Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana SR Suntour NCX D-LO na sztywny widelec


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posypał mi się amortyzator SR Suntour NCX D-LO 28'' 63mm w rowerze crossowym i chcę go wymienić na sztywny widelec. Mam dość szerokie opony schwalbe marathon plus tour 28x1 75, dopiero co kupione i zależy mi, żeby zmieściły się w nowym widelcu, a optymalnie, gdyby jeszcze wszedł błotnik SKS Bluemels Matt 53 mm. Z innych wymagań - pivoty do vbrake. Znalazłem 3 modele, które potencjalnie pasują i mają dostępność na już:

  • RST Rigid Fork rf-m7
  • ACCENT CX ONE
  • FORCE 28” TREK

Niestety w ofertach i na stronach producenta są bardzo marnie opisane wymiary. Czy ktoś posiada któryś z wymienionych modeli i może mi podać wymiar od osi do korony oraz szerokość między goleniami pod koroną? 

Teoretycznie najlepszy byłby inny spoza tej listy - mosso m5ev - ale z tego, co widziałem, to dostępny tylko na Ali i z dostawą na luty, więc odpada. Za wszelkie informacje bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W rowerze zimowym crossowym z kołami 28" jest amortyzator Suntour NRX-E o skoku 75 mm taperowany. Wg danych producenta jego wysokość (oś - korona) wynosi 492 mm - mierzyłem i tak mniej więcej wychodzi. Ugina się - wg tego co mierzyłem- w okolicach 3 cm. Nawet po zablokowaniu i wjechaniu na większe nierówności, po pewnym czasie jest niżej niż na początku, Chciałbym wymienić go na sztywny karbonowy wiedelec.

I teraz pytanie: czy powinienem wybrać widelec do kół 29" - konkretnie taki: https://pl.aliexpress.com/item/32650470761.html?spm=a2g0o.store_pc_groupList.8148356.5.71ff55a4isfA5X, którego wysokość wynosi 480 mm

czy

do kół 27,5" - konkretnie taki: https://pl.aliexpress.com/item/4000628728953.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.15cb9ee2CXVCP4&algo_pvid=d9e39d87-694f-4783-b097-1606bf8fb170&algo_exp_id=d9e39d87-694f-4783-b097-1606bf8fb170-25&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"-1"}, który ma wysokość 465 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam obiecane zdjęcia przed i po modyfikacji. Niestety błotnik nie wchodzi z przodu, z racji że to rower dojazdówka do pracy całoroczna, to muszę jeszcze dokupić jakiś błotnik dzielony na przód. Na razie są zamontowane dodatkowe pierścienie, żeby kierownica była wyżej, ale docelowo zastanawiam się nad skróceniem i wywaleniem przynajmniej jednego.

po.jpg

przed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...