Skocz do zawartości

[XC czy Trail] Jaki rower do ok. 5000


marekp917

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukam roweru XC/Trail do ok. 5k. Jeżdżę głównie po drogach szutrowych, nierównych drogach leśnych i po asfalcie na dojazdy do lasu. Prawie wogóle nie skaczę, natomiast teren po którym jeżdżę jest mocno urozmaicony (strome zjazdy i podjazdy). Mam 171 cm i zastanawiam się czy koła 29" w XC mogą być na mnie za duże.

Zastanawiałem się nad tym:

Kellys Gate 30 [XC]

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-gate-30-pd23233/?v_Id=145015&gclid=Cj0KCQiA4b2MBhD2ARIsAIrcB-RESc_1VxPVGpAR35am7SK8l3ZJx_hG3vE6vWUHR6yRgpCzSPvw6kQaAsx6EALw_wcB

i tym

Primal EVO 27,5" [Trial]

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-evo-275-0

Z góry dzięki za pomoc :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marekp917 napisał:

Hej,

szukam roweru XC/Trail do ok. 5k. Jeżdżę głównie po drogach szutrowych, nierównych drogach leśnych i po asfalcie na dojazdy do lasu. Prawie wogóle nie skaczę, natomiast teren po którym jeżdżę jest mocno urozmaicony (strome zjazdy i podjazdy). Mam 171 cm i zastanawiam się czy koła 29" w XC mogą być na mnie za duże.

Zdecydowanie grzeb po internetach za Trail ... XC to się nadaje do d##py, to znaczy na zawody, a nie po luźnym luzackim ganianiu na rowerze. Według Twoich bazgrołów to ma być wygodny rower, nie pozycja nastawiona na czas. Zdecydowanie Dartmoor Primal lub NS Eccentric. Z takich zagranicznych nie prowadzę listy co oferują inni, chociaż nie raz miałem przyjemność poganiać na takich zagranicznych rowerach Trail, tylko że nie chce mi się pamiętać co to było, bo takie rowery to mnie mało interesują ... :P 

Dla mnie koła 29" zdecydowanie za duże ( mam prawie 169 cm / dokładnie 168 cm i troszeczkę :D ) Musiałbyś wsiąść na rumaka i samemu się przekonać, od razu co można poczuć na 29" to lepsze wybieranie dziur, i jak już rower rozbujasz to leci jak Tir z jabłkami ... :P Ogólnie mogę się rozpisywać ale mi się nie chce, bo dla jednego lepsze będzie 29" nawet przy takim niższym wzroście, a dla drugiego lepsze będzie 27.5   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś tylko dodać że Trail i Enduro mają zupełnie inną geometrię, fabrycznie znacznie szersze opony z większym bieżnikiem. Większy skok powoduje większą stratę energii podczas pedałowania. Świetna porada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba ;) Święta racja !!! :thumbsup: Trial zawsze będzie wygodniejszy od motorynek XC :P ... chociaż jak kiedyś obniżyłem w Hardtailu XC siodełko to też było wygodnie ... :D B) 

Tak po druciarsku można przekształcić motorynkę XC na taki bardziej wygodniejszy, trzeba poświęcić troszku kasy / części i coś się uklepie ... B) :P 

Oczywiście najwygodniejszy rower w całej galaktyce pozostanie Enduro :wub: 

Ogólnie to nie wiem czy bardziej wygodniejszy jest Downhill czy Enduro, na tym się fajnie jeździ i na tym, potem za tymi rowerami najwygodniejsza jest Ukraina, tylko ta z czasów Średniowiecza ... :D :P  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Piotrek Chyba nie mam poczucia humoru,  nie wiem gdzie żartujesz, czy tam gdzie XC niewygodne, czy tam gdzie dowhill cośtam cośtam.

@marekp917 zgadzam się z tym co napisał @KSikorski. Ten kellys jest bardzo fajny, najważniejsze by jednak rower jak najlepiej dopasować do Ciebie, jest to ważniejsze znacznie niż to jaka grupa osprzętu. W tym Kellysie jest jakaś dziwnie szeroka rozmiarówka bo rozmiar S jest od 166cm aż do 179cm. Trzeba sie przymierzyć koniecznie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _Piotrek napisał:

Kuba ;) Święta racja !!! :thumbsup: Trial zawsze będzie wygodniejszy od motorynek XC :P ... chociaż jak kiedyś obniżyłem w Hardtailu XC siodełko to też było wygodnie ... :D B) 

Tak po druciarsku można przekształcić motorynkę XC na taki bardziej wygodniejszy, trzeba poświęcić troszku kasy / części i coś się uklepie ... B) :P 

Oczywiście najwygodniejszy rower w całej galaktyce pozostanie Enduro :wub: 

Ogólnie to nie wiem czy bardziej wygodniejszy jest Downhill czy Enduro, na tym się fajnie jeździ i na tym, potem za tymi rowerami najwygodniejsza jest Ukraina, tylko ta z czasów Średniowiecza ... :D :P  :) 

Trail, nie Trial.

Jak tu brać na poważnie Twoje posty, skoro piszesz o jakiś "motorynkach" XC? Brzmi to jak wypociny 15 latka.

Mam Traila, miałem XC. Nigdy więcej nie kupię Traila na płaskie Mazowsze i do spokojnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fulla 130mm na kołąch 27,5x2,4, mam hardtaila 100mm na kołach 29x2,25, podobnie jak autor wątku jeżdżę po trójmiejskich pagórach i wszędzie po za katowaniem na singlach z koniecznością skakania wybieram "motorynkę" xc. Tylko tyle mogę powiedziedzieć. Jeśli miałbym w Trójmieście mieć jeden rower do wszystkiego to brałbym nowoczesnego fulla do xc. Na szczęście nie muszę mieć jednego roweru do wszystkiego.

Trailowe hardtaile uważam za abberację rzeczywistości, łączy wszystkie wady roweru trailowego i hardtaila xc nie dając w zasadzie żadnej wartości dodanej.

 

Cytat

Jak tu brać na poważnie Twoje posty

Nie można brać na poważnie człowieka, który publicznie chwali się, że intencjonalnie próbował rozjechać psa i jeszcze toczy z tego bekę... co najwyżej można próbować tolerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

Trail, nie Trial.

Jak tu brać na poważnie Twoje posty, skoro piszesz o jakiś "motorynkach" XC? Brzmi to jak wypociny 15 latka.

Filip ;) pomylić się już w bazgrołach nie można ? To bierz moje bazgroły tak dla siebie na luzacko ... B) :thumbsup: 

A przepraszam, nie próbowałem rozjechać futrzaka, kurę kiedyś rozjechałem, praktycznie sama pod oponę wlazła, wióra się posypały z kuraka ... :D   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Piotrek Ty jesteś poważny? Uważasz że to co piszesz jest fajne i komuś zaimponujesz? 

13 godzin temu, KSikorski napisał:

Trailowe hardtaile uważam za abberację rzeczywistości, łączy wszystkie wady roweru trailowego i hardtaila xc nie dając w zasadzie żadnej wartości dodanej.

Trochę w tym prawdy, ale też nie do końca. Ja swoim Trailem aktualnie "toczę się" po okolicy. Szybko to tym się nie da jechać ze względu na geometrię, ale żeby sobie spokojnie wyjść i pojeździć, jest całkiem w sam raz. Pozycja wygodna, mieści się kawał opony, skoku tyle że mogę sobie ustawić na bardzo, bardzo miękko a i tak go nie zabraknie.

No ale tak jak pisałem. Mam to jeżdżę, drugi raz bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 13:26, marekp917 napisał:

Jeżdżę głównie po drogach szutrowych, nierównych drogach leśnych i po asfalcie na dojazdy do lasu.

To tu w ogóle rower MTB nie jest potrzebny, ale wiadomo - Polska. Tu prawie kazdy chce taki mieć, a jak ma lat naście to już w ogóle najlepiej zjazdówkę albo co najmniej ędóro. Co zresztą widać po dziecinnych poradach i niezdrowej ekscytacji jednego z forumowiczów nieco wyżej ;)

Drogi autorze tematu, domyślam się że koniecznie ma być MTB, wiec niech to będzie zwyczajny hardtail a la XC, bo więcej to naprawdę strzelanie z armaty do muchy. Kołą oczywiście 29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zwróć uwagę na sposób montażu haka przerzutki, który jest jednocześnie hakiem trzymającym oś.

Trzyma się do ramy na dwie śruby M4. Cały tył tej ramy to ten sam produkt katalogowy co w moim romecie 😄

Te śruby są naprawdę małe i z czasem się luzują, a głupio byłoby wyłamać oś koła w zakręcie i polecieć w botanikę.

Zatem należy używać kleju do gwintów i regularnie sprawdzać moment ich dokręcenia.

Ja z tym żyję od ponad 3 lat, ale na drugi raz kupiłbym coś, gdzie hak osi i hak przerzutki nie jest zintegrowany w jednym elemencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...