Skocz do zawartości

[przełaj] Giant TCX SLR 2, Advanced Pro 2, a może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Hydraulika, sztywne osie, korba jednorzędowa, waga do 9,5 kg - warunki startowe. Budżet do 5200. Polski rynek zupełnie pomijam - ceny używek na OLX przebijają te na niemieckim czy brytyjskim eBayu, wyprzedaże w polskich sklepach są w cudzysłowie "okazja! 5999 z 6199!" - natomiast wykopaliska w internetowych outletach odkryły Gianty z 2019 r., TCX SLR 2 za 900 euro oraz Advanceda Pro 2 za 1150. Różnica w cenie niewielka, alu vs karbon, półhydrauliki (Conduct, wygląda paskudnie, ale brzmi sensownie - przewód hydrauliczny niemal na całej długości, tylko kawałek linki od klamki do konwertera) vs pełna hydraulika, 9,5 kg vs 8,7, sztyca karbonowa w obu, na minus karbonowego droższego kaseta 11-36, w tańszym 11-42. No i - karbon, full hydraulika i 700 gram mniej brzmi super za 250 euro, ale z drugiej strony taka kwota piechotą nie chodzi - czy różnica w działaniu między Conductami a Rivalem będzie aż tak wielka? 

A może jakiś inny typ? Niekoniecznie z Polski; Konę i Treka odrzucam, oba na hydraulice drogie nawet w zachodnich wyprzedażach, przeglądałem z sensownej półki cenowej Planet X, ale jakoś przełaje poznikały, same gravele.

Przeznaczenie - wyścigi nie, rower całoroczny, nie tylko zimowy, krótkie, raczej intensywne przejażdżki - max. 2 godziny - coś na kształt XC w starym stylu - tempo, szuter, leśne ścieżki, sporo krótkich podjazdów, singli. Na pewno nie długie godziny po szutrowych długich prostych na jednym przełożeniu z pakunkami. Stąd przełaj, a nie gravel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam sam sobie, ale też apeluję o odzew: tym ktoś z forumowiczów jeździł? Nazywają to gravelem, ale zarzekają się, że połączyli cechy gravela z przełajówką i rzeczywiście zdaje się zwarty, bliżej sportu, przełaja niż typowy komfortowy gravel.

https://archiv.cube.eu/pl/2020/380300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

typowy komfortowy gravel.

A ktoś kiedyś powiedział, że gravel ma być "komfortowy"?

Cube ma swojego przełaja, cross race'a. W przypadku nuroad'a oprócz kilka mm mniejszego obniżenia suportu żadnych "przełajowych" cech bym się nie doszukiwał, 588 stacku w rozmiarze 56 nijak nie można podciągnąć pod sportowy rower

Cytat

natomiast wykopaliska w internetowych outletach odkryły Gianty z 2019 r., TCX SLR 2 za 900 euro oraz Advanceda Pro 2 za 1150.

pewnie jakiś scam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś w 10. Same ceny nie budziły podejrzeń - niedawno w kraju też był nowy sklepowy TCR SLR 2 za 4600 - ale pełna rozmiarówka modelu, który wymiotło z wszelkich niemieckich outletów, ebayów, zewsząd - to już dziwne. Wpierw wrzuciłem w Street View adresy - coś, co podają jako magazyn i sklep, to stary garaż w dzielnicy przemysłowej i apartamentowiec z obłażącym tynkiem. Niby nic, bo sklep internetowy, więc w apartamentowcu trzy osoby mogą obsługiwać, a obłażący tynk to hiszpańska norma. Ale zaniepokojony zacząłem kopać w guglu et voila, sklep pojawia się na forum sporego hiszpańskiego portalu kolarskiego - nikt oszukany się nie skarży, ale chyba tylko dlatego, że sklep świeżo założony i potencjalni klienci szybko wyhaczyli, że dziwne głosy w słuchawce, serwery w dziwnych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...