Skocz do zawartości

[Gravel] do kwoty ok ~5000-5500 zł, Triban?


Rekomendowane odpowiedzi

@Mihau_ Nie masz szans :)

1. dyskusja zawsze antagonizuje strony - to już dawno psychologowie udowodnili

2. stara zasada wygrywania sporów - przeanalizuj, złap najmniejszy słaby punkt i tylko z nim polemizuj.

3. czego innego oczekuje szosowiec od "gravela" czego innego "mtb'owiec"

A co do upgreadu topstone vs aspre... jak już ktoś będzie chciał "ulepszać" to tego się nie da za nic porównać cenowo.

Manetka - 700zł, balt 1x do korby 250zł, kaseta 11s - 350zł, przerzutka - 300zł czyli 1600zł i aspre jest 1x z napędem 11s...

To teraz zróbcie z topstona rower który ma hydrauliczne hamulce napęd 11s i normalną korbę ;) 2x te 1600zł nie wiadomo czy wystarczy.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

W jaki sposób mam konstruować i łączyć ze sobą zdania żebyście zaczęli się do nich odnosić jako do całości i nie wyrywali fragmentów z kontekstu? 

 

Sam rzuciles bombę, że Advent jest smieciowy. 

Grx 400 jest lepszy od Adventa jest, czy jest dużo lepszy ? Nie.

Abdesign

Jak ktoś lubi napęd 1xx i nie chce wydawać pieniędzy to po kupnie Cannondale nie musi wydawać.

Jak kupi Rometa, to musi wydać 1600, albo polubić napęd 2xx

 

Edytowane przez clavdivs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, abdesign napisał:

Manetka - 700zł, balt 1x do korby 250zł, kaseta 11s - 350zł, przerzutka - 300zł czyli 1600zł i aspre jest 1x z napędem 11s...

To teraz zróbcie z topstona rower który ma hydrauliczne hamulce napęd 11s i normalną korbę ;) 2x te 1600zł nie wiadomo czy wystarczy.

Ale topstone ma 1x10 a nie 1x11🙃

Cytat

Sam rzuciles bombę, że Advent jest smieciowy. 

Grx 400 jest lepszy od Adventa jest, czy jest dużo lepszy ? Nie.

Skomentuję to krótkim XD

Pełny grx 2x10 nie jest "dużo lepszy" od microshifta 1x10 z korbą na kwadrat, mechanicznymi hamulcami i jeszcze tym wąsem z klamki

Przemyśl poważnie to co napisałeś bo zaraz podasz w wątpliwość sens kupowania lepszego roweru niż marketówka za 8 stów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ wiem co on ma ;) przecinków nie umiem stawiać i trybów stosować - przyznaję - wstyd.

było: "To teraz zróbcie z topstona rower który ma hydrauliczne hamulce napęd 11s i normalną korbę - 2x te 1600zł nie wiadomo czy wystarczy."

po korekcie: "To teraz zróbcie z topstona rower, który będzie miał hydrauliczne hamulce, napęd 11s i normalną korbę - 2x te 1600zł nie wiadomo czy wystarczy."

Cytat

Skomentuję to krótkim XD

Pełny grx 2x10 nie jest "dużo lepszy" od microshifta 1x10 z korbą na kwadrat, mechanicznymi hamulcami i jeszcze tym wąsem z klamki

nie kopie się leżących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mihau_ napisał:

Ale topstone ma 1x10 a nie 1x11🙃

Skomentuję to krótkim XD

Pełny grx 2x10 nie jest "dużo lepszy" od microshifta 1x10 z korbą na kwadrat, mechanicznymi hamulcami i jeszcze tym wąsem z klamki

Przemyśl poważnie to co napisałeś bo zaraz podasz w wątpliwość sens kupowania lepszego roweru niż marketówka za 8 stów

Advent nie ma korby.  Tam jest korba Prowheel, napęd 1xx ma ta cechę że może być to bardzo prosta korba, aby tylko linia łańcucha się zgadzała. Zębatki NW to grosze w porównaniu z zwykłymi blatami i wytrzymują dużo większe przebiegi.

Nigdy nie doświadczyłem aby suport z zewnętrznymi miskami wytrzymywal więcej km od dobrego suportu na kwadrat. Zewnętrzne miski aby działać bardzo długo wymagają planowania mufy suportu. Tak samo są bardziej wrażliwe na mycie myjka. Znam rower giant taloon gdzie suport na kwadrat truvativ wytrzymał 12lat. Coś nie do pomyślenia z dzisiejszy suportem.

Brak sztywności nie jest odczuwalne bo nie ma przedniej przerzutki, nie ma o co ocierac. 

Linka pod owijka, niczego nie wnosi technicznie, tylko element estetyczny, serwisowanie jest trudniejsze od tej z wąsem.

Hamulce hydrauliczne zgadzam się są lepsze, z tym nie walczę, ale np w rowerze z adventem i mechanicznymi hamulcami jestem w stanie zablokować tylne koło w górnym chwycie. 

Tam gdzie były tarcze oryginalne od producenta, najczęściej cięte laserem jakość hamowania była dobra, przypadki słabego hamowania występowały tam gdzie były tarcze od shimano. Taka moja obserwacja.

Nadal twierdzę że Advent nie jest smieciowy i należy ubolewac że shimano nie ma żadnej alternatywy wobec niego, oferując napęd 1xx tylko w 11 hydraulicznej czyli bardzo drogiej.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechanicznych rozwiązań 1x oczywiście można skorzystać z shimano tylko, że napęd grx-a trzeba sparować z klamkami od 105-tki. A tu już wtedy traci się clue, czyli specjalnie wykonane pod górny chwyt klamki. Nie mam pewności też czy przednia przerzutka grx jest kompatybilna? Cenowo nie absurdalny jest też mechaniczny Apex. Ale też oba te systemy, od Shimano i Srama, mają kasety max 42 zęby. Tu Microshift ma dużą przewagę, 11-48, to świetny zakres. Dla mnie największą wadą grup gravel jest właśnie słaby zakres lekkich przełożeń. Dla Amatora, jazda po ścieżkach w terenie, gdzie ma się do czynienia z dużymi nachyleniami, wymaga odpowiednio lekkich przełożeń. Czekam aż w końcu potentaci rynku napędów się ogarną i zrozumieją, że jest zapotrzebowanie na 1x sparowane z kasetą mtb, 11-50 czy 11-51, także w gravelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czekam aż w końcu potentaci rynku napędów się ogarną i zrozumieją, że jest zapotrzebowanie na 1x sparowane z kasetą mtb, 11-50 czy 11-51, także w gravelach.

A ja czekam aż polski naród zrozumie, że gravel to nie mtb i nikt tego nie projektuje do podjeżdżania hopek, gdzie kasety 42 brakuje

7 godzin temu, clavdivs napisał:

Tak, dobrze że coś się dzieje. Ja już rzygam monopolem Shimano. 

Nie no, ja tu kiedyś padnę ze śmiechu. A może raczej zażenowania poziomem dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zażenowanie to można czuć poziomem Twoich komentarzy. To, że jest zapotrzebowanie na takie rozwiązania jest oczywiste, to że gravel jest rowerem wystarczającym do kręcenia po ubitych gruntówkach też. A to, że przeciętny Amator nie ma takiej nogi by w górach na przełożeniu 1x1 kręcić przy kilkunastu % nachyleniach to dla rozumnych ludzi też jest raczej ogarnialne. I po co od razu mtb na jeżdżenie po gruntówkach, leśnych równych drogach czy szutrówkach? I pytanie o którym narodzie mówisz, że taki tępy, że nie rozumie, zapewne o całym świecie bo jakoś widać ten kierunek choćby w parowaniu grup elektronicznych. Nie musisz włączać się do każdej dyskusji i komentować, daruj sobie, tego typu komentarze nic nie wnoszą, a świadczą tylko o Tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A to, że przeciętny Amator nie ma takiej nogi by w górach na przełożeniu 1x1 kręcić przy kilkunastu % nachyleniach to dla rozumnych ludzi też jest raczej ogarnialne.

Powszechnie wiadomo, że "przeciętni amatorzy" ładują swoje gravele do samochodów i ciągną w góry żeby sobie podjechać kilkunastoprocentową hopkę🙃

To, że jakiś promil użytkowników ma jakąś potrzebę nie znaczy, że wyznaczają trendy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ nie bardzo rozumiem co Tobą kieruje i jaki masz cel w swoim działaniu? Można trwać w swojej zerojedynkowości i nie chcieć widzieć, że potrzeby są różne, ludzie są różni, a same podziały pomiędzy kategoriami są płynne. Dawne szosa / mtb w pewnym momencie wypełnił cross. Później nastąpił bardzo szeroki podział mtb na różne kategorie, następnie także i szosy, i pojawiły się gravele, które też zaczynają się dzielić na różne rodzaje. Świat się rozwija, i dobrze.

Obecnie już każdy większy producent wie, że do gravela musi wejść opona 45mm, a wielu idzie już krok dalej, jak "pierwsze z brzegu" Canyon Grizl (50mm przy 700c) czy Ridley Kanzo Adv (53mm 700c). Pojawiają się rowery takie jak Lauf Seigla z miejscem na 57mm oponę (700c) - https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/gravel-bikes/lauf-seigla-review/ czy Cotic Cascade (2,4" przy 700c) - https://off.road.cc/content/review/bikes/2022-cotic-cascade-review-9627. Od dawna już na rynku są takie modele jak Salsa Cutthroat.

Z kolei w szosie już nawet w kategorii aero robią miejsce na opony 30mm, a szosy z kategorii endurance już zaczynają się zbliżać do pierwszych graveli z miejscem na opony 35 czy 38mm.

W takiej sytuacji naturalne jest, że także pod kątem napędów powinny się te "światy" mieszać. Jeszcze nie tak znowu dawno temu, gdy najwyższe grupy były 9-tkowe, nie było żadnego problemu z mieszaniem ich ze sobą. Sam parowałem Ultegrę z XTR. Te światy szosy (i teraz gravel) i mtb się niestety "rozjechały" i zarówno w Sram jak i Shimano nie da się w tym momencie, poza grupami elektronicznymi, parować napędów mtb z klamkomanetkami. 

I to nie jest tak, że tylko Ci, dla których nie jest problemem zaopatrzyć się w grupę elektroniczną mają takie potrzeby. To powinno być dostępne także dla tych, którym wystarczają bardziej podstawowe rozwiązania.

Oczywiście zapraszam do wyśmiewania ;) Poziom wypowiedzi faktycznie musi być żenujący... Pełne zdania, nawet złożone, i jeszcze tylko jedna emotikonka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obecnie już każdy większy producent wie, że do gravela musi wejść opona 45mm, a wielu idzie już krok dalej, jak "pierwsze z brzegu" Canyon Grizl (50mm przy 700c) czy Ridley Kanzo Adv (53mm 700c). Pojawiają się rowery takie jak Lauf Seigla z miejscem na 57mm oponę (700c) - https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/gravel-bikes/lauf-seigla-review/ czy Cotic Cascade (2,4" przy 700c) - https://off.road.cc/content/review/bikes/2022-cotic-cascade-review-9627. Od dawna już na rynku są takie modele jak Salsa Cutthroat.

Nie "producenci zrozumieli" tylko kolejny raz mamy do czynienia z bezsensownym wyścigiem pomiędzy nimi o pietruszkę w kategorii, która jest nieistotna. Tak jak kiedyś kto zrobi większy skok w fullu, kto zbuduje lżejszą szosę, kto zbuduje rower bardziej aero itd.

Cytat

Z kolei w szosie już nawet w kategorii aero robią miejsce na opony 30mm, a szosy z kategorii endurance już zaczynają się zbliżać do pierwszych graveli z miejscem na opony 35 czy 38mm.

Geometria szosy nie determinuje szerokości opony jaką możesz do niej zapakować. Koła szosowe mają coraz większą szerokość zewnętrzną (bo niby bardziej aero) więc z automatu musi wejść szersza opona nawet do TT

Cytat

W takiej sytuacji naturalne jest, że także pod kątem napędów powinny się te "światy" mieszać. Jeszcze nie tak znowu dawno temu, gdy najwyższe grupy były 9-tkowe, nie było żadnego problemu z mieszaniem ich ze sobą. Sam parowałem Ultegrę z XTR. Te światy szosy (i teraz gravel) i mtb się niestety "rozjechały" i zarówno w Sram jak i Shimano nie da się w tym momencie, poza grupami elektronicznymi, parować napędów mtb z klamkomanetkami. 

I to nie jest tak, że tylko Ci, dla których nie jest problemem zaopatrzyć się w grupę elektroniczną mają takie potrzeby. To powinno być dostępne także dla tych, którym wystarczają bardziej podstawowe rozwiązania.

Tu już pretensje do producentów, to im jak najmniejsza kompatybilność pomiędzy produktami jest na rękę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest to, że autor nawet przez chwilę nie podjął tematu w sposob ktory pozwala na zachwyt co do tych ardentów pożenionych z wąsatą klamkomanetką, hamulcami gorszymi od obręczówek i słabą korbą. Autor nie napisał, że będzie w jakimś dziwnym miejscu którego trzeba szukać w Kazachstanie podjeżdzał kilometry po szutrze, zapytał o coś zupełnie innego a Wy toczycie krucjatę obok tematu, bo jakieś 5% ludzi używa szutrówki jako kroskantrówki. Rozumiem ich podejście - doceniam, ale to nie zmienia faktu, że naprawdę 5% ludzi ma z tego zysk. Tak samo jak użytkownicy rowerów CX - też nieliczna grupa ma z nich rzeczywisty pożytek tyle że oni nie wciskają ich jako "lepsze" Kowalskiemu.

A opona 50c jest w gravelu potrzeba jak świni siodło. Dla 95% ludzi tam gdzie ta opona ma sens, sensu nie ma baranek.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krucjatą bym tego nie nazwał. Temat napędu Advent X i jego poboczne rozwinięcie... Są na pewno ludzie, którzy docenią jego rozpiętość. 

I generalnie z powyższymi sie zgadzam. Ale nawet jak coś dotyczy tylko 5% użytkowników to nie znaczy, że nie ma takiego zapotrzebowania i rynku. I mnie akurat cieszy rozwój i coraz większe możliwości, ale można też to negować. Tylko po co? To czy coś jest bezsensowne to jest bardzo subiektywne podejście, dla jednego jest, dla drugiego nie, tak jak ta opona 50mm w gravelu. To po prostu komfort, i tyle.

Równie dobrze można stwierdzić, że jeszcze niedawno 95% ludzi nie używało roweru zgodnie z jego przeznaczeniem, bo królem do wszystkich zadań był mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

generalnie z powyższymi sie zgadzam. Ale nawet jak coś dotyczy tylko 5% użytkowników to nie znaczy, że nie ma takiego zapotrzebowania i rynku.

Zarówno autor i drugi kolega, który wątek "przejął" nie dał żadnych podstaw do tego żeby uznać, że wpisują się w owo "zapotrzebowanie rynku" a "zapotrzebowanie rynku" nie uczyniło z artenta pożenionego z resztą tego co ma topstone lepszego rozwiązania niż to co oferuje aspre, no chyba, że ktoś nie ma lewej ręki.

A tak na marginesie topstone - 0.83, aspre - 0.88. No przeeeeepaść, tam gdzie wjedzie Canon na luzie to Romet polegnie po metrze ;)

Cytat

bo królem do wszystkich zadań był mtb

Nie, nigdy nie był. Był najlepszym wyborem do jazdy w lekkim i średnim terenie i beznadziejnym wszędzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mój temat ma drugie życie... :) Zeby nie było nudno dam mu trzecie, potrzebuje pomocy..staram się sam uczyć majsterkować przy rowerze, jak do tej pory naumialem się odpowietrzac hamulce hydrauliczne, wymieniać i skracać łańcuchy i parę innych rzeczy.Jeszcze niedawno nie miałem żadnego roweru a teraz mam dwa, więc tym bardziej chciałbym jak najwięcej sam przy nich grzebać. Ostatnio doszedł do mnie Marin DSX2, odbyłem już 3 jazdy, ale pozostaje kwestia regulacji siodełka, kierownicy. Z siodełkiem sobie poradzę, ale mam wrażenie że mam trochę za nisko kierownicę, z tego co widzę jest jeszcze możliwość na "wysunięcie" jej w górę, są tam chyba jeszcze przy mostku dwie podkładki, czy ja dobrze myślę, że można ją jeszcze lekko "podnieść do góry?" Nad podkładki? Zdjęcie poniżej (lekko może przeszkadzać uchwyt na telefon ale myślę że widać wyraźnie o co mi chodzi )

IMG_20220426_155353.jpg

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są możliwości wymiany kasety po zajechaniu aktualnej w tym deore 6100? W Marinie DSX 2. Aktualnie jest 10-51, 12s Korba 42t. Rower idealny, ale już zauważyłem że najwiekszych dwóch przełożeń na kasecie używam rzadko. Jest jakieś rozwiązanie nie wymagające dużego nakładu finansowego żeby zmienić sama kasetę o innej rozpiętości? Jak to wygląda od strony technicznej? Mając teraz 12 rzedowa kasetę i manetkę 12s nie mogę wrzucić np kasety 11 rzędowej o innych przełożeniach? 

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli najlatwiej wymienić blat z przodu na większy. A jak będę chciał inna kasetę to już inna przerzutkę muszę dołożyć? Wiem że ta rama raczej nie obsłuży dwurzędowych przełozen bo rama jest zwężana w miejscu na przednią przerzutkę, więc zostaje tylko 1xx ale mi to akurat odpowiada. Pytam na przyszłość, ale np taki Sram Apex jak w Boreasie 1 przy zmianie przerzutki kasety i łańcucha bez problemu wejdzie czy muszę mieć klamkomanetki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...