Skocz do zawartości

[gravel] Jeden z poniższych, proszę o podpowiedź.ok 16 ty


hailyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, szukam roweru który będzie dawał możliwość zjechania z asfaltu ale i również na asfalcie żeby dawał dużo radości więc oczywistym wyborem stał się gravel.

Chciałbym żeby spełnił kilka moich oczekiwań, rama i widelec - karbon, wewnętrzne prowadzenie linek, hydraulika, grx (może być 1x, ale równie dobrze może być i 2x), wstępnie rozważam którąś z tych opcji:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-sl-5/p/32558/?colorCode=greendark

https://www.ridley-bikes.com/en_ES/bikes/SBIXTCRID098

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-2702780?product_shape=*blue+haze

https://7anna.pl/product-pol-12482-Rower-Rondo-2021-Ruut-CF2.html

Chciałbym aby pozycja nie była bardzo agresywna, raczej coś w stylu szosowego endurance niż racingowej, może być nawet bardzo endurance :)

Mam też 2 komplet kół szosowych, które planuje zakładać na typowo szosowe wypady, tak że w sumie koła gravelowe nie są tu priorytetem, fajnie jak by były wytrzymałe, nie musze być super wycieniowane.

Chyba że może ktoś ewentualnie podpowie inną markę ?

Budżet to w okolicach 16 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Trek to zeszłoroczny model, nie wiem czy jeszcze gdzieś go znajdziesz. To jest aktualny Checkpoint z aktualną ceną https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-sl-5/p/35169/?colorCode=grey_greydark

Z tych modeli na pierwszy rzut oka Rondo wydaje się najbardziej agresywny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wrzucasz wziąłbym pewnie rose, imo wygląda najlepiej a do tego geometrię ma najbardziej łagodną. Inna sprawa, że kupić się go teraz nie da i kiedy będzie też nie wiadomo, zresztą jak ze wszystkim.

https://wertykal.com/pl/p/Wilier-JENA-GRX-1X11-MICHE-L-Blue-Red/7477#deliveries

https://www.bike-discount.de/de/cervelo-aspero-grx-rx600

https://www.bike-discount.de/de/cube-nuroad-c-62-sl-lightgrey-n-grey -  12s etap

https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-gravel-sl-rival-axs-xplr/

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-basso-palta-disc-pd25395/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie zmieści się Canyon Grizl CF SL 8, który ma lepszy osprzęt i bardzo fajną do gravelowej jazdy sztycę. Miałem okazję przejechać na  takim rowerze kilkaset km i jest to świetna maszyna, ale geometrię ma dosyć agresywną, w praktyce agresywniejszą niż Endurace.

Rose bym odrzucił - wyglada kiepsko do tego ta dedykowana sztyca i pewnie tradycyjnie dla tej firmy zaniżona w katalogu waga.

Jeśli ma być zrelaksowana geometria to odpowiednim kierunkiem będzie np Marin Headlands, Giant Revolt, Salsa Warbird czy nawet polski karbonowy Loca (zbudowany na ramie Carbonda 707).

Ciekawie prezentuje się też Orbea Terra.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednego, jeździłem na drugim więc jak napisałem wyżej: "w praktyce" (a nie wg tabelek) Grizl ma nieco agresywniejszą pozycję. Zresztą nie tylko moje jest takie odczucie: https://granfondo-cycling.com/first-ride-review-canyon-grizl/

https://cyclingmagazine.ca/sections/gear-reviews/canyon-grizl/

I powtórzę: w mojej opinii rower jest super.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Rose najmniej mi wizualnie pasuje z tych wszystkich :) Oczy mówią ridley ale zawsze rowery ridley kojarzyłem jako sportowe ściganty, a że lata lecą to i wygodniejszą trochę pozycję chciało by się zająć :)

Ten cube też dość zacnie się prezentuje, a od włoskich marek wolę się trzymać z daleka po niezbyt miłych doświadczeniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że jakieś 90% producentów ma ramy budowane chinach właśnie ?

Jeżeli chodzi o Ridleya to obawiam się tylko tego że nie do końca przypasuje mi pozycja na nim, a nie mam nigdzie w okolicy możliwości żeby na żywo się przymierzyć i sprawdzić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak, ale są to ramy wg projektu "producentów" czy wyłącznie dla nich i nie ma możliwości kupić ich u Chińczyka. Natomiast  konkretnie ta rama w Ridleyu jest od początku do końca projektem chińskim, można ją spotkać  pod kilkoma innymi markami i za grosze kupić w Chinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie propozycje, doszedł mi do puli jeszcze jeden https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-headlands-2

Marka marin kojarzy mi się tylko z drabinastym 4corners, ale ten chyba prezentuj się nie najgorzej pomimo korby FSA, nie rozumiem też za bardzo sensu pakowania dropera, ale to nie problem w zasadzie, mogę wymienić na karbonowy wspornik a ten sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posprawdzałem jak to jest z dostępnością i faktycznie kiepsko, w związku czym zawęziłem wybór do 3 modeli

https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-1x11-2692724?product_shape=*blue+haze

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-6/3243.html?dwvar_3243_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-7-etap/3094.html?dwvar_3094_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK

dwa pierwsze na karbonie i ostatni aluminiowy ale za to z fajnym osprzętem, wszystkie zgodnie z informacją na stronie dostępne w okresie ok 2 - 2,5 mc-a więc nie jest źle.

Tylko pytanie tak na dobrą sprawę to którym z nich prezentuje się najciekawiej patrząc na stosunek ceny do tego co się dostaje i pod kontem ewentualnych dalszych modyfikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą zaletą elektroniki jest ogarnianie za jeźdźca przedniej przerzutki. IMO przy 1x jest to wyłącznie zabawka i zdecydowanie nie warto w jej imię godzić się na alu. 

 

Wybór pomiędzy rose a canyonem jest tak naprawdę subiektywny. Sam musisz wiedzieć czy chcesz 1x czy 2x. Jeżeli to miałby być rower dla mnie to doplacilbym do rose z 2x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jakich modyfikacji? Według mnie kupując rower za taką kwotę, naprawdę nie ma co od wejścia rozważać modyfikacji. Wszystkie są w najnowszych standardach, więc nie będziesz miał zamkniętej drogi do zmian.

Patrząc na nie, to są to trzy różne rowery. Musisz sam zdecydować jaki wolisz napęd, bo to dość istotne. Jak będziesz jeździł sporo po asfalcie, to chyba lepiej 2x. Jak głównie w terenie, to 1x może być lepsze, a na pewno łatwiejsze w utrzymaniu.

Kolejna sprawa, to Shimano czy Sram. Ja osobiście bym wolał Shimano. W Polsce to wciąż królujący dostawca komponentów do napędu. SRAM jest drogi, mniej popularny, ma swoje wady.

No i @Mihau_ dobrze napisał. Po co elektronika w napędzie 1x? Co to da? Tyle lat jeżdżę na lince i nigdy nie miałem problemów. Wystarczy raz na rok wymienić linkę i pancerz, chwila roboty a wszystko działa jak nowe. Jedyna zaleta, to "clean look" bo nie ma dodatkowe pancerza.

Fajna zabawka, ale pomyśl co będzie jak ją rozwalisz. Zawsze powtarzam że nie sztuka kupić, a sztuka utrzymać. Jak patyk pokrzywi Ci przerzutkę, to będziesz gotowy wydać ~1000 zł na nową? 

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki Panowie @Mihau_ & @skom25 O kwestii rozwalenia nie myślałem, macie rację! To ostatnie dwa (mam nadzieje) pytania, w Canyonie koła są od DT (markę znam i czytałem że są raczej więcej niż przyzwoite) natomiast Rose ma jakieś swoje, jak jest u nich z jakością wykonania ? Zapewne dobrze, ale wolę zapytać :) 

Co do napędu to do gravela to właśnie mam dylemat, bo niby w teren bym wolał 1x, ale z racji że szukam raczej takiego roweru do wszystkiego to 2x wydaje być się rozsądniejsze ale z kolejnej strony :) jeżeli nie planuje pobijać KOMów i brać udziału w szosowych ustawkach to 1x nie brzmi już tak źle, a na pewno jest trochę prostsze i na ten "czyściejszy look" :)

Zastanawia mnie też trochę rozmiar, bo przy przekroku 81 w zasadzie mogę brać 53 jaki 55 od Rose, Canyon natomiast jasno wskazuje M. Czy ramy Rose są takie bardziej standardowe w swojej rozmiarówce czy może trochę mają zaburzoną i np. 53 jest stosunkowo duże ?

Edytowane przez hailyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 2x i 1x. Sam mam Gravela z napędem 2x. Jestem kompletnym Antyfanem przednich przerzutek. Naprawdę długo myślałem nad 1x, kilka razy miałem już w koszyku korbę GRX. Jednak jak pomyślę o tym logicznie, to zmiana na 1x kompletnie nie ma ma sensu w moim przypadku. Sporo jeżdżę po asfalcie, więc po co sobie zabierać duży blat. Jak wjadę w teren, to wrzucam młynek i sprawa załatwiona.

Oczywiście jest Clean Look, mniej pancerzy, łatwiejszy serwis. 1x ma naprawdę dużo zalet, ale w Gravelu jakoś nie jestem do końca do niego przekonany. W MTB od razu lądował 1x, nie zastanawiałem się nawet chwili. 1x do Gravela to naprawdę tylko wtedy, kiedy planujesz większość czasu spędzać poza asfaltem.

Nie wiem jakie tam są manetki, ale pamiętaj że łatwiej z 2x zrobić 1x niż odwrotnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą przeróbką to trochę się zapędziliście. Grizl ma 2x10, przejście na 1x11 byłoby srogim kosztem, można przyjanuszować i zostawić lewą klamkomanetkę, IMHO bezsens.

Edit: Widziałem na żywo Backroad w zieleni i wygląda obłędnie. Jest ponadto najlżejszy z powyższych i o ile się nie mylę klamki hamulca mają Serwowave (błąd - wyższy model ma serwo - nadal w Twoim budżecie), gdzie Grizl z niższą grupą nie. Różnica w działaniu jest znaczna, przynajmniej dla takiego amatora jak ja.

Nie, nie jestem sprzedawcą Rose.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2022 o 13:39, hailyo napisał:

Mam też 2 komplet kół szosowych, które planuje zakładać na typowo szosowe wypady,

 

W dniu 24.01.2022 o 13:39, hailyo napisał:

może być 1x

To się składa w mało optymalny zestaw. Upośledzisz sobie szosowe wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...