Skocz do zawartości

[3500-4500] Fitness używka albo nowy na dojazdy do pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chce zacząć jeździć regularnie do biura rowerem, jakieś 12-15 km w jedną stronę.

Stwierdziłem, że taki fitness ładnie się wpasuje i będzie dobrym uzupełnieniem do Rockridera XC500s, którego mam typowo pod MTB.

Szukam czegoś z mniej agresywną pozycją i właśnie z płaską kierą, żeby w mieście szybko i zwinnie poginać. Rower typowo na ścieźki asfaltowe i ogólnie miasto, żaden szuter itd.

Po wstępnym riserczu widzę rowery jak Giant Fastroad, Meridy Speeder 300/400, Spec Sirrus itp. Podpowiedzcie na co zwracać uwagę, rozumiem, że w tej cenie można już widelec karbon dostać co korzystnie wpłynie na wagę i amortyzacje. Jakiego szukać napędu tak, żeby móc szybciej jechać ale w mieście też nie mieszać co chwilę na przednim blacie. Może coś z jednym blatem się znajdzie 1x11 np? Jaka grupa napędu Tiagra/Sora minimum?

Czy opona 32 to dobry kompromis między komfortem a szybkością w takim rowerze?

Używkę mogę dać z 3500 pln, nowy z 4500 pln bo na fakturke i w koszty ale używkę chyba będzie łatwiej znaleźć dostępną... 

Giant Fastroad Sl 2 2021 Carbon kola 28 ! Hydralika ! Piekny Warszawa Wawer • OLX.pl

Rower merida speeder 300 Leśna • OLX.pl

Wzrost 176 cm, więc z reguły M. Będę wdzięczny za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd ty wziąłeś te 14kg wagi, DSX 2 waży ok 11 kg. jakoś nie chce mi się wierzyć żeby pomiędzy tymi 2 rowerami była taka różnica w wadze ja rozumiem że kwadrat trochę waży ale bez przesady. 😁 Nie pomyliło ci się z Four Cornersem?

 

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radzique napisał:

Oba będą ok, przy czym na zdjęciu ten drugi ma tylną przerzutkę sram apex a nie shimano sora.

32 wydaje się optymalną szerokością.

 

Na co zwracać uwagę? W tej cenie karbonowy widelec, tarcze + hydraulika. Fajnie jakby miał sztywne osie. Być może jakiś antyk byś znalazł z karbonową ramą, ale czy warto, to inna sprawa.

Z napędem 1xx ciężko będzie coś w używkach znaleźć, a i w nowych jakoś specjalnie dużego wyboru nie ma (i to są raczej takie ugravelowione modele raczej).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A jesteś w stanie określić w którym geometria jest mniej/bardziej agresywna?

Merida spoko bo ten jeden blat mi pasuje, ale nie zabraknie wtedy przełożenia na szybką jazde? Sram apex gorszy o sory?

Z full carbon faktycznie zostajs starsze rowery, idealny byłby taki fastroad comax ale jakos nie mam przekonania do uzywanych carbonow... Druga sprawa ten za duzy chyba 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-giant-fastroad-comax-1-roz-m-l-CID767-IDNnHIw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpisuje ale może ktoś zajrzy i podopwie ;)

Skłaniam się w kierunku SPECIALIZED SIRRUS 4.0 2021

Specialized Sirrus 4.0 2021 Srebrny - Trekking24

Tylko dla potwierdzenia, rozumiem, że ze stosunku Reach to Stack pozycja będzie dużo bardziej wyprostowana niż na XC500s który mam z do MTB XC?

Założenie jest takie, żeby rower był możliwie sztywny i szybki przy możliwie wygodnej pozycji. Jakby co zawsze można dołożyć lemondkę ;)

 

image.png.878106031199e7c4cc87259411911968.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosunek stack/reach możesz porównywać przy dwóch rowerach tego samego typu i z taką samą długością rury poziomej, wtedy będzie to na swój sposób miarodajne. W tym przypadku nie ma to żadnego sensu, fitnessy i mtb mają zupełnie inaczej konstruowane ramy, inne proporcje. 

Tutaj powinieneś zwrócić uwagę w sumie na stack - górna krawędź główki ramy w sirrusie będzie jakieś 2,5cm "wyżej" niż w xc900. Oczywiście w dużym uproszczeniu bo kiedy postawisz obydwa obok siebie to xc będzie wyższy (robi się zawile🤣) co wynika z różnicy bb drop. Podsumowując różnica wysokości pomiędzy osią suportu a główką ramy będzie większa w sirrusie.

Do tego sirrus ma większy kąt główki przez co będzie bardziej zwrotny/responsywny. Do tego moc będzie szła na asfalt a nie w pompowanie widelca więc różnica w dynamice jazdy będzie bardzo znacząca. 

Ale czy kupiłbym karbonowego fitnesa za 7+ na dojazdy do roboty z napędem 9s zlepionym ze wszystkiego co było pod ręką? Raczej nie, karbon w commuterze to trochę przerost formy nad treścią. Uważam, że "roboczy" rower powinien być maksymalnie prosty i łatwy w serwisie a przy okazji najlepiej by nie było go bardzo szkoda. Widziałbym jakieś alu z karbonowym widelcem i napędem 1x

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki bardzo za wyjaśnienie.

Przy tym Sirrus 4.0 podstawa dla mnie do faktura gdzie po Vacie i podatku wyjdzie mnie poniżej 5 kpln. Chętnie zszedłbym półkę niżej czyli aluminium z karbonowym widelcem, ale tu znowu jest problem z dostępnością. Nie mogę nic ciekawego znaleźć w moim rozmiarze.

Wtedy alternatywne używki za 3500-4000 pln robią się jakoś mniej atrakcyjne, szczególnie w karbonie bo nie jestem w stanie zweryfikować stanu ramy, generalnie ryzyko jak ze wszystkim używanym. Ehh, dylematy... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...