Skocz do zawartości

[Modyfikacja] podzespołów dla Cannondala Synapse Tiagra


Zibi98

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Posiadam Cannondala Synapse Caad Tiagra z 2020 roku, którego chcę trochę usprawnić przed zbliżającym się sezonem jeśli chodzi o podzespoły. Chcę to skonsultować z kimś bardziej doświadczonym. Może ktoś z forumowiczów mógłby doradzić?

Jeżdzę głównie po szosie, 2-3 razy w tygodniu od 20km do 50km.
Oczekuję by rower był szybszy, może bardziej komfortowy, gotowy by zrobić jednorazowo 100km. Chciałbym wykrzesać trochę więcej z tego konkretnego modelu. 

 

 Chciałbym prosić forumowiczów o poradę, lub swój komentarz na temat odnośnie tego co można zmienić:)?
Będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oczekuję by rower był szybszy

Zacznij trenować to będziesz szybciej jeździł. Jedyną realną zmianą w sprzęcie byłyby lżejsze koła + lepsze opony

Cytat

może bardziej komfortowy

Opony w większym rozmiarze (ale wtedy tracisz na prędkości), karbonowa sztyca, odpowiednio dobrane siodełko

Cytat

gotowy by zrobić jednorazowo 100km

A teraz nie jest? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest gotowy na jazdę ;), trenuję w sezonie a obecnie kręcę na trenażeże, ale chciałbym go trochę usprawnić, może unowocześnić? 
Jest w moim posiadaniu od nowości, dbam o niego. Pomyślałem by przed nadchodzącym sezonem zainwestować w upgrade i tutaj szukam pomocy na forum.
Wspomniałeś o lżejszych kołach i lepszych oponach. Mógłbyś bardziej rozwinąć temat? Na co zwrócić uwagę? Jaki rozmiar dobrać? Jaką firmę/ model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brutalnie: Ten rower waży niemal 11kg (10,7) więc baza - no cóż, delikatnie mówiąc nie jest oszałamiająca. Na dobrą sprawę to finansowo nie opłaca się go odchudzać, bo za przyzwoite koła i dobre gumy które coś oczywiście wniosą wydasz cały budżet a rower dalej będzie ważył 10kg. Ale jak już coś robić to jak już padło właśnie koła - one najwiecej poprawią i przynajmniej można będzie potem wykorzystać w innym/następnym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fikander dobrze prawi. Inwestycja 3000 zł w ten rower może nie mieć sensu. Można pomyśleć o oponach z wyższej półki, które będą lżejsze od obecnych. Jeśli chcesz żeby rower był bardziej komfortowy możesz poszukać minimalnie szerszych gum. Wygodniejsza owijka, ew. wkładki pod owijkę.

Możesz również pomyśleć na dobraniu odpowiedniego siodła, jeśli obecne sprawa problem.

Z wykorzystaniem kół w nowym rowerze może nie być tak kolorowo. Tylna piasta musiałaby posiadać możliwość upgrade. Rama posiada standard piasty 130mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy szersze opony spowolnią rower?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ale jeżeli masz dalej opony z którymi kupiłeś rower czyli zaffiro lub podobne to wymiana na przyzwoite pokroju Rubino, Corsa, GP5k nawet bez zmiany szerokości poprawi i komfort i prędkość (tyle że to w ogóle są niuanse - dużo to tylko pozycja i trening zmienia) i trakcję.

Edytowane przez Fikander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Imar napisał:

Przeskok z 28c na 30c nie powinien spowodować zwolnienia. Za szerszą oponą nie idzie tylko komfort. Idzie jeszcze płynność jazdy.

Za szerszą oponą ni niższym ciśnieniem idzie komfort i płynność jazdy. Jak wymieni na 30c i ustawi takie samo ciśnienie, to minimalnie ale pogorszy wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o przeskoku z 28c na 30c się nie wypowiem, bo mam doświadczenie z 25c, 32c i 40c. Wiem tylko tyle, że powinieneś kupić najlepsze opony na jakie Cię stać. Ja uważam że GP5000 to rewelacyjne opony, ale nie mam zbyt dużego porównania do innych tej klasy. Jeżeli chodzi o poprawę komfortu, to pomyśl nad sztycą karbonową.

Ogólnie zadałeś dość trudne pytanie i ciężko na nie odpowiedzieć. Co użytkownik, to inny pomysł.

Ja trochę pod wiatr, ale napiszę Ci żebyś sobie kupił... licznik z GPS, jeżeli aktualnie używasz Stravy. Patrzenie na te cyferki, naprawdę potrafi zmotywować do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz - Przede wszystkim te które masz teraz to są bardzo kiepskie opony. Nie o szerokość tylko o model chodzi. 28c to już jest wygodna szerokość na średni asfalt.

Chcesz mieć bardzo wygodnie kup sobie te 30c ale wybierz porządną oponę bo nawet szersza na przysłowiowym torze który premiuje cienkie nabyte na kamień  będzie szybsza niż ta kicha jaką jest zaffiro choćby była 23-ką.

Ps. Ja bym brał dobre 28c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świata z tym rowerem nie zawojujesz. Wymień te badziewne opony na P Zero albo GP5000 i to na tyle. Nie ma co przesadzać z szerokością. 28C to jest już wygodna opona. Najwyżej zejdziesz trochę z ciśnieniem.

Odnośnie komfortu to niewiele da się zrobić To jest wygodny aluminiowy rower endurance. Co najwyżej węglowa sztyca. Może warto pokombinować trochę z pozycją. Pokaż zdjęcie, zobaczymy jak masz poustawiane siodło, mostek, kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet jaki zakładam na podzespoły to 2000zł-3000zł. Da się sie z

272926597_365275228408599_7491868936050116319_n.jpg

262709045_1581738718825946_5164607282265606986_n.jpg

271485944_300248101985846_7697910681536824645_n.jpg

podrzucam zdjęcia roweru, robię to pierwszy raz więc gdyby coś było mało widoczne to proszę o korektę:)

to raczej fabryczne ustawienia, dotąd nie było nic ruszane

da się coś lepiej ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na milion podkładek i krótki mostek "na plus" można powiedzieć że pozycja niewiele ma wspólnego z pozycja właściwą "szosie".  Tutaj będzie ciężko zrobić cokolwiek żeby bardziej odprężyć pozycję, tym bardziej że rama to zdecydowany endurance. Może lepiej wywal te podkładki, zminusuj mostek i spróbuj pokręcić w szosowej pozycji. Szybkie opony pomogą.

Jaka masz średnią prędkość z wyjazdu ? 

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tego synapsa, tylko z 2017 roku. No i niestety to jest taki rower do niczego nieco. Bo ani w to szerokiego kapcia na zimę nie wsadzisz, na lato to G-one za 250zł żeby zjechać z asfaltu. A tak to same sliki dostępne. Daj siodło w opór do tyłu, i kierownicę na dół jak się da, czyli podkładki weg i mostek na minus jak koledzy podpowiadali. Zobacz jak się wtedy będzie jeździć. Sztycę ja mam wysuniętą tak, żeby trzeba było rotować kostką bo wtedy też z łydki ciągniesz :) Czyli prawie na maxa. No jakoś to jeździ - 200km robię spokojnie. Ale prowadzi się jak wanna na kółkach, albo jakiś battle-cruiser :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...