Skocz do zawartości

[Korba] 1x12 kiedy wymienić zebatke w korbie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , jestem posiadaczem napędu 1x12 opartego na grupie XT. Jeżdzę na 3 łańcuchy aż zajadę kasetę ( we wszystkich napędach tak jeździłem i moim zdaniem zdaje to dobry egzamin , zmiana łańcucha co czyszczenie czyli ok 100 km  ). W napędzie 2x10 blat korby zmieniłem po ok 3 tyś km kiedy zęby robiły się lekko ostre . Kiedy zmienić zębatkę w korbie 1x12 ?? jaki jest interwał lub jaki objaw ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w XT m8100 pierwszy łańcuch zmieniłem po 4 tyś km (przymiar Bitul wpadał na 0.5), kaseta przyjęła bez zająknięcia.

Zębatka z przodu wyglądała jak nowa (oryginalna od Shimano). Jest to chyba najmniej zużywający się element tego napędu. 

Póki kaseta Ci przyjmuje nowy łańcuch i nic nie przeskakuje to bym jeździł. Objawem zużycia zębatki pewnie może być że łańcuch zacznie spadać z przodu ale jeszcze nie dotarłem do takiego momentu (nakręcone jakieś 7 tyś km). 

A ta zmiana łańcucha co 100 km to lekka przesada ale to już jak lubisz ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana łańcucha co 100 km to też chyba przesada. Nie lepiej przetrzeć ścierką/ szczotką napęd co jazdę?

Za bardzo się przejmujesz, to tylko napęd który i tak się zużywa.

Tak czy inaczej, jak Ci padnie zębatka to się zorientujesz. Tak jak wyżej, łańcuch zacznie Ci spadać. Miałem taką, po 3k zaczęły się problemy, a miała być taka dobra firma. Potem kupiłem inną i przez te moje 5k i teraz u kogoś problemów nie ma.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, skom25 napisał:

Zmiana łańcucha co 100 km to też chyba przesada. Nie lepiej przetrzeć ścierką/ szczotką napęd co jazdę?

Za bardzo się przejmujesz, to tylko napęd który i tak się zużywa.

Jak kupiłem swój pierwszy "poważny" rower to po każdej wyprawie czyściłam napęd na glanc. Co chwila ściągałem łańcuch, szejkowałem go w benzynie... Cuda wianki. Teraz mam 3 łańcuchy, rotuje nimi co około 500km i tylko smaruje w między czasie. Nawet szmatką czasami nie chce mi się przetrzeć. I co? Nie zauważyłem żadnej różnicy jeśli chodzi o żywotność napędu. Około 10 tys i śmietnik, tak czy tak. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2x10 miałeś ząbki z cienkiej blachy, teraz masz grube zęby NW. Nie wiem czy zębatka jest stalowa czy alu, bo nie mam M8100, ale w moim stalowym M8000 się zbliżam do 20kkm przebiegu zębatki CRM81 i do dzisiaj napęd chodzi mi tak samo jak pierwszego dnia. Zdarzyło mi się, że kiedyś raz spadł na wertepach łańcuch i myślałem, że to końcówka zębatki, ale przejechałem kolejne 4 czy 5kkm i się spadnięcie nie powtórzyło.

 

Szerokie zęby zużywają się bardzo wolno, na dodatek nie tak jak klasyczne, że się spiłowują i zaczynają przypominać płetwę rekina. One się zwężają z grubości, przez co tracą nieco swoje właściwości 'trzymania łańcucha' w ryzach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...