Skocz do zawartości

[hamulec] BR-MT200 wypchnięcie tłoczków z olejem


Pulse

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o ocenę sytuacji. Takie zdjęcie i opis od Klienta: "tylne hamulce są oszkodzone, wycieka olej. chciałbym wymienić albo naprawić. montaż był robiony w serwisie, nie własnoręcznie. podaje zdjęcia, widać jak wychodzi powietrze z ilejem. wrazie potrzeby, mogę wysłać wideo"

1. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie to po prostu wygląda jakby ktoś bez klina między klockami lub bez tarczy zacisnął klamkę hamulcową.
2. Czy to tłoczki wystarczy wcisnąć jakimś odpowiednim miękkim narzędziem i potem odpowietrzyć układ?

20220303_101316.jpg

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego?

Wyjąć klocki, wcisnąć tłoczek. Najlepiej czymś płaskim i miękkim. Ja wsadzam łyżkę do opon na wylot i dociskając płaską stroną, wciskam tłoczek do końca.

Potem dokładnie oczyść okolice tłoczków, wsadź blokadę i naciskając klamkę sprawdź czy nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale klient chce pokazać bom belki, może specjalnie  zdjęcie takie w wyciśnięciu,  z opisu domniemamuję :przeszły hamulce, rower do serwisu kolo domu, tam np skracają albo hamulec zapowietrzony i w oleju.... i powiedzieli oddaj to sprzedawcy bo to nie my. ?  Trudno powiedzieć z boku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego?

na szczęscie nie, sprzedałem poprostu zalegający hamulec, aczkolwiek zdziwiło mnie to co z nim gość zrobił. 
Sam rozpychałem u siebie tłoczki łyżką, zastanawiałem się bardziej w jaki sposób można uzyskać taki efekt, bo u mnie było samo rozpychanie, ale olej się nie pokazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano tak niestety ma. Przy normalnym hamowaniu, nie jest to praktycznie widoczne. Natomiast jak robisz to bez tarczy, to dość często widać że jeden tłoczek rusza się zdecydowanie bardziej.

Pomaga wyczyszczenie powierzchni, nałożenie smaru do tłoczków hamulcowych, rozruszanie i wytarcie nadmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja po tej zimie użyłem kilku kropli oleju do amortyzatora. Sytuacja awaryjna, tłoczek zdechł prawie, nie chciał wracać. Zadziałało, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł. Uznałem, że charakter pracy jest podobny jak w amortyzatorze i olej nie zaszkodzi tak jak potencjalnie zły smar (np. za gęsty, co by zbierał syf).

Wcześniej już był podobny problem, ale wtedy znajomy serwisant w tym samym rowerze zdejmował cały zacisk i czyścił całą komorę tłoczka. Ostrzegał przed korozją i się doigrałem.

Jak tłoczki nie wychodzą po równo z każdej strony możliwe jest zanieczyszczenie pyłem albo właśnie korozja spowodowana solą drogową. Mam hamulce Shimano Deore M6000 i pozagrupowe MT400 (4 tłoczki) bodajże. W obydwu powłoka nie chroni przed działaniem soli i widać że miejscami zacisk "puchnie" pod powłoką. To rower miejski którego nie mam czasu codziennie dobrze umyć i taki jest efekt 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wszystkie modele shimano mają korpus zacisku z tego samego ZnAlu

A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2022 o 09:45, pedalarz339 napisał:

A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków?

Są,  blokada która pozwala wyciągnąć jeden,  drugi się nie rusza. Używam,  serwis zacisku robię na 2 raty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...