Skocz do zawartości

[Rock Shox Tora 302] service kit


Legon

Rekomendowane odpowiedzi

Mam starą Tore do przeserwisowania. Pytałem się już w paru serwisach o możliwość kupienia zestawu uszczelniaczy i odbijam się od ściany. Czy wiecie czy i gdzie mogę dostać taki zestawik. Może będzie pasować od jakiegoś innego amora. Serial number 52T70009105. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, piszę w podobnej sprawię.

Rozebrałem tore 302 bo uciekało powietrze i szukam service kitu.
Ten z powyższego linku wg mnie nie pasuje.
Tora jest z roweru z 2009 roku. numer: 50T80044292

* Jako że, strona producenta nie rozpoznaje nic po tym numerze chciałbym was też zapytać ile dokładnie oleju powinienem nalać ?
* Nie mam gąbek smarujących, dołożyć ?
* Planuję zalać Amortyzolem z orlenu. Jaki smar dać naprzeciwkurzowe by nie kupować puszki srama za 50zł? :D Łt4, wazelina?
* Śruby na dole lag są uszczelniane dość twardą gumą. Gdybym chciał dać świeże uszczelnienie to jakie, kryngielit ?

280367678_574706410533073_2949644866403296111_n.jpg

Edytowane przez harry37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wlałeś ten valvoline 15w do tłumika to będziesz miał niemal pernamentną blokadę.

W dniu 15.05.2022 o 11:56, harry37 napisał:

Śruby na dole lag są uszczelniane dość twardą gumą.

Oryginalne uszczelki kosztują grosze: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-pod-widelca-crush-washers-ret-8mm-4szt-7996303188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dobrze dla odmiany bo od samego początku ta blokada działała tak sobie. Na tyle słabo ze nie bylo sensu jej uzywac bo i tak amor pracował. Dziś wieczorem sprawdze jak to działa :)

Podesłałeś mi w pełni metalowe podkładki z tego co widzę, jak one maja uszczelnic ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, harry37 napisał:

To może dobrze dla odmiany bo od samego początku ta blokada działała tak sobie. Na tyle słabo ze nie bylo sensu jej uzywac bo i tak amor pracował. Dziś wieczorem sprawdze jak to działa :)

Podesłałeś mi w pełni metalowe podkładki z tego co widzę, jak one maja uszczelnic ? :)

Tłumik ma tłumić, a nie działać tylko na zasadzie blokady. Zafundujesz sobie tępą pracę.

A jeżeli ma być sztywno, to było kupić sztywny widelec, mniej czasu na serwis. Piszę całkiem poważnie.

Swoją drogą. O ile to nie kwestia perspektywy, to masz koszmarnie ustawione siodełko.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KSikorski napisał:

Kupie i podmienię, wczoraj poskładałen bo już chcialem mieć rower w jednym kawałku.

SKOM25,

moje oczekiwania są takie zeby amor pracował płynnie ale po blokadzie poplock byl jak najtwardzszy. Uzywam jej na podjazdach lub przy gwaltownych przyspieszeniach by energia szla w koło a nie w amor.

Robię sobie retro kolarkę, tam będzie sztywno :)

Siodełko ma lekkie odchylenie w tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czubek siodełka celuje nawet nieco w górę, to robisz sobie krzywdę.

15W jest za gęsty do tłumika, przez co widelec będzie mulił. Tłumik to nic innego, jak system komór przez który przepływa olej. Jak będzie za gęsty, to całość będzie działała wooolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, dziś napompowałem i przejechałem się.
Ten resor nigdy nie działał lepiej jak teraz... a mam ten rower jako pierwszy właściciel wiec nie było wcześniej grzebane.
Blokada poplock w końcu działa! Wcześniej nadal można było uginać amor, teraz może max 1cm.
Głównym powodem rozbiórki było uciekające powietrze, zobaczymy czy teraz będzie ok.

Ciesze się, że sam się za to zabrałem. Z tego co wiem to taki serwis kosztuje ok 300zł + części.
Polecam każdemu kto się waha. Przyjemna robota. Na pewno fajniejsza niż zaplatanie koła. :D
Muszę dokupić uszczelki przeciwkurzowe i podkładki o których pisaliśmy i za jakiś czas zmienię.
W ramach 'tuningu' dołożę też gąbki smarujące, z tego co widzę nowsze modele juz miały.

Jako, że ten temat dobrze się w googlach pozycjonuje jeśli chodzi o rock shox tora 302 to wkleję tu dla następnych wideo instrukcje która mi pomogła.
https://youtu.be/OmehC5MJDHE

I dodam, że jedna rzecz na filmie zrobiona jest źle...
15:30 autor źle składa tłumik. składając go należy napiąć sprężynę która odpowiada za automatyczne zwolnienie manetką blokady poplock. Widać dalej na filmie, że mu to nie działa bo przekręca palcami przy ladze. Manetka sama w sobie sprężyny nie ma wiec trzeba to dobrze poskładać. W sumie trochę słabo z jego strony, że o tym nie wspomniał a, że przestało mu działać po serwisie to chyba zauważył... :D 

Na koniec ciekawostka co do mojej sztuki amora, przy rozkładaniu po wyjęciu tłumika wylało się razem z olejem to co na zdjęciu. Czyli wg mnie przyprodukcyjny opiłek z gwintowania lagi. Mało tego delikatnie uszkodził on okolice dolnego oringa na tłumiku ale już zapomniałem zdjęcia zrobić.

Siodełko trochę w górę celuje bo jakoś tak mi wygodniej, siedzę bardziej na jego tyle a też łatwiej zsunąć się nad koło przy ostrych zjazdach.

 

Screenshot_20220518-010216_Gallery.jpg

Edytowane przez harry37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...