Skocz do zawartości

[Akumulator] problem z żywotnoścą Gazelle Bosch active line


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

to mój pierwszy post. Mam rower Gazelle Orange C7 z silnikiem Bosch active line. Proszę Was o pomoc. Moja bateria ma 400Wh i pozwala mi na 39km w trybie turbo. Czy nie jest to trochę za mało? Czy nie powinienem oddać jej do regeneracji? Wiem, że są firmy, które wymieniają ogniwa na nowsze i większe, przez co można uzyskać np. 600Wh. Drugie pytanie czy jest jakiś sposób żeby dołożyć momentu obrotowego/mocy? Jeżdżę z córką w foteliku i w tym roku chciałbym podpisać drugą córkę w przyczepce. Obawiam się czy te 250W będzie za słaby. Może jakaś aktualizacja oprogramowania?

Dzięki :)

Edytowane przez Pranpio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Nie mam parcia na robienie kondycji itp., wtedy wybrałbym zwykły rower. Chce jeździć lekko do pracy i na wycieczki z dzieciakami :) teściowa ma nowy rower z odblokowanymi silnikiem i jest dużo mocniejszy. Nie chodzi mi oczywiście o vmax bardziej o moc wspomagania. Czy to prawda, że 250W to moc "zduszona" elektroniką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie silniki mid-drive w trybie TURBO ciągną znacznie więcej niż te regulaminowe 250W. Najczęściej jest to 350W-400W.
400Wh akumulator w takim trybie wystarczy ci na ~1 godzinę pracy. 400W z pedałowaniem powinno wystarczyć do utrzymania prędkości ~40 km/h.

 

Cytat

Czy nie powinienem oddać jej do regeneracji? Wiem, że są firmy, które wymieniają ogniwa na nowsze i większe, przez co można uzyskać np. 600Wh.

Tak się składa że wtopiłeś kupując rower na silniku BOSCH! Regeneracja jest BARDZO utrudniona bo BMS ulega "ucegleniu" gdy wykryje brak napięcia z ogniw!
BOSCH to taki sam rak jak APPLE. No ale ciemny lud wie swoje i kupuje...
 

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, dla tego pytam czy coś takiego istnieje. Czy można coś zrobić z elektroniką akumulatora. Wcześniej pisałeś że przebieg 40 km w trybie turbo jest w porządku przy tej pojemności. Czy ogniwa mogą nie mieć ubytku pojemności jednocześnie dając mniejsze napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś, że silnik traci moc ze spadkiem napięcia. Chodzi mi o to, żeby nie był słabszy i czy są jakieś sposoby na to żeby ten problem naprawić/zregenerować. (Z tego co pisałeś to przy tej pojemności zasięg 40 km jest normalny, więc pytanie teraz o spadek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz jak działają akumulatory litowo-jonowe? Jak myślisz jak jest wyliczany procent naładowania akumulatora? Podpowiem. Po napięciu. To chyba logiczne że gdy akumulator ma np. 10% naładowania silnik będzie słabiej pracować. Tak samo jest z latarkami. Wpełni naładowana do 100% będzie mocniej świecić niż gdy masz 10%. Wynika to z różnicy napięcia. 100% to 4.2V ,a tzw. 0% to ~3V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Bosch Active Line ma maksymalny moment obrotowy 40 Nm, Active Line + 50. I to jest to co "czujesz" jako moc. Są to najsłabsze silniki przeznaczone do rowerów miejskich, najsilniejszy Bosch ma 85 Nm, a Browse czy Panasonic 90 i to jest ta różnica. Od odblokowania zależy do jakiej prędkości wspomaga, nie ma nic wspólnego z momentem obrotowym. Od pojemności baterii zależy zasięg - oczywiście na zablokowanym będziesz miał większy bo przy >25/h wspomaganie się wyłącza, a przy odblokowanym nie - dopiero przy 45/h, więc zużycie energii jest znacznie wyższe - w końcu wzrasta z kwadratem prędkości, więc dość znacznie. Nie da się zwiększyć momentu obrotowego silnika, ma jaki otrzymał fabrycznie.

Jaki dokładnie silnik ma teściowa?

Edytowane przez PiotrWie
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wszystko jasne. Nie sądziłem że takie są różnice w tych bosch. Jak go kupowałem już kilka ładnych lat temu to jakoś nie mogłem znaleźć tego info. Prędkość w ogóle mnie nie interesuje, ale mocy by się czasami przydało. 

Niestety nie pamiętam co ma teściowa. Na pewno jakiś miejski ecobike, ktory już w instrukcji miał opisane jak go "odblokować" na 350W, stąd było moje pytania o elektroniczne zdławienie silnika przez producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...