Skocz do zawartości

[1700-3000] Fitness nowy lub używany


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Po przetestowaniu zajawki rowerowej na starym MTB za 200 zł, chciałbym już kupić coś konkretniejszego.

  • 90% miasto, 10% szutrówki
  • coś lekkiego, czym można się przyjemnie rozpędzić
  • po naczytaniu się o tym, jak to "uginacze" w moim budżecie są bezsensowne - nie chcę amortyzatora
  • chyba nie chcę też V-brake'ów - na moje obecne potrzeby by mi wystarczyły, ale nie chcę musieć zmieniać całego roweru w przypadku chęci zmiany na tarcze
  • z potencjałem na ewentualne zgravelowanie w przyszłości (jeżeli chciałbym więcej śmigać w terenie lub przeprowadzę się do miasta pełnego krawężników)
  • budżet: do 2500 za używkę i do 3000 za nówkę

Jak dla mnie brzmi to jak fitness/hybryda, ale może widzicie inną klasyfikację.

Wstępne rozeznanie wygląda u mnie następująco. Jeżeli chodzi o rowery nowe:

Ciekawy był też Triban RC500 (chociaż przekraczał budżet), ale nie jest on dostępny.

Właśnie - dostępność. Dobrze byłoby sprawdzić geometrię na żywo przed zakupem, ale oba modele są obecnie niedostępne w sprzedaży stacjonarnej. Trochę się tego boję. Z drugiej strony, obstawiam że Decathlon ma dość luźną politykę zwrotów...?

Jeżeli chodzi o używane, to widzę następujące oferty w moich okolicach:

Które z powyższych opcji są najbardziej warte uwagi?

Dzięki z góry za pomoc :)

Edytowane przez Dzieni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę jest 😅. Wynika to z niejasnych dla mnie rozmiarówek rowerów fitnessowych. Mam 183 wzrostu i dość długie nogi i ręce. Na ogłoszeniach OLX podanych przeze mnie jeden gościu ma ramę 61 cm, a drugi 53. Przy podobnym wzroście (183 vs 185) i jednemu i drugiemu jest ponoć idealnie.

Jeżeli zaś chodzi o nówki, to tutaj jest trochę łatwiej. Decathlon radzi L-kę dla ludzi powyżej 182, więc dla mnie sprawa jasna. Gorzej z Kandsem - dużo ludzi mówi, że ich geometrie są dziwne, a o SpeedFighcie jest dosłownie zero opinii i informacji w internecie, więc trudno zweryfikować, czy to nadal prawda. Ktoś to kupił w ogóle?

Jaki wymiar wg Ciebie byłby dla mnie najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tym Kandsie? Ma to ręce i nogi?

Zadzwoniłem do sklepu i dostałem info, że geometria ramy jest identyczna jak w Lazaro Aero, więc tu jest już jakiś punkt porównawczy (więcej informacji na necie). Osprzętowo wygląda chyba lepiej od Tribana, z mojej laickiej perspektywy jedynym minusem Kandsa jest aluminiowy widelec - Triban ma już karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podbijam.

Dalej nie wiem, co wybrać, bo a) nie umiem ocenić stanu roweru używanego, a z drugiej strony b) nowego nie jestem w stanie przymierzyć.

Ten Triban RC120 z prostą kierką nie wygląda źle, ale nigdy nie jeździłem czymś szosopodobnym. Mam wrażenie, że mi się spodoba, no ale gwarancji nie mam.

Myślę o opcji asekuracyjnej, tzn. crossówka z uginaczem, ale z możliwością blokady. Jeżeli przejeżdżę cały sezon na zablokowanym amorze (co najprawdopodobniej się stanie), to zmienię sobie widelec na sztywny. W ten sposób powinienem uzyskać fitnessa, ale o bardziej trekkingowej charakterystyce.

Czy dobrze kombinuję? Jeżeli tak, to co myślicie o poniższej ofercie?

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-romet-orkan-6m-2021-meski-20-11471766314

Co do mnie tutaj przemawia:

  • fajny rozmiar 20 cali, brzmi jak coś w sam raz na mnie
  • sztywna i lekka korba
  • opony o dość szosowym bieżniku (konkurencja w postaci np. Lazaro Quantum posiada bardziej terenowe => od razu do wymiany)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2022 o 19:35, Dzieni napisał:

Myślę o opcji asekuracyjnej, tzn. crossówka z uginaczem, ale z możliwością blokady. Jeżeli przejeżdżę cały sezon na zablokowanym amorze (co najprawdopodobniej się stanie), to zmienię sobie widelec na sztywny. W ten sposób powinienem uzyskać fitnessa, ale o bardziej trekkingowej charakterystyce.

Czy dobrze kombinuję?

Patrząc po wcześniejszych wypowiedziach, jak chcesz tego roweru używać, to cross z uwagi na geometrię i wagę nie będzie takim szybkim przecinakiem jak fitness. W cross masz też klasyczne napędy typu 3x9,  a w fitness zdarzają się już rozwiązania typu 2x lub 1x z przodu, co do jazdy miejskiej imho jest lepsze. Z drugiej strony ja 10 lat jeżdżę na cross i tylko zmieniłem jego nastawy, żeby mieć bardziej pochylona sylwetke. Odnośnie wymiany amor na sztywny ostatnio to przerabiałam - zerknij na wątek 

sa tam zdjęcia przed i po. Oferta niestety nie jest taka szeroka i nie jest łatwo dobrać pasujący sztywny widelec. Poza tym - jazda na zablokowanym widelcu jest nadal bardziej miękka niż jazda na sztywnym widelcu. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oferta niestety nie jest taka szeroka i nie jest łatwo dobrać pasujący sztywny widelec

Z tego co widziałem, to problematycznym elementem często są V-brake'i - dużo widelców nie posiada pivotów.

Koniec końców zdecydowałem się na tego Orkana, którego albo sprzedam i wymienię na gravela (jeżeli okaże się, że będę chciał dużo bardziej szosową pozycję), albo usztywnię (jeżeli okaże się, że geometria wymaga tylko drobnych poprawek).

Dziękuję za podzielenie się historią usztywniania swojej crossówki. Na konkurencyjnym forum też jest ciekawy przykład takiego usztywniania, mam czym się inspirować :) https://roweroweporady.pl/f/topic/1934-szosowo-uniwersalny-rower-dla-dyskopaty-czyli-to-co-zostało-z-kellysa-phanatic70/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...