Skocz do zawartości

[Przerzutka przednia] ocieranie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam taki problem w rowerze szosowym. Łańcuch ociera mi o przerzutkę na małym blacie z przodu, gdy jest na większych zębatkach z tyłu. Na śrubce L już nie da się więcej poluzować. Jeśli chodzi o duży blat i najszybsze przełożenie z tyłu to jest wszystko super, a na śrubce H jest jeszcze mnóstwo pola do regulacji. Problem jest z małą tarczą z przodu. Nie mam pojęcia jak to ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Punchus napisał:

Poluzowałem, ale to nic nie daje. Ta przerzutka jakby fizycznie była ograniczona, żeby się bardziej ruszyć. Nie wiem jestem zielony w tych sprawach. Chyba trzeba będzie skorzystać z serwisu 

jaki to model przerzutki

Ogólnie to poluzować linkę ale jeśli mówimy o 7000/8000/9100 to regulacja jest generalnie upierdliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ powinieneś napisać, że ogólnie regulacja przedniej przerzutki jest upierdliwa :D

Trzeba naprawdę się skupić, zrozumieć co się robi na kolejnych krokach regulacji i jak to wpływa na działanie. Oczywiście, zrobić żeby działało w miarę dobrze jest prosto, ale zrobić żeby działało perfekcyjnie, a trymowanie spełniało swoje zadanie, już wcale tak prosto nie jest.

Obawiam się że w większości serwisów zrobią "w miarę dobrze", a nie "perfekcyjnie".

O czym piszę? Chociażby trymowanie na dużym blacie. Jak się przesadzi z napięciem linki, próbuje to zniwelować ogranicznikiem, to trymowanie właściwie nie działa.

Nie wiem jak w wspomnianych przerzutkach, ale w FD-4700 trzeba linkę naciągnąć potwornie mocno. Mocno do tego stopnia, że najpierw przestawiałem klatkę poza optymalną pozycję, naciągałem linkę i wtedy śrubą regulacyjną dolnego położenia dodatkowo naciągałem linkę. Taka sztuczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś taki rower fabrycznie?

Bo jakieś dziwne to połączenie komponentów... 

Jeżeli nie jest to zestaw który wcześniej działał, a mam takie podejrzenia, to możesz tego nie wyregulować. GRX jest kompatybilny tylko ze sobą, więc nie wiem jak to będzie działało z Praxxis.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest z kupszose. Wydaje mi się, że na pierwszej przejażdżce nic nie ocierało. A jeśli tak, to bynajmniej tego nie zauważyłem. Zrobiłem nim ostatnio 50 km i pod koniec jazdy wyraźnie popsuła się praca przerzutek. Tak że nie wskakiwał duży blat a z tyłu pojawiały się od czasu do czasu stuki i przeskoki z jednego przełożenia na drugie. Wydaje mi się, że przez to, że łańcuch zaczął nie tylko mocno ocierać, ale też nie był w stanie przyjąć naturalnej pozycji i przez to układał się z tyłu na innej zębatce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze linki muszą "się ułożyć" i trzeba to po jakimś czasie wyregulować.

 

14 godzin temu, Punchus napisał:

Przerzutka przednia to Shimano grx. Tylna 105. Zdecydowałem że oddam do serwisu. Bo widzę, że sam nie podołam. Myślałem, że to prostsze. Dzięki za odpowiedzi 

8 godzin temu, Punchus napisał:

Praxis works. 52/36

I zapewne w tej konfiguracji leży problem. Korby grx mają inną linię łańcucha niż szosowe shimano (praxis pewnie też) przez co teoretycznie przerzutka grx współpracuje tylko z korbą grx (ogólnie to jakoś da się to "jakoś" ustawić, każdy ma inną tolerancję jeśli chodzi o kulturę pracy napędu). Generalnie podejrzewam, że skończy się wymianą przerzutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć tej korby, widzę tylko wersję karbonową. Nie sądzę żeby różniły się linią łańcucha, która wynosi 44.5mm. FD-RX400 i FD-RX810 ma linię 46mm.

Oczywiście istnieje szansa że Twoja korba ma inną linię łańcucha, ale patrząc na chociażby tylną przerzutkę, to na 99.9% jest to zestaw typowo szosowy.

Jeżeli uda Ci się znaleźć specyfikację tej korby wraz z Chain Line ( możesz pisać do producenta), to ja bym odezwał się do sklepu gdzie kupowałeś ten rower. Jeżeli orientują się w temacie, to powinni dość szybko naprawić swój błąd.

Jest to typowa niekompatybilność tej przerzutki z szosowymi korbami. 1.5mm przy przedniej przerzutce to naprawdę dużo.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Punchus napisał:

No dobrze. A wiadomo na jaką przerzutkę bym to musiał wymienić, żeby działało? 105 będzie ok?

Cokolwiek szosowego 11s od shimano (bo wnoszę, że masz 11s), 105 5800/7000, ultegra 6800/8000, dura ace 9000/9100. Osobiście polecałbym coś z serii 5800/6800/9000 (raczej dwa pierwsze bo dura ace to jednak droga sprawa) ze względu na łatwe ustawienie. Nooo ale jeśli by ci się podobało to mam R8000 na zbyciu bo wywaliłem właśnie przez upierdliwość przy regulacji😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...