nielubiemarchewki Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 (edytowane) Cześć, Szukam roweru do codziennych dojazdów do pracy (10km w jedną stronę) oraz na weekendowe wycieczki +/- 100km. Podróżować będę głównie po drogach asfaltowych i ścieżkach rowerowych, ale pewnie też po szutrach i ewentualnie drogach leśnych. Nie ukrywam, że zależy mi na aspekcie wizualnym, ale też na komforcie jazdy. Wolę pozycję pochyloną, aczkolwiek przymierzałam się do roweru z barankiem i nie czułam się bezpiecznie (miałam wrażenie że zaraz polecę do przodu). Dobrze by było, gdyby rower miał amortyzację, bo łódzkie drogi nie należą do najrówniejszych. Wolałabym szersze opony niż w szosach, żeby lepiej kontrolować rower i czuć większą stabilizację. Myślałam o gravelu lub crossie, bo wydaje mi się, że najbardziej pasują do opisu. Waga: 50kg Wzrost: 168cm Długość nogi do kroku: 80cm Jestem gotowa powiększyć budżet jeżeli będzie warto. Dzięki za pomoc Edytowane 3 Marca 2022 przez nielubiemarchewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Baranka nie ma się co bać, to tylko wrażenie, chociaż sam znajduje go mało nieporęcznym w ruchu miejskim/ścieżkach rowerowych. Ja bym celował w fitness, bez amortyzatora bo przy te kwocie i tak pewnie ważył by 2,5kg a karbonowy będzie o 2kg lżejszy i do tego będzie sam pracował i amortyzował trochę. Do tego w fitnessach będą zazwyczaj mniej toporne koła więc będą ważyły zazwyczaj w okolicy 10-11kg zamiast 13-15. https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-darkrednred/ https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3125/speeder-300 Właściwie każdy producent będzie miał podobny rower, wystarczy dobrać preferencje, wygląd, cenę i skupić się na dostępności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 No proszę,z barankiem to gravel, a prostą to fitness.Czegoś nowego się dowiedziałem,ale jestem stary.🙂Brałbym jakiegos krosa do takiej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Marca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Drożej, i nie wiem jak w tej chwili z dostępnością, ale obejrzyj Polygon Heist X7 lub X5 - to dość uniwersalne rowery, na pewno bardziej niż fitness, zwłaszcza na drogach nieutwardzonych. PS jakby co, negocjuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Nie wiem co jest oznaką uniwersalności w rowerze 1x11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 13 godzin temu, Artwro napisał: No proszę,z barankiem to gravel, a prostą to fitness. Też mi się wydaje, że to niefortunne stwierdzenie. Myślę, że problemem jest brak jednoznacznego określenia dla roweru na sztywnym widelcu z szerszymi oponami. Speeder to typowy fitness i to ww zastosowań się wg mnie nie nadaje, ale ten Cube to już właśnie taki, rower typu mejski/hybrydowy/"gravel z płaską kierownicą". Zwał jak zwał, jest to połączenie lekkości i sztywności z uniwersalnym napędem oraz komfortowymi oponami. Jeżeli ktoś jest w stanie zrezygnować z amorka, to jest to dobry kierunek, szczególnie na dojazdy do pracy itd. Na trasy ok 100km, pewnie baranek byłby lepszy, ale to już zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielubiemarchewki Napisano 5 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 (edytowane) Cześć, dziękuję za odpowiedzi Pojeździłam trochę po sklepach, naoglądałam się rowerów i jednak chciałabym postawić na gravele zamiast fitnessów. Postanowiłam też trochę poszerzyć kryteria cenowe, przez co urodziły się propozycje poniżej. Spodobały mi się: https://mcsport.pl/pl/kross-esker-2-0-wisniowy-srebrny-mat.html - najtańsza wersja, z opinii wychodzi średnio, ale zastanawiam się czy na pierwszy "poważny" rower nie będzie w porządku, a zmienić go za 3-4 lata na inny. https://www.romet.pl/Rower,ASPRE_2,10,773,774,15410,2020.html - Tutaj osprzętowo wychodzi znacznie lepiej, ale nie jestem jakoś bardzo przekonana. Wydaje się też być fajnym kompromisem cenowym pomiędzy CUBE a KROSSem. Co sądzicie? https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/nsbi-rag-2-21 - ten wpadł mi oko (nie ukrywam), głównie ze względu na estetykę. Ma dużo dziurek pod dodatki, których nie będę używała, ale sam osprzęt nie wydaje się zachwycać, jak za tę cenę. https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-race-greynblack/ - ten jest idealny pod prawie każdym względem, siedzi mi się na nim bardzo dobrze, jest zwinny, wygodny i osprzętowo to zdecydowanie kosmos. No ale jest jeden problem - jego cena, nie wiem czy wyrzucanie 8000 na pierwszy rower (a w zasadzie muszę dokupić pedały i kask) to dobry pomysł. Dajcie znać Edytowane 5 Marca 2022 przez nielubiemarchewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 Rag i Aspre narzucą Ci mocno sportową sylwetkę, weź to pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.