Skocz do zawartości

[siłownia] Rower stacjonarny


Rekomendowane odpowiedzi

Jako,że sezon szosowy się dla mnie skończył a trenuje 3/4 razy na siłowni tygodniowo,chciałbym się dopytać w jaki sposób mógłbym poprawić swoja kondycje/wydolność oraz jak jeździć szybciej.

Zastanawiam się nad interwałami na rowerze stacjonarnym na siłowni,niestety nie ma roweru spinningowego na mojej siłowni,wiem że na innych są.

Czy znaczna różnica jest miedzy tymi dwoma rodzajami rowerów?. Byłbym wdzięczny za rady jak polepszyć swoje osiągi przez sezon zimowy :).

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez scaraab
      Hej. Kupiłem okazyjnie trenażer jak w opisie. Dział świetnie zmienia obciążenie płynne zgodnie ze strava ( na razie to środowisko). Sądziłem że mocometr jest już w trenażerze i że na jego podstawie podawany jest opór. Kolega który mi go sprzedawał powiedział jednak że nie ma mocometru w tym modelu tylko opór i generowana moc jest obliczana z kadencji i prędkości wg. jakiegoś wzoru. Powiedział też że można dokupić mocometr do tego trenażera osobno i wpiąć tak aby jak najdokładniej odwzorować pracę podczas treningu. Czy ktośz Was przerabiał ten temat i może wskazać czy to prawda? Czy i gdzie można dokupić akcesoryjny mocometr? Czy można skonfigurować mocometr który mam w ramieniu korby aby to on był wzorcem? Wykonywana praca zmienia się ze zmianą przełożenia/kadencją itd. Zakładam że jeśli to strava określa moc wg wzoru to z mojej strony muszę ustalić przełożenie tak aby "zsynchronizować" moc z korby z mocą stravy i już go nie zmieniać przez cały trening zdając się na założenia treningu podane do stravy. Wtedy wykonam założenia trenigowe. Jeśli będę zmieniał przełożenia to owszem całkowita praca powinna się zgadzać (wydatek energetyczny z założonego czasu treningu) ale sam trening będzie w pewnym stopniu zależał od przełożenia a więc wykonam pracę ale nie do końca założenia treningowe. Czy dobrze myślę?
    • Przez domson
      Witam,
      poszukuję roweru szosowego endurance z szerszymi oponami, najlepiej 30 albo 32 do 4500 zł. Jakie modele polecilibyście z obecnie dostępnych? 
      Wpadł mi w oko np Giant Contend AR 4, ale nigdzie już nie można go dostać... może jakieś alternatywy w podobnej cenie?
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez zgreg
      Potrzebuje kupić kilka rzeczy do roweru (szosa): bidony, koszyki,spodenki, pedały SPD, buty,kask. Zbliża się koniec sezonu i zastanawiam się czy zazwyczaj są posezonowe wyprzedaże?
    • Przez Nutshell
      Witam wszystkich, 

      Planowałem wiosną tego roku kupić gravela lub szosą, jednak wzrost cen oraz brak rowerów w sklepach trochę od tego odwiódł. Jednak wydaje się, że ceny już nie spadną a z dostępnością problemy będą równie w kolejnych latach. W związku z tym zdecydowałem się zrobić rozpoznanie, a potem będę polował/dzownił po sklepach, aż może coś się trafi. 
      Przechodząc do konkretów. 
      Mam 186 cm, około 85 kg wagi. Od kilku lat jeżdżę praktycznie cały sezon na jakimś starym crossie z półki cenowej 1500 zł. Średnie trasy, które robię to 50km i raczej jeżdżę 95% po szosach, a pozostałe 5% to szutry, chodniki i drogi rowerowe. Stary cross już przestał wystarcza, plus już po 6 latach zaczyna się wszystko sypać więc chcę zainwestować w coś lepszej klasy i coś przede wszystkim szybszego co pozwoli mi na trasy bardziej pod 100 km, a w jakieś weekendy nawet po 200 km. 
      Od razu mówię, że nie mam zamiaru się ścigać, a tereny po których jeżdżę to raczej płaskie nawierzchnie, od czasu do czasu pojadę w jakiś bardziej górzysty teren.
      Od roweru wymagam przede wszystkim wygody, więc typowa szosa odpada. Chciałbym być w stanie wygodnie jechać przez te 3-4 godzin utrzymując w miarę sensowną prędkość >30km.
      Troszkę poczytałem o rowerach i generalnie o grupach osprzętu i wiem, że przy budżecie 5000 zł jestem już w stanie kupić coś na shimano 105, ale szczerze po kilku filmach z porównaniem Tiagry z 105 nie wiem, czy dla amatora warto kupować coś na 105 kosztem innych komponentów. Jako, że jestem amatorem i mało jeżdżę po wzniesieniach to prawdopodobnie dodatkowe tryby nie będę mi potrzebne. Nie wiem jak z trwałością, ale jest to jeden z ważniejszych dla mnie aspektów, nie chcę co roku inwestować sporo w rower i dobrze by było gdyby rower był w miarę łatwy w serwisie, żeby jakieś podstawowe rzeczy sam mógł zrobić. 
      Tak jak mówiłem 95% mojej trasy to szosa (więc teorytycznie wydaje się, że może nawet ta szosa endurance ma większy sens dla mnie, jakby miała możliwość włożenia jakieś trochę szerszej opony to wtedy gravel nie ma sensu) 
      Mój budżet to max 5000 zł i szukam czegoś nowego (myślałem o używce, ale totalnie się nie znam na ocenie stanu). 

      Co znalazłem:
      Romet Aspre 2 Giant Contend AR 2 SPEEDSTER 20 DIS Gravel Marin Gestalt 2 Triban RC 520 TREK DOMANE AL 3 DISC (tutaj tylko sora, więc chyba słabo) MERIDA SCULTURA 200 (też tylko sora) KROSS VENTO 4.0 Cube ATTAIN RACE LAPIERRE SENSIUM 3.0 VAN RYSEL EDR AF 105 (póki co niestety niedostępny) Rose PRO SL 105 - mój faworyt, ale niestety niedostępny i przekracza budżet o około 600-700 zł   
      Wiem, że połowa rowerów to gravele, ale chciałem was dopytać co byście mi najbardziej polecili na moje potrzeby.
       
      Pozdrawiam
       
       
       
       
       
       

       
    • Przez jarek74
      Witam. Mam pytanie  czy kupię jakieś koła na łożyskach maszynowych do Romet Huragan 1+ .Budżet ograniczony do 500  zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...