Skocz do zawartości

[9-12k] Szosa do przyjemnego nabijania kilometrów


Strawny

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory ujeżdżałem TT Solus'a od KTM'a - niestety ma już pewne swoje problemy, nie chcę już więcej inwestować w ten rower, prawdopodobnie zostanie już na stałe w trenażerze, ewentualnie okoliczne proste.

Nie zależy mi już na typowym przecinaku do triathlonu, a na czymś co będzie skręcać, hamować i da radę czasem pojechać w górach.

Chciałbym już coś na hamulcach tarczowych,  w tym budżecie nie poszaleję z osprzętem na Di2 (chyba że coś używangeo). Rama carbon. 

Do tego wewnętrzne prowadzenie linek (tylko zrobione z głową a nie na takiej zasadzie że nie da się wymienić pancerza). 

Osprzęt od 105 w górę.

 

Podoba mi się nowa (od 2021) Merida Reacto - niestety widziałem tylko na zdjęciach, aktualnie nigdzie jej nie ma do przymiarki, pomacania. 

 

Wolałbym kupić nowy rower, tak aby uniknąć problemów i niespodzianek, chociaż jeśli trafi się sprzęt w bardzo dobrym stanie (bo kontuzja, zły rozmiar itp) to jak najbardziej jestem na tak.

 

Wymiary 185cm, przekrok ~88 

 

Nie mam w planach ścigania się - szkoda mi sprzętu a zdrowie i tak nie pozwoli na super wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Chociemir napisał:

Czy oczekujesz, że ktoś będzie szukał dla Ciebie roweru i jeszcze sprawdzał czy "wewnętrzne prowadzenie linek" jest "zrobione z głową"?  

Nie, jednak sporo osób ma większe doświadczenie z rowerami, albo samemu serwisuje i ma informacje gdzie dana marka dała D... tak właśnie jest z KTM'em i dlatego staram się w miarę możliwości zwrócić na to uwagę i nie chciałbym wbić się na jakąś minę której nie da się potem naprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi z tymi pancerzami w KTM? Bo patrząc na zdjęcia, to wygląda to w miarę standardowo.

Ja na Twoim miejscu bym unikał zintegrowanych kokpitów, bo pewnie w tym budżecie się już pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chociemirno po to chyba jest forum , żeby ludzie pytali. Co do Reacto- to jeździłem na modelu z okolic 2017 i nie była to typowa decha jak np.: Giant Propel. Bardzo fajnie to podjeżdżało. Jak wygląda nowy model-nie wiem. Ze swej strony polecę oczywiście monotonnie Gianta Tcr'a. W przedziale 10-12 upolujesz 105 lub ultegrę na hydraulice. Nowy model jest dużo sztywniejszy od poprzedniego. Zap...a po płaskim jak i pod górę. Kokpit nie jest zintegrowany. Oczywiście w opcji wymiana kół na inne bo podstawowy set waży niecałe 2kg, fabryczne opony też do lekkich nie należą więc na wymianie kół i opon idzie tam sporo ugrać jeszcze. Jedyny plus dla niektórych to gotowy tubuless. Rozmiary m/l oraz l mają być nieco szybciej niż mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 Serwis mi powiedział że nie da się przeciągnąć pancerza albo od tylnej przerzutki albo hamulca (już nie pamiętam) i to ogólnie jest problem aby coś z tym zrobić. 

 

Podobnie zresztą kiedy byłem w Wertykalu chłopaki na miejscu mi mówili że trafili kiedyś na rower KTM'a gdzie też nie dało się tego wymienić - jak się okazało u mnie podobnie.

Nie wiem, może jakimś cudem ktoś by to ogarnął, na szczęście nie miałem problemu w postaci pękniętego pancerza.

 

Z kolejnych minusów to prowadzenie linki do hamulca tylnego TRP - ustawienie tego też graniczy z cudem, najlepiej dać "odciąg" z trytytek tak aby przewód lepiej się układał. 

 

@nossy ogólnie właśnie czytałem sporo pozytywnych opinii o tej Meridzie, jestem ciekaw jak sprawuje się ta "nowsza" 

 

Koła jak najbardziej z czasem zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, bo przecież w fabryce musieli jakoś wsadzić te pancerze. Pewnie jakaś metoda jest, ale pozostawia wiele do życzenia. Zupełnie jak z moją kierownicą PRO Vibe Aero Alloy.

Patrzyłeś na coś od Canyona?

No i właśnie, jaki typ roweru Cię interesuje? Bo Reacto ma geometrię wyścigową. Nie każdy to lubi i nie każdemu pasuje. No i "przyjemne" nabijanie kilometrów też może być różnie odbierane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25

Tak patrzyłem - jednak Canyon ma niestety nieznaną dostępność - wszystko wyprzedane i nie ma nawet daty spodziewanej dostawy.

Ta szosa ma być typowo na asfalt, nie planuję jeździć nią po bruku, szutrach. Jak już to prędzej zaskoczy gdzieś słabej jakości asfalt - dlatego dobrze aby przyjęła tam też szerszą oponę np 28C. Więc jeśli już to delikatnie  w stronę endurance. Jestem przyzwyczajony do leżenia na rowerze także pochylona pozycja nie jest jakimś większym problemem.

Reacto miała bardzo fajne opinie że pomimo bycia łoreo jest całkiem przyjemną do jazdy szosą.  

Podoba mi się również cube agree c62, axial - ale tutaj musiałbym trafić na promocję bo drogo, 

Giant defy adv, TCR; oczywiście Propel bardzo kusi jednak troszkę boję się jak to śmiga na zakrętach - znalazłem nawet na OLX ładnie wyglądającego https://www.olx.pl/d/oferta/giant-rower-propel-advanced-2-disc-szosowy-CID767-IDNho17.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu napisać... Addict 30 model 2020, czyli ten z linkami na zewnątrz. W tym sezonie jeżdziłem nowym Foil'em, a Addict stoi i obsługuje rolkę 😉

Pełna grupa Shimano 105 R7000 - zupełnie wystarczająca. Nie widzę dużej różnicy między 105 R7000 a Ultegra R8000. Naped 10/10. Hamulce nadspodziewanie skuteczne 10/10.

Zastrzeżenia mam jedynie do kompaktowego napędu czyli 50/34 x 11-32. Jak dla mnie zbyt miękko, chyba że na ostre góry. Na latanie ustawek po 100km ze średnią w okolicach 29-30 km/h w zupełności wystarczy.

Geometria mocno endurance, pozycja odprężona i wygodna. Można jechać kilka godzin bez nadmiernych dolegliwości.

Nawet oryginalne siodełko jest wygodne. Do tego w serii karbonowa sztyca.

Zrobiłem tym rowerem jakieś 5000km. Bez usterek, bez zastrzeżeń.

Jedyne co wymieniłem to seryjne opony 30C na 28C.

Jak dla mnie, w tej cenie jest to dobra oferta. Pamiętając o tym że nie jest to rower do ścigania się.

Rozmiar M, z pedałami i koszykami waży 9,1kg. Rozmiar L, z wyposażeniem waży 9,3kg.

20200614_115655.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...