Skocz do zawartości

[amortyzator blokada] RST Blaze jak ustawić sprężynę blokady


andrew2004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Zwracam się z prośbą o poradę odnośnie napięcia sprężynki blokady amortyzatora, czy to się składa przy zablokowanym amortyzatorze czy odblokowanym?

Oraz czy tą sprężynkę widoczną na zdjęciu pod pokrętłem mam jakoś wstępnie napiąć czy jak?. 

Chodzi mi o procedurę prawidłowego złożenia i regulacji manetki blokady amortyzatora RST BLAZE (od manetki do pokrętła). 

Coś na wzór tego filmiku... 

 

Screenshot_20211126-113929_Chrome.jpg

Screenshot_20211125-214812_Chrome.jpg

Screenshot_20211126-115825_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak że blokada na odblokowanym stanęła na amen, więc zeby ją rozruszać ręcznie musiałem odpiąć linkę, odkręcić to czarne pokrętełko z piktogramem kłudeczki, zdjąć ją a pod tym była właśnie spręzynka która przy zdejmowaniu się odprężyła. 

Po rozebraniu już na "krótko" kluczem nasadowym rozruszałem blokadę i już chodzi blokada pracuje prawidłowo, tylko teraz przy składaniu jak napiąć tą sprężynkę, czy jej się nie napina (nawet wstępnie)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu zrobił serwis tłumika. 

No jeżeli pozycja wyjściowa to brak blokady, to po co sprężynka ma być napięta? Napina się przy blokadzie, żeby po jej zwolnieniu manetka odskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada Sprawa wygląda tak że blokada na odblokowanym stanęła na amen, więc zeby ją rozruszać ręcznie musiałem odpiąć linkę, odkręcić to czarne pokrętełko z piktogramem kłudeczki, zdjąć ją a pod tym była właśnie spręzynka która przy zdejmowaniu się odprężyła. 

Po rozebraniu już na "krótko" kluczem nasadowym rozruszałem blokadę i już chodzi blokada pracuje prawidłowo, tylko teraz przy składaniu jak napiąć tą sprężynkę, czy jej się nie napina (nawet wstępnie)? 

Tłumik się zablokował na pozycji otwartej i nie dał się zablokować po przez manetkę, dla tego odpiełem linkę, odkręciłem pokrętło (z całą jego zawartością pod spodem) i kluczem nasadowym rozruszałem blokadę, teraz blokada już działa, czyli zamyka (blokuje), otwiera (odblokowywuje). 

Kwestia jest taka, w jakim położeniu ma być sprężyna względem otworów kotwiących w korku a pokrętłem (w pokrętle jest malutki otworek kotwiący sprężynkę) 

Czy mam tą sprężynkę jakoś napinać czy poprostu włożyć sprężynkę w otwory kotwiące i skręcić, czy coś napinać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik się zablokował na pozycji otwartej i nie dał się zablokować po przez manetkę, dla tego odpiełem linkę, odkręciłem pokrętło (z całą jego zawartością pod spodem) i kluczem nasadowym rozruszałem blokadę, teraz blokada już działa, czyli zamyka (blokuje), otwiera (odblokowywuje). 

Kwestia jest taka, w jakim położeniu ma być sprężyna względem otworów kotwiących w korku a pokrętłem (w pokrętle jest malutki otworek kotwiący sprężynkę) 

Czy mam tą sprężynkę jakoś napinać czy poprostu włożyć sprężynkę w otwory kotwiące i skręcić, czy coś napinać? 

IMG-20211126-WA0003.jpg

Screenshot_20211126-151811_Chrome.jpg

Screenshot_20211126-113929_Chrome.jpg

Miejsce gdzie kluczem "rozruszałem" zapieczoną na pozycji otwarte blokade i teraz blokada "ruszyła" czyli "zamyka" i "otwiera" - blokada tłumika już działa. 

Kwestia jak ułożyć sprężynkę i skręcić pokrętło. 

IMG-20211126-WA0003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, żeby po zwolnieniu blokady dała radę w pełni odblokować.
Sugeruję, żeby była w pozycji otwartej lekko napięta. Jakby była luźna to prawdopodobnie nie da rady przekręcić tłumika i w pełni odblokować, do tego linka w manetce będzie luźna.

Ja miałem już tak zatarty, że musiałem bardzo mocno napinać, a i tak musiałem jeszcze sobie ręką pomagać.
Jeżeli u ciebie się zapiekło, to warto zrobić serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o takie słowa mi właśnie chodzilo, o te napięcie, bo kręcąc "ręcznie" wspomnianym kluczem nasadowym lub samym pokrętłem zauważyłem że jest duży zakres obrotu tłumika zanim się zamknie / otworzy (pokrętło żeby zamknąć tłumik musi zrobić dwa pełne obtoty). 

Udało się rozruszać tłumik, działa już bez problemu, (ładnie na luzie blokuje i otwiera) a sam w sobie tłumik jest pod ciśnieniem więc nie rozbieralny (bo to jest przecież wkład w goleni podobny do sprężyny gazowej) więc jeśli znów stanie pewnie będzie tłumik do wymiany.

Co najlepsze kumpel mi mówi że tej blokady do tej pory w ogóle nie używał (jeździł tylko na otwartej) a model Kross-a z 2014 roku, więc na to wygląda że jednak nie używany organ zanika 😉

Dziękuję Zekker za rozwianie moich wątpliwości, jutro złożę i sprawdzę jak odbija ze sprężyną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...