Skocz do zawartości

[gravel] Specialized Sequoia - włóczęga czy sportowiec?


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukiwań gravela pod choinkę ciąg dalszy. Accenta Furious odrzuciłem - rozmiarówka do kitu, S za mały, M za duży. Namierzyłem fajną Sequoię - wszystko za nią przemawia, stal, hydraulika, le look - ale jaki to ma charakter? Ze starej recenzji bB wynika, że do wszystkiego, testy anglosaskie są pomiędzy "leniwy, stabilny włóczęga" a "zmień koła i zmienia się w przełajówkę". Nim ze świnki skarbonki wyciągnę przeszło 4 tysiące, chciałbym zasięgnąć języka, może ktoś z Was dosiadał. Odpowiedzi "bliżej sportsmena niż włóczykija" mile widziane...

A jeśli to jednak włóczykij, może ktoś z Was podpowie inny typ - używkę mam na myśli, bo rynek nowych przeszperałem i wszystko zaczyna się od 7 tys. - zwarty zwinny sportowiec, bliżej przełajówki niż turystyki, niekoniecznie stalowy, ale z widelcem karbon, hydraulika, i żeby opona szerokość 42 wlazła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewnie na mysli Sequoia Elite. To bdb wszechstronny rower. 11,55 to jak na stalowego gravela niezła waga. Mozna to łatwo skorygować, ale nie wiem czy warto. 

https://www.cyclist.co.uk/reviews/2088/steel-bikes-specialized-sequoia-elite-review 

https://www.cyclinglife.site/bikes/specialized-sequoia-elite-bike-review/

Ja bym brał- ale stllove rowery to mój typ. Przy odrobinie chęci i kasie zrobisz z niego 10,5 kg ściganta.

Tutaj wyraźnie lżej będzie tylko na full karbą.....niestety. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, że marudzę, ale - bijąc się z myślami (za sprawą anglosaskich recenzji, że Sequoia stabilna, uniwersalna, lecz toporna) oraz żoną (znowu zmieniasz rower?), jeszcze nie udałem się po Sequoię. I niby jadę po nią jutro - Elite 2018, 54 cm, 4500 zł - lecz w międzyczasie naszła mnie myśl, że może Ronin SL? Pojawiła się na OLX rama z widelcem, 52 cm - czyli na moje zgarbione 178 cm będzie zwinna zwrotna - za 2000. Nabyć ten zestaw, wrzucić część gratów ze starej szosy - mostek, siodło, pedały, niby drobiazgi, ale parę złotych w nich mam, korba niezła i jeszcze długo pociągnie, tylko zębatkę 54 na 46 zmienić, a małą wywalić, klamkomanetki 105 też mają się nieźle - dołożyć jakieś półhydrauliki typu HY/RD, ich klony Force albo Zoomy (niby do hulajnóg, ale sporo pozytywnych opinii w zastosowaniu gravel/CX mają, no i są czerwone...), przerzutkę używaną, koła sklecić na jakichś Formulach. I w 4000-4500 zmieścić się może bez pełnej hydrauliki oraz fabrycznej spójnej koncepcji - ale za to bardziej sportowo. Bo Roniny SL mają, wedle forów, opinię raczej jaszczurek niż osiołków. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mamarkowski napisał:

Bo? Ronin wydaje się agresywniejszy niż Sequoia. 

Słowo klucz "wydaje się". Polecam bikeinsights.com, możesz sobie tam porównać geometrię różnych rowerów. Ronin to fajna rama ale ma "stack to reach ratio" jak Kona Sutra, czyli typowy turystyk. Stalowych sportowych graveli jest jak na lekarstwo, bo rowerów "ściganckich" generalnie nie robi się ze stali :) Pomijając właściwości materiału (które wskazał już kolega wyżej) to dla takich konstrukcji nie ma za bardzo miejsca na rynku, bo większość ścigantów na słowo stal reaguje alergicznie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istniej cos takiego jak gravel pod wyscigi? Wg mnie nie. 

Gravel do bardziej ostrzejszej jazdy, to głownie  ustawienie i parę gratów w specyfikacji. To czy to będzie to stal czy alu nie ma znaczenia.

Stal nie jest miękka, świadczy o tym brak stosowania wymiennego haka.

Ronin z ogłoszenia Olx to raczej nie jest wóz drabiniasty, do dalekiej turystyki. 

Widać że rama nosi ślady użytkowania i to że właściciel zdecydował się na oklejenie widelca naklejkami, dla mnie to troszkę wygląda odpustowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 11:04, gość napisał:

Jedne maja wymienne haki, inne nie...np wspomniany hageland ma wymienny.

I niektire gravele maja tak wysoki stack, ze nawet sterowka ogolona na zero bedzid wyzej niz w innych z podkladkami...

Od każdej reguły zdarzają się wyjątki. 

Tak samo nie należy myśleć że jak rower ma stalową ramę to już nie nadaje się do ostrzejszej jazdy.

Jak autorowi zależy na rowerze z stalową ramą, poważnie bym się zastanowił nad tą rama, dosć lekki zestaw, ma już sztywną oś i FM czyli najnowsze standardy i do tego nie wygórowana cena 2000. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gravel do bardziej ostrzejszej jazdy, to głownie  ustawienie i parę gratów w specyfikacji. To czy to będzie to stal czy alu nie ma znaczenia" - no właśnie tak z Sequoią kombinowałem, że przez jakiś czas poturlać się w fabrycznej specyfikacji, a z czasem większa kaseta, jedna zębatka z przodu, inne koła. Tylko lekka ambiwalencja po lekturze anglosaskich recenzji - jedni, że rower uniwersalny, wymiana kół drastycznie podnosi dynamikę i można singletracki zwiedzać, inni że krowiaste prowadzenie i byli zaskoczeni tępą, w porównaniu do innych stalówek, ramą. No i pytanie, komu wierzyć. Oczywiście najlepiej przekonać się samemu, tylko kasa spora jak na potencjalną wtopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Nie zajrzałem na ów serwis, bo od dawna coraz trudniej tam coś wyhaczyć - po Twoim poście przejrzałem i prócz nówek za 2700 jest tenże Ronin z OLX-a - o 2 stówy drożej. Więc niefajnie, porzucam go. 

Pojadę pooglądać tę Sekwoję i jak okaże się nie teges, no to trudno, przepalona waha, a może się zakocham?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Stal nie jest miękka, świadczy o tym brak stosowania wymiennego haka.

Dokładnie na odwrót :) Brak wymiennego haka wynika z tego, że stal jest "miękka" (bardziej plastyczna) i hak nie pęknie podczas prostowania ;) 

Cytat

Jak autorowi zależy na rowerze z stalową ramą, poważnie bym się zastanowił nad tą rama, dosć lekki zestaw, ma już sztywną oś i FM czyli najnowsze standardy i do tego nie wygórowana cena 2000. 

Popieram, w tej cenie to jest naprawdę spoko opcja, zwłaszcza że rama nowoczesna. Imho lepiej kupić taką ramę i ewentualnie pójść na kompromisy przy doborze osprzętu, niż np. kupić cały rower za te 4,5k ale z ramą na QR, prostą sterówką i mocowaniami PM. Osprzęt zawsze można wymienić za parę lat, a sztywnych osi i sterówki już sobie tak łatwo nie dosztukujemy. Jeśli autor tematu nie zamierza się tym rowerem ścigać w przełajach to tę "ściganckość" ramy imho warto sobie odpuścić.

PS. Tylko ten pooklejany naklejkami widelec... ja bym sprzedającego poprosił o zdjęcie widła bez tego syfu, bo nie wiadomo w jakim stanie sztuciec jest pod spodem. 

Edytowane przez krakonos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mamarkowski tak czytam ten wątek i odnoszę wrażenie, że sam do końca nie wiesz czego chcesz. Niby stal, niby na sportowo, ale brakuje Ci jakiegoś punktu odniesienia w sensie geometrii chociażby. Wiem, bo sam tam byłem :D 
Druga sprawa, numerki same z siebie nie jeżdżą, opinie na anglosaskich portalach tym bardziej, więc karnij się na tej sekwoi, może tak jak piszesz się zakochasz? A przy okazji zyskasz jakiś punkt odniesienia. Erik Nohlin to nie jest gość w ciemię bity, raczej wiedział co projektuje, także do Twoich wymagań moim zdaniem taka fura będzie git. Po co robić sobie krzywdę przełajową geometrią :D  

A jak nie podpasuje w 100%, bo pewnie tak będzie jeśli nie wiesz do końca czego chcesz, to będzie stosunkowo łatwo odsprzedać bez strat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc Sekwoja live okazała się deczko zajechana, a ta rama Ronina też sterana. I ponieważ nie stać mnie na stalowego Ruuta, moja uwaga skierowała się ku... Accentowi Furious, temu ze sztywnymi osiami. Kupić frameset, co miesiąc gadżecik i do wiosny się poskłada. Wiem, niezła wolta, od (wciąż) arystokratycznej stali ku plebejskiemu alu, i to od plebejskiego producenta, ale te skubane Accenty mają coś w sobie. Ktoś coś, opinie, zachwyty, przywary? Tak, wiem, o Furiousie sporo było na forum, ale wszystkie wątki skręcały ku relacjom z postępów w składaniu oraz utyskiwań na chujową dostępność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...