Skocz do zawartości

[konwersja] tani noname z allegro kilka pytan


Rekomendowane odpowiedzi

mam ochote kupic taki oto zestaw do konwersji https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-konwersji-silnika-rowerowego-28-10914351129

ciekawi mnie czy udzwignie on mnie i przyczepke ze sprzetem do 25 kg

ile sie rozpedzi

czy warto

jaka do tego bateria

taka moze byc? https://allegro.pl/oferta/bateria-do-rower-elektryczny-li-ion-48v20ah-e-bike-11380816689 

lub taka https://allegro.pl/oferta/bateria-do-roweru-elektrycznego-48v-20ah-1000w-10536379527

jesli tak to gdzie sie te baterie montuje i jak

no i najwazniejsze

on ma 7 przezutek, ja w rowerze mam 9 na kazde trzy z lewej. bedzie pasowac czy cos sie zie? moze moge wymienic te kasetke. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz pierwszy widzę w opisie jakiegoś napędu informację że nie można jeździć w deszczu. Jakość tego napędu musi być w związku z tym bardzo niska.  Bateria jest pojemna, ale waży prawie 7 kg - zastanów się czy rzeczywiście będziesz robić po 125 km w trybie turbo - w końcu są też zjazdy gdy silnik nie pracuje, myślę że by ją wyładować musiałbyś robić przynajmnie 200km licząc że na silniku jedziesz tylko w trybie turbo - może jednak lepiej mniejszą baterię a lżejszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko ustalić kto te silniki robi,  jednak cena i kształt korpusu plus peryferia wskazują na standardowy produkt tego typu, (przyzwoite są w okolicach 1000 zł). 

Ja z budżetowym zestawem nie miałem dobrych doświadczeń ale wynika że przygniatająca liczba ludzi jest zadowolona . 

Na 1000w jeździłem ważąc całościowo 120-125 kilogramów. I właściwie nigdy nie brakowało uciągu,  może poza ultra stromymi podjazdami 25-30%, ma których musiałem się spocić. 

W zestawie masz wolnobieg 7sp, więc albo zmieniasz manetkę albo ten wolnobieg na 9sp.  Dostępne np na Aliexpress,  tylko to droga zabawka, za to o zakresie 11-32. 

Baterie o kształcie jak w tych ofertach z reguły albo na bagażnik (torba lub wykonanie dedykowanego pudła), lub do torby a najlepiej dedykowanego, zrobionego boksa w przednim trójkącie. 

12 godzin temu, PiotrWie napisał:

Po raz pierwszy widzę w opisie jakiegoś napędu informację że nie można jeździć w deszczu. Jakość tego napędu musi być w związku z tym bardzo niska.  Bateria jest pojemna, ale waży prawie 7 kg - zastanów się czy rzeczywiście będziesz robić po 125 km w trybie turbo - w końcu są też zjazdy gdy silnik nie pracuje, myślę że by ją wyładować musiałbyś robić przynajmnie 200km licząc że na silniku jedziesz tylko w trybie turbo - może jednak lepiej mniejszą baterię a lżejszą?

Na pakiecie 20ah w trybie turbo na tym zestawie przejedziesz maks 40 km, pedałując. 

Jeździłem na takim chińczyku z pakietem 27ah i na mieszanym trybie eko1/normal2 (z 5 trybów) , mocno pedałując największy dystans wyniosl 95 km, w terenie górzystym maks 75. Więc tu, super optymistycznie,  maks 70 na płaskim, 50 w górzystym. 

Miałem w sumie 4 huby i 3 midy i dla hubów zasięg zawsze był bardzo podobny , dla midów minimalnie większy. 

Napisanie że nie można jeździć w deszczu jest przynajmniej uczciwe,  inni tego nie robią,  a powinni  :)

wszystkie złącza są nieuszczelnione. Manetka jako taka też jest czystym plastikiem,  kontroler : guma przez którą przechodzą przewody do kontrolera standardowo (w żadnym tańszym) nie jest dodatkowo zaklejona. 

Wypasione silniki dużych producentów (bosch, yamaha,  brose, shimano) cierpią na korozję bebechów i to jest niestety norma. Tylko o tym nie mówią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z czego wynika że moja żona , pedałując robi 130-140 w lekko pagórkowatym terenie a ja choć nie uważam się za wyczynowca i mam już swoje lata robię 250 - 300 km na baterii 400Wh/11,3 Ah? Czy tylko z tego że mamy zablokowany napęd do 25km/h a jak wiadomo energia potrzebna do ruchu jest proporcjonalna do kwadratu prędkości? Nie jeździmy w deszczu bo nie sprawia nam to przyjemności - ale zawsze kilka razy w roku zdarzy się że wyjedziemy na wycieczkę i złapie nas deszcz - póki co zrobiliśmy w 4 lata 12 tyś km i nie mieliśmy żadnego problemu z układem wspomagania. Jeśli po odblokowaniu tak wzrasta zużycie energii jak piszecie to dobrze ze nie odczuwamy potrzeby takiej jazdy - bo nie myślimy o bateriach ważących po 7kg, wystarcza nam póki co taka 3,5 kg 😀.

A jazdy w trybie najwyższym poza podjazdami powyżej 20% w ogóle sobie nie wyobrażam, już przy trzecim z pięciu stopni w pagórkowatym terenie mam wrażenie że ukręciłem suport - całkowity brak oporu przy pedałowaniu, uczucie cokolwiek dziwne dla kogoś, kto jeździ na rowerze od prawie 60 lat, a tak bardziej konkretnie - nie po podwórku z kolegami - od prawie 50.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z czego to wynika,  w sumie miałem 7 zestawów, w tym 2 uznawane za dobrej jakości,  pakiety robione,  na jakościowych ogniwach. 

Tu masz zestawienie dla bafangów , oddaje dość dobrze realia dla zestawów dokładanych 1000w. 

Jeździłem też gotowcami,  najsłabszy pakiet jaki był  to 540 wh,  nie było możliwe zrobienie nawet 100 na jednym ładowaniu.  

 

 

20220305_232832.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co polecacie jakies bardziej markowe? to moze wezme zestawy bolta albo rapida 2000w. co o nich sadzicie sa od razu z bateria. 

ps jak sie ma 1000 w do 2000 w. i sorka modzie za brak duzych liter ale pisze na ipadzie i nie mam klawiatury wiec nie badzmy juz takimi purystami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tobo napisał:

Nie wiem z czego to wynika,  w sumie miałem 7 zestawów, w tym 2 uznawane za dobrej jakości,  pakiety robione,  na jakościowych ogniwach. 

Tu masz zestawienie dla bafangów , oddaje dość dobrze realia dla zestawów dokładanych 1000w. 

Jeździłem też gotowcami,  najsłabszy pakiet jaki był  to 540 wh,  nie było możliwe zrobienie nawet 100 na jednym ładowaniu.  

 

Myślę ze wynika to z kilku rzeczy - po pierwsze nie wiem jaka technikę jazdy stosujesz - ja jadąc po płaskim czy z góry wyłączam kontrolerem napęd ( oczywiście o ile nie wieje mi w pysk za duży wiatr)- czyli robię kilometry a nie zużywam prądu.

Po drugie - my na zablokowanych rowerach jeździmy ze średnią ok 20/h, nie jeździmy bez pedałowania - nie mamy manetki. Przy jeździe na odblokowanym silniku z prędkością średnią jak podają niektórzy pod 40/h jest zupełnie inne zużycie energii - a zwiększa się nie wprost proporcjonalnie a z kwadratem prędkości.

Dodatkowo piszesz że masz 120 kg wagi - ja mam ok 70. Ponieważ głównym oporem w rowerze jest opór powietrza, przy takiej różnicy wagi musisz mieć zdecydowanie większą "powierzchnię czołową" więc co za tym idzie opór powietrza.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile jesteś zaawansowany technicznie, ale sadząc po wypowiedzi na temat kasety nie za bardzo - dlatego radzę Ci kupić cały zestaw do samodzielnej konwersji roweru - będziesz miał pewność że komponenty do siebie pasują. Jeśli masz w rowerze 9 biegów to kup napęd też 9 biegowy - bo łańcuch do napędów 7-8 biegowych jest inny, nie będzie pasować do 9 biegowej tarczy suportu jaka nasz, a chyba nie chcesz wymieniać. Do niektórych piast przystosowanych do 7 biegów nie da się zamontować kasety 9 biegowej - więc wymiana może być niemożliwa. Konkretnego zestawu Ci nie polecę ba nie znam się na tym - gdy wymyśliłem że kupimy rowery elektryczne testowałem różne rozwiązania i mi odpowiadało tylko rozwiązanie z silnikiem centralnym i baterią na ramie - jako najbardziej zbliżone do zwykłego roweru, po odłączeniu napędu jedziesz normalnym rowerem, trochę cięższym - ale ja w swoim życiu jeździłem na wyprawy gdzie mieliśmy na bagażniku po 40 kg - więc dobrze wyważony rower dwadzieścia kilka kilo to nie problem  - co nie znaczy że będziesz niezadowolony z przeróbki - ludzie jeżdżą na tym i są zadowoleni.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PiotrWie napisał:

Myślę ze wynika to z kilku rzeczy - po pierwsze nie wiem jaka technikę jazdy stosujesz - ja jadąc po płaskim czy z góry wyłączam kontrolerem napęd ( oczywiście o ile nie wieje mi w pysk za duży wiatr)- czyli robię kilometry a nie zużywam prądu.

Po drugie - my na zablokowanych rowerach jeździmy ze średnią ok 20/h, nie jeździmy bez pedałowania - nie mamy manetki. Przy jeździe na odblokowanym silniku z prędkością średnią jak podają niektórzy pod 40/h jest zupełnie inne zużycie energii - a zwiększa się nie wprost proporcjonalnie a z kwadratem prędkości.

Dodatkowo piszesz że masz 120 kg wagi - ja mam ok 70. Ponieważ głównym oporem w rowerze jest opór powietrza, przy takiej różnicy wagi musisz mieć zdecydowanie większą "powierzchnię czołową" więc co za tym idzie opór powietrza.

Technika jazdy: gaz używany tylko przy ruszaniu. Prędkość utrzymywana pedałując blisko granicy maksymalnej prędkości danego trybu czyli np na pierwszym 29kmh, jadę 28kmh więc silnik ciągnie możliwie minimum. Z góry niczego nie muszę wyłączać- przy 1-3 poziomie z 5 wspomagania prędkość zjazdu jest powyżej poziomu wspomagania. 

Nie mam 120 kg wagi, 120 waży zestaw mnie i roweru. Podaję zawsze wagę całości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Skorpiono napisał:

i sorka modzie za brak duzych liter ale pisze na ipadzie i nie mam klawiatury wiec nie badzmy juz takimi purystami.

Dorzucę brak polskich znaków, znaków interpunkcyjnych i błędy ortograficzne i to wszystko bez klawiatury... Wyrzuć Ty lepiej tego iPad`a do kosza... I to wszystko na oczach moda...

Co do tematu - zauważ, że w ich garniturach nie możesz instalować innych akcesoriów. To jawna dyskryminacja! 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...