Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie. Poszukuję gravela do jazdy głównie do pracy (asfalt dość nierówny, utwardzone drogi nieasfaltowe), szutry i wiejskie drogi sporadycznie też się zdarzą. Zależy mi też od czasu do czasu na dłuższych wycieczkach więc nie szukam agresywnej geometrii ramy. Do tej pory jeździłem na singlu z ramą szosową i teraz chciałbym coś bardziej uniwersalnego, "miękkiego". Szukam raczej roweru używanego i znalazłem kilka propozycji, które mi się spodobały i chciałbym liczyć na wyrażenie opinii ;)

https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-norco-threshold-shimano-tiagra-2x10-53m-CID767-IDLlNws.html#cc29eeea29

https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-scott-speedster-10-pelne-105-hydraulika-CID767-IDJckSO.html#7b44d4df56

Co myślicie? Najbardziej interesuje mnie czy jest sens dopłacać za lepszej klasy osprzęt i hamulce hydrauliczne? Czy faktycznie mechaniczne tarczówki są takie "upierdliwe" w eksploatacji/regulacji?

Może macie jakieś inne propozycje. Chętnie posłucham.

ps. 178cm wzrostu, ok 70kg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, DarekVredo napisał:

Najbardziej interesuje mnie czy jest sens dopłacać za lepszej klasy osprzęt i hamulce hydrauliczne?

Jest. Lepszy sprzęt będzie lepiej i dłużej jeździł bez regulacji :) . Grupa 105 to już przyzwoity osprzęt. Jak kupisz z mechanicznymi hamulcami to będziesz cały czas myślał o upgrade, a to będzie kosztować więcej niż te 2kPLN. W tym Norco jeszcze tak dziwnie poprowadzana linka przerzutki? Czy ma to jakieś techniczne uzasadnienie?

Jakbym miał kasę to brałbym Scotta, a skoro pytasz to masz (albo prawie masz ;) )

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej już troszkę dołożyć i celować w grupę 105,z tych dwóch rowerków bardziej scott do mnie przemawia.

Sprawdziłem trochę olx z twoich okolic i znalazłem również fajny rower, tańszy niż scott i lepszy niż norco.

Jeśli wiesz,że będziesz jeździł po mokrym,na deszczu oraz nie wykluczasz jazdy przez błoto raz na jakiś czas to hydrauliczne hamulce będą się lepiej odnajdowały od szczękowych w takich klimatach.

https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-szosa-cannondale-caadx-105-se-shimano-105-rozmiar-54cm-l-CID767-IDL1Aev.html#1ffdda3ea4

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba przesadziłeś w porównaniu. ;)

Wlazły mu w cx'a szersze opony niż 33c? To sobie przezwał rower marketingowo/sprzedażowo - ale aż takiej "zbrodni" jak jak "typowe gravele" z olx'a nie popełnił.

A tak na marginesie CX vs Gravel:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gravel-bike/supersix-evo-se

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/cyclocross/supersix-evo-cx

Co je różni w "bazie"? - bez problemu rozbroisz te rowery i złożysz odwrotnie - ramę mają dokładnie taką samą,  w oba wsadzisz 33c i wystartujesz albo w oba wsadzisz kapcie i sobie się poturlasz po bezdrożach. 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony wiadomo, że definicji gravela jako takiej nie ma, albo jest mocno płynna. Producent zrobił dla siebie fajną rzecz w nowym modelu, bo nie musi produkować x rodzajów ram - no ok ;)

Ale tak czy siak mam jakiś dysonans jak widzę pierwszą lepszą przełajówkę, która zwykle ma jakiś zapas w widełkach na błoto, a sprzedający korzystając z tego wsadza tam gumy 35-37c i mamy "gravela" ;)

A z trzeciej strony - jak komuś takie coś odpowiada, to w sumie czemu nie.

Edytowane przez m0d
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, m0d napisał:

To chyba raczej kolejny przykład, że obecnie cokolwiek z barankiem (albo i nieraz bez) na olx może być "gravelem" 😁

To tak jak dopiski "AM/DH/ęduro" przy byle jakim rowerze a la mtb ;)

A mówisz tutaj o obu rowerach, które podałem?

Jeśli chodzi o tego cannondale caadx wymienionego wyżej (https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-szosa-cannondale-caadx-105-se-shimano-105-rozmiar-54cm-l-CID767-IDL1Aev.html#1ffdda3ea4 ) to chyba też bardziej cx niż gravel? Cannondale spodobał mi się model topstone ale do tej pory nic używanego, godnego uwagi w moim budżecie nie znalazłem.

A wracając do scotta to podoba mi się ale używany w cenie nowego rometa aspre 2 hm? Warto aspre brać pod uwagę czy scott w dobrym stanie to lepszy wybór?

Edytowane przez DarekVredo
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez DzikJarek
      Cześć,
      szukam sobie roweru - w tym roku mocno wkręciłem się w jazdę po korzeniach, górkach (zjazdy/podjazdy), w wyściagch udziału nie biorę. Ponieważ w bliskiej mi okolicy ciężko o takie terenowe zabawy zazwyczaj najpierw pokonuje 20km ścieżkami rowerowymi/asfaltem, następnie ~30-40km mtb i na koniec 20km powrót. W przyszłym roku chciałbym również wybrać się kilka razy w góry (rower przewożony w bagażniku na hak marki thule). Wydaje mi się, że fulla na ten moment nie potrzebuje. Do tej pory jeździłem na ramie aluminiowej, natomiast chyba chciałbym zainwestować w karbon (czy karbon nadaje się na hak? Słyszałem, że może pękać jak się go ściśnie). Na ten moment rozważałem poniższe:
      1) Trek Procaliber 9.6 (lub 9.7 z rocznika 2021, ze względu na ograniczenia cenowe  ) :
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-6/p/35113/?colorCode=bluedark
      Wiem, że ciężki i, że stosunek cena/osprzęt wychodzi nie najlepiej, natomiast mam sentyment do firmy. Ostatni Trek służył mi dobre 13 lat (jak nie dłużej, oczywiście z upgradami osprzętu),  niestety został skradziony ...
      2) Scott cale RC Team: 
      https://www.scott.pl/produkt/1275/8694/Rower-Scale-RC-Team 
       
      Co o tym myślicie? Powinienem rozważać coś jeszcze? 
      Pytanie pomocnicze, czy wiecie może, gdzie i kiedy te rowery będą dostępne? Terminy na czerwiec są niestety absurdalne, przez kradzież ucieka mi końcówka tego sezonu i pewnie ucieknie początek następnego  
       
      A. I moje gabaryty. Kompaktowe 176cm wzrostu i zaokrąglone 76kg wagi
       
      Pozdrawiam,
      Jarek
    • Przez Zuna
      Patrząc z liczby odsłon, już jakiś czas jest na olx, ale z drugiej strony może warto się nią zainteresować?
      Rozmiar ok, proszę byście popatrzyli pod kątem komponentów, bo na tym nie bardzo się znam.
      https://www.olx.pl/d/oferta/scott-foil-20-rozmiar-s-52cm-pelna-ultegra-CID767-IDK9Uac.html
    • Przez Nowy303
      Cześć,
      jestem posiadaczem roweru Scott Gambler 20 z roku 2013. Rower ostatnio oddałem do serwisu z powodu ciągnięcia przerzutki przez łańcuch. Po diagnozie usterki serwisant rowerowy zadzwonił do mnie z informacją, że koła w rowerze są niestandardowe i całe koło tylnie jest do wymiany.
      Czy znajdzie się ktoś kto wie czy owe koło jest aż tak niestandardowe i niespotykalne, że jest jedno nowe na cały kraj. Wiadomo, że jest to rocznik 2013, ale czy jest ono faktycznie tak niestandardowe.
      A to tylko połowa problemu, problemem również jest jego kwota czy takie koło może kosztować aż 1250 złotych.
      Również prosiłbym o odpowiedź czy wie ktoś dlaczego łańcuch może ciągnąć przerzutkę przy jeździe, czy rzeczywiście jest to wina koła, czy nie można wymienić samej piasty?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Oleola
      Dzień dobry,
      mam rower scott aspect 900 rozmiar L, opony 29, amorek 32. Mam pytanie czy mogę sobie  wymienić ramę na taką samą tylko M i oprócz kierownicy cały osprzęt może zostać?
    • Przez MCC_ZET
      Na początek: witam wszystkich!

      Mój rower to Scott Aspect z okolic 2011-2012 roku. Prawie wszystko w nim jest stockowe tak jak został dostarczony (wygrany w konkursie).

      W skład napędu wchodzą:

      Manetka Przednia: Shimano Alivio x3
      Manetka Tylna: Shimano Alivio x9
      Przerzutka Przednia: Shimano Alivio x3
      Przerzutka Tylna: Shimano Deore x9
      Kaseta tył: ???
      Zębatki przód: ???
      Korba: Shimano Alivio
      Łańcuch: jakiś noname

      Z racji, że zwiększyłem użytkowanie roweru z 2-3 razy do roku po 100-150km na 50km co tydzień z wiekszymi wyjazdami (100+km raz w miesiącu) oraz wieku sprzętu postanowiłem upgradowac rower by przyjemniej się na nim jeździło. 2 tyg temu zrobiona trasa ze Świnoujścia na Hel i 2 dni później do Krynicy Morskiej i Malborka.

      Napotykane problemy:
      - luzy przedniej przerzutki
      - problemy ze zmiana tylnej przerzutki w okolicy 6-8 biegu (już wyczytałem że to prawdopodobnie wina zbyt szerokiego łańcucha ew linek blokujących sie otulinach)
      - plastikowe koleczka w tylnej przerzutce sie nie kreca zbyt dobrze mimo ostrego przejechania WD40 i plynem do naczyń

      Z manetkami nie ma żadnych problemów (pytanie co będzie jak będę wymieniał linki.

      I teraz pomysły na upgrade/naprawę.
      1. Wlatuje dedykowany łańcuch Shimano
      2 Wlatują linki i otuliny od Shimano
      I tu zaczynają się schody:
      Komplet grupy to około tysiaka: https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-deore-m6000-3x10rz,id9587.html
      a) czy cały komplet wejdzie P&P? w kilku miejscach dostalem info zeby nie ruszać tyłu bo być może trzeba będzie zmieniać koła. Wtedy nie ruszam też manetek.

      b) czytając kompedia:
      https://www.forumrowerowe.org/topic/221227-kompendium-kompatybilno%C5%9B%C4%87-nap%C4%99d%C3%B3w-1-12s/
      https://www.forumrowerowe.org/topic/4766-nap%C4%99d-kompatybilno%C5%9B%C4%87-komponent%C3%B3w/
      przód powinien pasować tylko jak wybrać mocowanie TOP/DOWN/SIDE swing oraz linkę przyczepianą "top pull"? W żadnym sklepie nie widzę opcji wyboru.

      Czy wymiana samego przodu ma sens? Czy warto zmienić też korbę i przednie tarcze? Jeśli jeśli zostało by mi z 700zł przy wymianie samego przodu to lepiej wskakiwać w wyższą grupę? zmienić coś o czym zapomniałem czy przerzucić w inny rejon (siodełko/spodenki/widelec)?

      Z góry dzięki za opinie, jeśli czegoś nie podałem to pytajcie. Fotki też bez problemu mogę powrzucać.
      Poniżej zdjęcie mocowania przedniej przerzutki? Który to jest swing?
       

      Drugi widok.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...