Skocz do zawartości

[6 -7 tys] jaki rower, ważna zasada geomeetrii ramy


akduj

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo o pomoc proszę znawców tematu,  ponieważ mam 178 zrostu natomiast nogę 86 87 , więc raczej długie nogi i krótki tułów. Czy myślę prawidłowo że potrzebuje rower z wysokim stack i niskim reach? I czy przy takich parametrach każdy rower nawet najbardziej Endurance przy moich proporcjach będzie wyścigowy bardziej? Bardzo proszę znawców o podanie mi konkretnych modeli które byłyby dla mnie idealne,może trek domane 56  moze kross vento rozmiar m Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

I czy przy takich parametrach każdy rower nawet najbardziej Endurance przy moich proporcjach będzie wyścigowy bardziej?

Jeśli dobrze zmierzyłeś nogę to tak.

Cytat

Czy myślę prawidłowo że potrzebuje rower z wysokim stack i niskim reach?

Duży stack

Cytat

Bardzo proszę znawców o podanie mi konkretnych modeli które byłyby dla mnie idealne

Idealny to pewnie żaden🙃 Zacząłbym od cube attain sl, geo prawie identyczne jak domane ale będziesz miał lepsze graty za mniejszą kasę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale zapomniałem wymienić wlasnie Cubeattain  w rozważaniach! Dziękuję za cenna podpowiedz Jako ciekawostkę dodam fakt że Trek domenę który mnie interesuje  kosztuje 8400, ma hamulce hydrauliczne, Cube attaain z hydraulicznymi hamulcami  koło 7999 ale na 105. Tak źle tak niedobrze ach te ceny rowerów)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek to marketing a tak naprawdę zarówno domane jak i attain to po prostu aluminiowe, pospawane rury. A co jest różnicą? W cube dostaniesz 11 rzędowy napęd (w treku 10s na tiagrze sprzed 6-7 lat) a do tego kilogram mniej na wadze, a to już kosmos biorąc pod uwagę zbliżoną cenę

BTW fajnym rowerem (trochę bardziej agresywnym niż ww) będzie orbea avant ale tutaj stosunek cena/jakość podobna jak w treku😎

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz najważniejsza kwestia, po tych wpisach wyrok zapadłs będzie Cube albo trek, Kwestia jest tego czy warto dopłacać 2 i półtys do hamulców hydraulicznych, mając to prawda pagórki wokół Krakowa i nawet troszeczkę wyższy wzniesienia  jednak trzeba zacisnąć zębyi zdecydować się na hamulce hydrauliczne? Czy są one bezpieczniejsze i łatwiejsze w użyciu czy też to jest tylko marketing? Jeśli będzie to cube to 56 czy 53 54 nie ma(Nie dowieźli))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rożna 54 3 56

17 minut temu, Mihau_ napisał:

Trek to marketing a tak naprawdę zarówno domane jak i attain to po prostu aluminiowe, pospawane rury. A co jest różnicą? W cube dostaniesz 11 rzędowy napęd (w treku 10s na tiagrze sprzed 6-7 lat) a do tego kilogram mniej na wadze, a to już kosmos biorąc pod uwagę zbliżoną cenę

BTW fajnym rowerem (trochę bardziej agresywnym niż ww) będzie orbea avant ale tutaj stosunek cena/jakość podobna jak w treku😎

ale 56 czy 53? orbea

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, akduj napisał:

I teraz najważniejsza kwestia, po tych wpisach wyrok zapadłs będzie Cube albo trek, Kwestia jest tego czy warto dopłacać 2 i półtys do hamulców hydraulicznych, mając to prawda pagórki wokół Krakowa i nawet troszeczkę wyższy wzniesienia  jednak trzeba zacisnąć zębyi zdecydować się na hamulce hydrauliczne? Czy są one bezpieczniejsze i łatwiejsze w użyciu czy też to jest tylko marketing? Jeśli będzie to cube to 56 czy 53 54 nie ma(Nie dowieźli))))

Oj chłopie, wchodzisz na grząski grunt będący podłożem pyskówek i wojen.

Moje zdanie - osoby mieszkającej w Krakowie, ważącej w sezonie ~86 kg i jeżdżącej od 3 sezonów na hydraulicznych tarczach - hamulce tarczowe w rowerze szosowym są zbędne😇 Nie jesteśmy zawodowcami żeby spuszczać się nad tym czy na zjeździe zaczniesz hamować 50 czy 70 metrów przed skrzyżowaniem, trzy sekundy nam różnicy nie zrobi. Oczywiście w awaryjnej sytuacji hydraulika zadziała zwykle lepiej jednak podczas jazdy na szosie myślenie za innych to podstawa. Na zjeździe z Chorągwicy przez Tomaszkowice (swoją drogą polecam "w obie strony") sam złapałem się na tym, że o wiele bardziej ryzykuję mając z tyłu głowy obecność niby najlepszych możliwych hamulców, to nie jest zdrowa sytuacja. Swoją drogą obecny rower wystawiłem na sprzedaż i jeśli pójdzie do ludzi to wracam do szczęk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, akduj napisał:

A czy rożna 54 3 56

 

W tym przypadku ryzykowałbym, to 53 choć w większości modeli jesteś skazany na "56" (lub jakiś tam jego odpowiednik) i wymianę mostka na krótszy.

A w ogóle to żebyś sobie uświadomił jak ustawienie roweru pod twoje wymiary będzie wyglądać - na zdjęciu mój były attain w rozmiarze 56 (rama jest dokładnie ta sama co teraz), siodełko ustawione pod przekrok 86. Z tym, że ja mam 185 wzrostu więc tułów sporo dłuższy.

 

111111_Easy-Resize.com.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W założonym budżecie ten Canyon powinien geometrycznie pasować (w ozmiarze M, S/R wynosi 1,56): https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/2732.html?dwvar_2732_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Co prawda dostępność słaba, ale warto sprawdzać "Poniedziałkowe dostawy" - czasami pojawiają się rowery z bardzo krótkim terminem dostawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower super ale sprzedaż tylko wysylkowa? Jest jakaś możliwość żeby kupić go w punkcie stacjonarnym w Polsce?

23 godziny temu, Mihau_ napisał:

M albo L+krótszy mostek.

Gran Fondo to karbon więc jest droższy, aluminiowym odpowiednikiem jest Fuji Spo rtif.

* żeby nazwę modelu cenzurowało to już jaja są

 

Fudżi ######f niestety nawet najwyższy model  aluminiowym ma linkę na zewnątrz i 1 koło na zacisk, trochę mnie to dziwi czemu tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...