siodełku amor pracuje jak powinien, trochę bardziej komfortowo jest z odblokowanym. Dopiero gdy stanę na pedałach i obciążę kierownicę wtedy się kompresuje do ok połowy bo ma jeszcze zakres pracy. 

Siodełko... Muszę pojeździć i się przyzwyczaić, wielokrotnie odciążałem 4litery stojąc częściowo na pedałach. Więc pracy sztycy dużo nie uświadczyłem. Po zapoznaniu się z forum nie spodziewam się po niej wiele, zapewne zostanie w przyszłości wymieniona.

Siodełko nie ma regulacji pochylenia (jedynie przód tył), szkoda myślałem że to trochę pomoże..

Ps. Gdzie hostujecie zdjęcia? Mam jedno (jutro mogę zrobić jak bedzie widno) ale 5mb :/ i nawet przycięcie nie pomoże bo limit to 1mb?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...