Skocz do zawartości

[Bębenek] Zużycie ząbków wewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów

Potrzebuję pilnej rady, czy stopień zużycia ząbków wewnątrz obudowy bębenka nada się jeszcze do użytku? Na niektórych ząbkach są zadziory myślę o ich spiłowaniu, choć może trzeba będzie wymienić cały bębenek, co o tym myślicie? Jeżdżę od trzech miesięcy rowerem Lazaro fit aero v1, dzisiaj zrobiłem w 70% przegląd bębenka, czekam na klucz imbusowy 12mm żeby go całkiem odkręcić i przeczyścić, ze względu na awarię z jaką się borykam od tygodnia, na początku było stukanie w tylnym kole, po kilku dniach korba zaczęła się sama kręcić, przy jeździe na luzie tylny mechanizm się zaciskał a łańcuch opadał i obijał ramę z tyłu, podczas kręcenia korbą było wszystko ok. Musiałem się wstrzymać z jazdą na chwilę obecną bo chcę naprawić usterkę, ludzie mi doradzali że winowajcą w większości przypadków jest bębenek. Stąd też to pytanie czy w stanie obecnym czyścić to, nasmarować i sprawdzić czy lepiej nowy kupić.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

IMG_20211227_214843.jpg

IMG_20211227_214923.jpg

IMG_20211227_215159.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakiś chiński noname, google nawet całych piast nie znajduje, a co dopiero części... :) Nie wiem, jaki budżet chcesz przeznaczyć na nowe koło, ale jeśli już wymieniasz, to weź co najmniej piastę Shimano - przynajmniej będziesz miał możliwość samodzielnego przeserwisowania. Porozglądaj się też za kołami na piastach Novatec, może znajdziesz coś na podstawowych DT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak chwalą rowery Lazaro niektórzy, że się za znaczek nie przepłaca :P 

Szkoda tylko że nie mówią o tym że części dają z plasteliny, czego ten bębenek jest najlepszym przykładem. Produkcja takiego badziewia powinna zostać zakazana. 

Ja bym zaczął od reklamacji - bo to nie jest naturalne, żeby bębenek tak się zużył, i to po trzech miesiącach. 

Chyba że polityka firmy nie jest prokliencka i wmówią Ci że to Twoja  wina. Wtedy najlepiej zmienić piastę na jakąś prostą Shimano. I od razu dać lepsze szprychy, nierdzewne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, remover napisał:

Jeżeli to LRO jest kompatybilne z Shimano lub innym producentem piast, to kupuj odpowiedni bębenek. Jeżeli nie, no raczej czesci dedykowanych nie znajdziesz. 

A pokaż zdjęcie sprych.

@TheJW

Właśnie z Novatec planuję kupić bo widzę że kiepsko z tym, ale poczekam jeszcze na klucz imbus i przejdę się po serwisach rowerowych z bębenkiem może będą mieli jakiś zamiennik o takich samych rozmiarach.

Czy to koło będzie w porządku czy szukać innego?

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-macher10-novatec-kasetowe-vb-c-kt825-11337729236

@MikeSkywalker

Reklamacja raczej odpada, rower utracił gwarancję bo nie przeprowadziłem w najbliższym serwisie przeglądu w ciągu pierwszego miesiąca od zakupu, niestety doczytałem to po czasie, przez co popełniłem bład.

@remover

Zdjęcie dodane

IMG_20211228_104521.jpg

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudzinki napisał:

Ale żeby po jednym wpisie na forum o zniszczonym bębenku zakazywać produkcji? Eeee, poczekajmy 

Takich jednorazowych i dosłownie rozpadających się po przejechaniu kilkuset kilometrów części jest więcej, ten bębenek tylko jest przykładem takiego szmelcu. 

I owszem, w najtańszych rowerach droższych marek są podobnej klasy piasty no-name, ale bębenki nie rozpadają się tam od patrzenia. No i są to proste piasty na kulkach. Widząc taką piastę za 30 złotych, na łożyskach "maszynowych" z reguły zakładam że to jakiś chiński wynalazek na który jedynie zmarnowano aluminium. 

1 godzinę temu, pablo945 napisał:

Zdjęcie dodane

I gdzie tam masz te przylutowane szprychy? :D Przecież to klasyczny zaplot, nic więcej. Połowa szprych jest wkładana od wewnątrz piasty, więc widzisz jedynie ich główki, może to jest mylące. 

Podlinkowane koło z allegro odradzam, miałem jedne koła z tej firmy - co z tego że obręcz i piasta w porządku, jak szprychy z plasteliny. Unikaj wszystkiego co jest opisywane jako "sle", "sle spokes" i w ogóle ocynkowanych szprych. To z reguły badziewie po 20 groszy za sztukę, zbyt miękkie żeby zapleść na tym solidne koło. Dopiero szprychy nierdzewne są synonimem sensownych kół. 

Ja bym mimo wszystko nie przekreślał tego co masz - obręcz jest do wykorzystania, piasta Shimano z bębenkiem i pod v-brake to koło 50 złotych, do tego szprychy 30-60, i robocizna w okolicach 40 złotych - i masz solidne koło. O ile masz pod ręką fachowca, bo to też ważne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Q_u

@MikeSkywalker

Panowie, nastąpił nieoczekiwany zwrot wydarzeń, zadzwoniłem do lazaro i powiedzieli że to usterka fabryczna, w chwili obecnej jestem 5 osobą która w tym roku im to zgłosiła, wysłali do mnie kuriera, po całe koło, mają wymienić bodajże piastę z bębenkiem natomiast jeśli chodzi o ten zapis w karcie gwarancji to powiedzieli że rower nadal jest na gwarancji. Także luz, ale tak czy inaczej będę musiał pomyśleć w najbliższym czasie nad kupnem jakiegoś lepszego tylnego koła. Dziękuję za informacje z tymi szprychami to nie byłem pewien czy przylutowane czy przeplatane.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...