Skocz do zawartości

[3000-5000zł] Używana szosa/gravel z fajną geometrią na dystanse 200+


OskaRR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Posiadam obecnie tribana rc500, którym zrobiłem 1000km ale niestety jego geometria mi nie siadła dlatego szukam wygodnej szosy albo gravela w powyższym budżecie. 

Znalazłem na olx dwie sztuki, które mi się spodobały. Proszę o opinie czy warto kupić którąś z nich czy może zainteresować się czymś innym w tym budżecie. Dodam że zależy mi na wygodnej pozycji. 

https://www.olx.pl/d/oferta/scott-speedster-shimano-105-2x11-56cm-stan-bdb-CID767-IDMYHm7.html?reason=observed_ad

https://www.olx.pl/d/oferta/komfortowy-endurance-specialized-roubaix-105-l-carbon-szosa-fv-zamiana-CID767-IDNvMB0.html?reason=observed_ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dokładniej co jest niby nie tak z tribanem

2. Jakie są twoje wymiary, wzrost, przekrok, jaki rozmiar tribana, możesz wrzucić zdjęcie "z boku" roweru żebyśmy widzieli jak jest ustawiony i co ewentualnie można zmienić

3. Jeśli chcesz wydać 5k na używkę to warto szukać karbonu

4. Scott jak scott, normalna cena ale nie wiemy co chcesz zyskać wymieniając rower

5. 4k za 12 letni rower😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: Pomimo doboru odpowiedniej ramy i po zdorbieniu 1000km, każda jazda powyżej 70km kończy się różnymi bólami. Najczęściej lędźwie.

2: 180cm, przekrok 80cm, rozmiar ramy M

3. Obydwa rowery podałem dla przykładu bo podoba mi się ich wygląda oraz osprzęt ale bardziej zależy mi na tym żeby kupić rower, którym będę mógł pojeździć kilka sezonów wygodnie.

4. Jeżeli chodzi o Scotta to podałem go jako opcję gravelową. Jestem świeży w temacie rowerów i triban jest moją pierwszą szosą. Nie wiem czy na trasy 200-300km jednego dnia lepiej sprawdzi sie gravel czy szosa? 

5. Fakt, myślałem że ten Roubaix jest z 2017r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz wymienić rower bo bolą cię plecy (swoją drogą 1000km to zaden przebieg) a nie znasz przyczyny bólu. Przyczyn mogą być dziesiątki i szczerze mówiąc nieliczne z nich wynikają stricte "z modelu" na jakim jeździsz. Tym bardziej, że odpada zły dobór rozmiaru (bo jest ok) i zbyt agresywna geometria (bo triban to wycieczkowiec). Jak dla mnie to problem wynika z ustawień roweru i ewentualnie ograniczeń ciała. Kupowanie rowerów na oślep to idiotyzm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szukasz roweru typu gravel na którym będziesz miał wyprostowaną pozycję to masz do wyboru Marin FC lub Merida Silex. Przy czym na Marinie będzie ona bardziej wyprostowana. Ale szczególnie w przypadku Marina doradzam przymiarkę przed zakupem bo rozmiary które podają w opisie FC są za duże i warto sprawdzić o numer mniejszy.

Tak przy okazji. Dość częstą przyczyną bólu lędźwi są nierozciągnięte uda z tyłu. Powinieneś móc swobodnie położyć wyprostowaną nogę na siodełku stojąc obok roweru. Jeżeli masz z tym problem to może być przyczyną. Wtedy wystarczy je porozciągać delikatnie po kilka minut dziennie i już po 2-3 tygodniach powinieneś odczuć wyraźną ulgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 5k faktycznie kupisz coś karbonowego...sprzedałem ostatnio tcr karbonowego na 105 za nieco ponad 5k w stanie niemal idealnym/ bardzo dobrym z 2017r. Poszukaj gianta defy lub na alu ramie gianta contenda aczkolwiek sprawdziłbym przyczynę bólu więc zainwestowałbym z bikefitting-parę stówek u dobrego czarodzieja zmienia totalnie Twoją jazdę i odczucia na rowerze. Ból pleców może mieć wiele przyczyn (zbyt wyprostowana pozycja na rowerze, za duży nacisk na dolna część kręgosłupa, złe kąty, złe położenie siodła jesli chodzi o wysokość i odległość od kiery i osi pedałów, dysfunkcje powieziowe, wady kręgosłupa i tak można jeszcze wymieniać). U mnie bikefitting wyeliminował bóle w górnej części kręgosłupa i bóle w kolanie plus diagnoza całego ciała (spięcia mięśniowe, coś tam z powięziami- ale to jeszcze pozostałości po sportach parterowych). Ten speedster na papierze nie jest zły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, chrismel napisał:

Tak przy okazji. Dość częstą przyczyną bólu lędźwi są nierozciągnięte uda z tyłu. Powinieneś móc swobodnie położyć wyprostowaną nogę na siodełku stojąc obok roweru. Jeżeli masz z tym problem to może być przyczyną. Wtedy wystarczy je porozciągać delikatnie po kilka minut dziennie i już po 2-3 tygodniach powinieneś odczuć wyraźną ulgę.

Dzięki za radę, właśnie jakiś czas temu dziewczyna namówiła mnie rozciąganie kilka razy w tygodniu więc można powiedzieć że nad tym pracuję. Co do rowerów to Merida Silex wykracza poza mój budżet. Chciałbym kupić coś za 4-4,5 a 5k to cena ostateczna. Marin nie podoba mi się wizualnie więc raczej nie będę się nad nim zastanawiał ale mam kolejne dwa które mi wpadły w oko.

https://allegro.pl/oferta/giant-contend-1-2020-sh-105-2x11s-alu-carbon-11710481312

https://allegrolokalnie.pl/oferta/cannondale-caad-optimo-disc-54-cm

 

Czy waszym zdaniem są godne rozważenia? Czym w ogóle kierować się podczas kupna roweu używanego? Dzięki za wszelakie podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę dwa inne światy:

contend typowy endurance (ale idzie się na nim sportowo ułożyć i zmienić pozycję na nieco bardziej agresywną), dobra rama, grupa 105 11r, karbonowa sztyca która działa, koła i opony do zmiany (jakby co będę miał na sprzedaż fajne lekkie alu koła w bardzo dobrym stanie😀),

canon trochę inna pozycja, mechaniczne tarczówki, pewnie lepsze od tych z rc500, które nie wiem, czy są Tobie potrzebne, szczególnie jeśli jeździsz po płaskim, niższa grupa czyli Tiagra 10r.

Ceny nie powalają i nie są jakąś okazją, ale taki mamy czas...poza ceną rowery spoko. Za 4,5-5k znajdziesz coś na karbonowej ramie (giant tcr, kross vento itp. Jeśli chodzi o alu to szukałbym wtedy min.shimano 105. Na co zwrócić uwagę- na ogólny stan ramy, stan napędu w tym kasetę, blat i rozciągnięcie łańcucha, stan kół i hampli dużo powie. Kupując coś od "handlarza" kupisz pewnie coś po przeglądzie, regulacjach, wymianie mocno zużytych podzespołów. Mam wrażenie, że w tym contendzie te pr2 trochę już wyhamowały w swoim życiu-ale mogę się mylić-oceniam po jednym zdjęciu.. Pomijam oczywiście stan ramy, czyli przetarcia, odpryski itp.

Tylko teraz tak pytasz o szosę/gravela, a to typowe szosy. Z contenda musiałbyś poszukać wersji ar 1, 2 lub 3. Masz wtedy tarczówki i możliwość włożenia 35c i 38c , a to daje Tobie możliwość szybkiej zmiany charakteru roweru poprzez zmianę opon/kół. Jeden komplet szeroki i masz gravela, drugi wąski i masz szosę-i za to go bardzo lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...