Skocz do zawartości

[do 3000 zł] Rower Crossowy lub MTB - asfalt/góry


ekterion

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się na wyborem nowego roweru w cenie do 3000 zł (w sumie im bliżej do 2000 zł tym lepiej- po prostu dopłata ma mieć sens). Mam 184 cm wzrostu, głównie jeżdżę po asfalcie w górzystym terenie, zdarza mi się też wyjeżdżać na górskie szlaki (pierwsze dojazd po asfalcie, potem górskie, kamieniste szlaki o zróżnicowanym nachyleniu).

Zastanawiam się czy do mojego użytkowania bardziej będzie pasować rower typu cross, czy MTB (obecnie mam MTB Author Solution z oponami semi-slick)...?

W oko wpadły mi:

Indiana X-Cross 5.0 https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-5-0-m21-czarny-brazowy-r21

Indiana X-Pulser 6.7 27,5 https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-7-m21-czarny-grafit-r20

Kross Evado 6.0 2021 L z okolicznego sklepu rowerowego za 2850 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, chudzinki napisał:

Bielsko + kamieniste szlaki to tylko MTB, ale trochę mnie zastanawiają te semi-slicki... Dlaczego myślisz o crossie?

Mam semi-slicki bo w ok. 80% jeżdżę po asfalcie, dlatego też pomyślałem o rowerze crossowym, aby mniej się męczyć.

Nie wiem tylko czy na rowerze crossowym z racji geometri ramy dobrze jeździ się po górzystym asfalcie (zjazdy, podjazdy) i czy da radę zjechać na kamieniste szlaki- i tu waham się nad MTB i podmianka opon na jakieś z mniejszym oporem toczenia/ węższe, czy też cross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

czy na rowerze crossowym z racji geometri ramy dobrze jeździ się po górzystym asfalcie (zjazdy, podjazdy)

A czego się obawiasz w tym względzie?

Cytat

czy da radę zjechać na kamieniste szlaki

Zależy co to za szlaki. A skoro i tak to ma być rower w większości na asfalt, to czy jest się czym przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny rower jest na podstawowym osprzęcie, przy tym ma już 10 lat i zrobił wiele tysięcy kilometrów, problem obecnie jest z korbą i cały czas rozregulowującymi się przerzutiami. 
Szukam po prostu czegoś nowego i wygodniejszego do moich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodniejszego? 

2 godziny temu, ekterion napisał:

pomyślałem o rowerze crossowym, aby mniej się męczyć.

Cross? Hmmm... Porównując rowery MTB z napędem 3x bądź 2x z założonymi semi-slickami do crossa w tym samym przedziale cenowym - ja nie widzę większej różnicy. Może poza tym, że w crossie ładują największą tarcze z przodu 48, która i tak jest mało potrzebna. Ja wolałbym nawet takiego Unibike Fusion z nastawieniem na wymianę opon na takie z mniej agresywnym bieżnikiem.

A nie myślałeś o naprawie obecnego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że naprawa nie ma już większego sensu, w sezonie był robiony serwis i znów to samo, może na kiepskie serwisy trafiam. Myślałem nad zakupem crossa, a do starego roweru założyłbym opony z górskim bieżnikiem i jeździł do wykonczenia.

…Tak jak czytam to jest duża różnica pomiędzy crossem a MTB, szczególnie w wygodniejszej pozycji, obręczach, oponach, amortyzatorze i innych przełożeniach w rowerach crossowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te "amortyzatory" w tych crossach to zwykle atrapy, koło prawdziwego mortyzatora to nawet nie stało. Ale oczywiście, coś tam "się ugnie" i tyle z tego ;) Są raptem ze dwa modele widelców do tego typu rowerów, które są pełnoprawnymi amortyzatorami (RS Paragon i coś od Suntoura).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ekterion napisał:

w sezonie był robiony serwis i znów to samo, może na kiepskie serwisy trafiam.

Wymiana napędu to żadna filozofia...

17 godzin temu, ekterion napisał:

Tak jak czytam to jest duża różnica pomiędzy crossem a MTB

skrajnych przypadkach, ale to nie w tym budżecie.

14 godzin temu, ekterion napisał:

Co myślicie o tym Krossie Evado 6.0 2021

Rower jak rower. Cena adekwatna do osprzętu w znanej marce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dlaczego? Wymieniona przez Ciebie Indiana, Unibike Crossfire, Northec Caledon, Giant Roam ... Ten ostatni ma najgorszy stosunek cena/jakość, ale jest teoretycznie najlżejszy i ma prześwit na bardzo szerokie jak na crossa opony. Podaj link do Evado, bo coś chyba źle patrzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evado jest z miejscowego sklepu rowerowego, na stronie producenta jest taka specyfikacja:

https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/evado-6-0-czarny-niebieski-matowy

Z Giant Roam 1 mam ten problem że najlepszą cenę za jaką mógłbym go kupić to 3600 zł, a to już poza budżetem i nie wiem czy chciałbym tyle dokładać.

A z cena/jakość co najlepiej byłoby wziąć do tych 3000 zł? - co będzie trwałe, z rozsądnym osprzętem, itd.

A czy są jakieś crossy nawiązujące do MTB? - innymi słowy pozwolą wjechać tam gdzie inne już nie dają rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem jeszcze opinie w innych tematach i przydałoby się znaleźć coś z korbą w nowym standardzie (nie na kwadrat) i amortyzatorem powietrznym.

Znajdę taki rower w tym budżecie? - evado 6.0 by odpadł ze względu na sprężynę, nie wiem czy Indiana x-cross 5.0 ma powietrzny, czy sprężynę bo jest tylko info Suntour NCX-D a z tego co czytam występuje on w obu wersjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna...

Nie znajdziesz. 3600 za Riverside 920, ale napęd 1x11, który Tobie osobiście bym nie zalecał. 3800 Northec Caledon.

Odnośnie kwadratu - przejeździłem wiele lat na kwadratach i złego słowa nie powiem. Przy kupnie roweru w ogóle bym na to nie patrzył. Odnośnie powietrznego amortyzatora - jak najbardziej warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...