Yaqza Napisano 11 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2022 Dzień dobry Po 16 latach jazdy na Kellys Quartz (rama 19,5 cala) przymierzam się do wreszcie do wymiany roweru na coś nowszego. Chodzi mi po głowie Kellys Spider 90 (sentyment robi swoje; myślę, że rozmiar M byłby odpowiedni), ale czytałem też dobre rzeczy o Romet Mustang Evo 2 (który obecnie jest przeceniony). Sprzęt do jazdy po każdym terenie, ale bez szaleństw. Mieszkam niemal w centrum miasta i żeby dojechać do lasu (i wyżyć się na piachu i korzeniach) muszę pokonać kilkanaście kilometrów po asfalcie, polnych drogach itp. Mile widziane również alternatywne propozycje, jeśli ktoś ma czas i chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 11 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2022 Z tych dwóch wybrałbym Rometa. Kolega od dwóch lat jeździ na Evo 3 i póki co nie narzeka. Dodam jeszcze, że trzyma ten biedny rower w nieogrzewanej, przewiewnej szopie 🙃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 (edytowane) Kupiłem EVO2 miesiąc temu za 3999 , zadzwoń do firmy https://prorowery.pl może jeszcze mają. Rower ma lakier matowy zupełnie inaczej wygląda niż na zdjęciach. Edytowane 12 Lutego 2022 przez Tygrysek2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaqza Napisano 12 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 (edytowane) Spider ma napęd 1x12; Evo 2 1x11. Wersja 1x12 byłaby bardziej uniwersalna, prawda? Ale 1x12 jest w Evo 3. @Tygrysek2002Dzięki, na razie rzuciłem okiem na ich stronę i z tego, co widzę, wrzucili już nową kolekcję Evo (Evo 3 za 6K... ufff). Edit: W ogóle dochodzę do wniosku, że trochę się spóźniłem z tą decyzją o wymianie roweru. Końcówka ubiegłorocznej kolekcji już się rozeszła, a wchodzą nowe, w cenach katalogowych... Edytowane 12 Lutego 2022 przez Yaqza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 A będzie jeszcze drożej. Po weekendzie Romet podniesie katalogowe ceny na kolekcję 2022. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 Ceny części są po prostu chore , żeby kawałek "metalu" tarcza np Shimano XT kosztowała 180 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 To kup sobie kawałek metalu i sam taką zrób. Na pewno wyjdzie taniej. Nie płacisz przecież za sam materiał. Ktoś to musiał zaprojektować, wyprodukować, zapakować, przewieźć, sprzedać... Popatrz na ceny części SRAM, to już w ogóle gorączki dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 (edytowane) Chodzi mi bardziej o to ze tarcza rowerowa jest czasami droższa od tarczy samochodowej. Proces produkcji jak i sprzedaż jest taki sam tylko ilość materiału jest znacznie większa w tarczach samochodowych. Edytowane 12 Lutego 2022 przez Tygrysek2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 Musiałbyś porównywać produkty na tym samym poziomie. XT to, nazwijmy ją w ten sposób, tarcza do jazdy wyczynowej, sportowej. Tarcze do tego typu aut też są znacznie droższe, niż te do "cywilnych". Opony do roweru również zdarzyło mi się kupić droższe, niż do auta. Tylko tutaj ta sama zasada... Do Fiata Pandy czy innej Multipli nikt przecież nie pakuje wyścigowych Toyo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 OK, ta dyskusja zmierza donikąd Moim zdaniem rowery są przewartościowane cenowo , jest na nie bum i ceny idą w kosmos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 Też tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 12 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2022 Podpowiem koledze Yaqza . Ja miałem budżet na rower 7000 i kupiłem Mustanga EVO 2. Mogłem go zobaczyć i się przejechać. Spodobał mi się Co dziwne dostałem tylną przerzutkę XT a klamkę SLX. Zmieniłem amor na nową REBE ( zdemontowana z nowego roweru olx 1200) oraz koła na DT Swiss X1900 (nowe 1200 zł). Po przesiadce z roweru KANDS na kołach 26 nie odczułem różnicy jakbym się z malucha do merca przesiadł Bardziej jak z silnika 1.2 na 3.0. W komforcie niema takiej różnicy w jakości jazdy już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaqza Napisano 13 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2022 @Tygrysek2002Dzięki za wrażenia. Odwiedziłem sklep, który mi poleciłeś - okazało się, że mają salon w mojej okolicy. Liczyłem na to, że może w sklepie stacjonarnym ostał się interesujący mnie model, ale niestety. Za to odbyłem dłuższą rozmowę z ekipą, która tam pasuje i polecili mi Rometa M7. Z ciekawości porównałem sobie model o jeden wyższy, M8, z Evo 3 i okazało się, że mają praktycznie taki sam osprzęt, a różnią się ramą (Evo ma ramę z włókna węglowego) i ceną (znacząco na korzyść M8). Trochę się zafiksowałem teraz na rowerach z jedną tarczą z przodu - to sensowny wybór? Słyszałem oczywiście argumenty o niższym zużyciu łańcucha, no i odpada przednia przerzutka, ale czy ten układ (1x11 lub 1x12) to moda, czy faktyczny krok naprzód? Teraz dumam, czy przeturlać się jeszcze ten sezon na moim Kellysie i zacząć polować na okazje od września, czy kupić nowy rower teraz i po prostu zacząć się nim cieszyć - bo przeceny mogą się pojawić, ale nie muszą, a najczęściej będą dotyczyć gabarytu, który i tak mnie nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaqza Napisano 13 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2022 Wybaczcie, że tak post pod postem, ale nie mogę już zedytować poprzedniego wpisu. @Tygrysek2002czytałem, że rama karbonowa fajnie tłumi drgania podczas jazdy. To prawda? Widać różnicę względem choćby ramy aluminiowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 13 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2022 Tak naprawdę trudno mi to ocenić , dzisiaj zrobiłem 40km i jazda jest zupełnie inna niż na starym rowerze. Mieszkam w Poznaniu tutaj niema dużych górek. Jeżeli nie szukasz roweru do szaleństw to nie wiem czy odczujesz różnice. Ja kupiłem z ramą karbonową bo był w cenie mustanga M6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 13 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2022 13 godzin temu, Yaqza napisał: Z ciekawości porównałem sobie model o jeden wyższy, M8, z Evo 3 i okazało się, że mają praktycznie taki sam osprzęt, a różnią się ramą (Evo ma ramę z włókna węglowego) Ramy mają zupełnie inną geometrię. Najlepiej jakbyś się przejechał na obu rowerach i sprawdził co Ci bardziej pasuje. Jeśli zamierzasz rower używać tylko rekreacyjnie, to oba mogą się sprawdzić. Jeśli bardziej na sportowo, to lepszy będzie Evo: sztywne osie + taperowana główka ramy (większy wybór w przypadku zakupu lepszego osprzęt), lżejsza rama, powietrzny amorek. Karbonowa rama stłumi co najwyżej mikro-drgania, wątpię żebyś odczuł różnicę tłukąc się rowerem po lesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaqza Napisano 14 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2022 W końcu się zdecydowałem - Mustang M8. na Prorowery.pl mają akurat bardzo sympatyczną promocję walentynkową - 15% na poprzednią i nową kolekcję. Ostatnie pytanie do @Tygrysek2002: kiedy byłem w sklepie, przymierzyłem M7 w rozmiarze 19". Według rozmiarówki Rometa do mojego wzrostu (176 cm) bardziej odpowiedni byłby rozmiar 17" - więc zamierzam jutro przejść się do sklepu i sprawdzić. Ale wiadomo, dwa kółeczka po sklepie to nie to samo, co kilkanaście kilometrów w terenie. Możesz powiedzieć, jaki dobrałeś sobie gabaryt do wzrostu i czy jesteś zadowolony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tygrysek2002 Napisano 15 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2022 (edytowane) Evo był tylko w rozmiarach S,M,L widzę ze teraz zmienili na 16,18,21. Mi odpowiadała rama M czyli 18 przy wzroście 177-178. Wydaje mi się ze rama 19 może być za duża.Wszystko zależy jaką masz budowę ciała. Jeden ma dłuższe nogi i krótszy tułów a inny na odwrót. Na YouTube są poradniki jak dobrać rozmiar. Podejdź do sklepu niech wyregulują Tobie odpowiednią wysokość siodełka, zobacz czy mostek masz w negatywie czy pozytywie ( w negatywie będziesz bardziej pochylony). Przejedz się na 17 i 19 jeżeli maja oba wymiary. Może jest jakaś procedura wypożyczenia abyś się 500m przejechał. Tak jak napisał ArtGD te rowery maja inna geometrie wiec na pewno jest inna pozycja jazdy. Edytowane 15 Lutego 2022 przez Tygrysek2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.