Skocz do zawartości

[rower] 4000-9000 Cross lub E-Cross


maxx78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Od kilkunastu  lat jeżdzę crosem, Dla mnie jest idealny w lekki teren i do miasta . W tym moemncie jeźdzę Bullsem z wagą około 14 kg . Chciałbym kpuć sobie nowego crossa ale chciałbym mieć zdecydowanie coś lżejszego np 12 kg z amortyzorem i tu moj budżet jest do 4000 tys . Bardzo mi się podoba ten model : https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-ghost-square-cross-essential-rozm-l-sram-sx-1-x-12-CID767-IDK3YXb.html?reason=observed_ad ale waży13,5 kg  i to w rozmiarze M a ja mam L . Mogę kupić też coś używanego w bardzo dobrym stanie 

Myślę też o E crosie . Wypatrzyłem sobie  : https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_2_M_MM,10,827,829,15767,2022.html . Nie wiem jak jest z tym silnikiem bafang m300 . Kusi moment 80 Nm ale nie wiem jak z trwałościa w/w silnika. Mogę przeznaczyć do 9000 tys . Oczywiscienie upieram sie nad Rometem 

Bardzo dziękuję za porady z góry 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupisz crossa, który tyle waży, bo po prostu takich nie produkują, nikt się nie wysila by te rowery mocno odchudzać. Są jakieś cuda typu Canyon Pathlite albo Author Synergy, ale to nie w tym budżecie. 

O ile nie nosisz roweru po schodach, to taką różnicę w wadze poczujesz głównie w swojej głowie. 

Ten Bulls wygląda całkiem ok, duży plus za Paragona Gold, nieduży minus za Sram SX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprawdź Polygon Heist X7 - w okolicach 5 k ( myślę, że realna cena do uzyskania - sam dostałem propozycję dokładnie 5079 zł, ale nie będę reklamował sklepu, a kto chce, to znajdzie podpowiedź np. na yt ) nie znajdziesz raczej nic tego typu na sztywnych osiach, a rower nie jest też stereotypowym cross'em jeśli chodzi o geometrię ( podobnie jak Canyon Pathlite ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 20:37, some1 napisał:

ale to nie w tym budżecie

W dniu 10.11.2021 o 18:13, maxx78 napisał:

4000 tys

W dniu 10.11.2021 o 18:13, maxx78 napisał:

9000 tys

Jak nie w tym? Za 4 do 9 milionów nie kupi? ;)

 

A tak bardziej serio, to jak wyżej - cross to nie jest typ roweru w którym producenci oferują wypasy, niską masę, itp. Ot, taka specyfika z samego założenia czym jest i do kogo trafia taki sprzęt. Co najwyżej obwieszą go osprzętem typu XT, bo nawet sensownych amortyzatorów to są dosłownie dwa modele, a na kołach czy rurkach to się nawet na dużo wyższej półce oszczędza.

A co do elektryka, to chcesz lżej a tu 20-kilogramowy kloc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam  ponownie .

Rower chciałbym kupić do połowy lutego . Patrzyłem na Polygon X7 i w sumie pasuje mi ten rower ale boje się napędu X1 czy będzie tak trwały jak miałem dotychczas czyli 3x10 oraz czy będę mógł jeździć tak szybko jak na 3x10.

W sklepie w Siedlcach trafił mi Giant Roam 0 . Rower moim zdaniem bardzo fajny . Ma to co mi zależy teraz przy zakupie czyli jest lekki i ma amortyzator powietrzny . Ale jedna rzecz całkowicie mnie odrzuciła i byłem tym bardzo rozczarowany. To są hamulce . Określił bym to jako tragedie one nie hamują a spowalniają . W moim bulsie z przed 10 lat tektro v-brake blokują oponę natychmiast a tu tak się nie dało rower po prostu spowalniał ale kola nie dało się zablokować. 

Mocno myślę nad Giant Roam 1 i wymiane od razu na porządne hamulce . Mam pytanie jaki byłby koszt wymiany całego zastawu z mt200 na hamulce deore czy czy trzeba wymieniać linki ? 

 

Zaczynam tez analizować lekkie rowery górskie które potrafią ważyć około 12,6 kg i mają wygodną pozycje ale wymienić im opony na 2.0 czy 1.9 ? 

Chodzi mi np o meride big nine 500 lite 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zaczynając od początku, to użyteczność napędu 1x jest uzależniona od zębatki korby. Należałoby policzyć zakres obecnego napędu i tego 1x na konkretnym przykładzie. Można więc powiedzieć, że i tak i nie.

Odnośnie Gianta, to hamulce oczywiście można zmienić. Tylko, że tam nie ma żadnych linek, to są hamulce hydrauliczne. Zazwyczaj wymienia się całość, czyli klamki, zaciski i przewody.

Opony w rowerze XC można zmienić, jednak pozycja będzie zwykle mniej wyprostowaną niż na crossie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maxx78 napisał:

Mocno myślę nad Giant Roam 1 i wymiane od razu na porządne hamulce . Mam pytanie jaki byłby koszt wymiany całego zastawu z mt200 na hamulce deore czy czy trzeba wymieniać linki ? 

Może hamulce nie były dotarte albo odpowietrzone? Ja miałem w Meridzie Tektro M275 więc taki odpowiednik MT200 i jak po złożeniu roweru nimi zahamowałem 1 raz to byłem załamany. Ale pojeździłem jakieś 60-70 km i i się wszystko dotarło, hamulce spokojnie blokowały koło i zatrzymywały bezpiecznie rower. Nie było to oczywiście hamowanie na poziomie Deore XT z roweru znajomego, ale nie zjeżdżając z jakichś wielkich wzniesień to na prostej, lekki las - spokojnie dawały radę. Ważę 90 kg.

Znajomy co ma Deorki też stwierdził, że jak na tak tanie hamulce to jest bardzo przyzwoicie i do rekreacyjnego jeżdżenia spokojnie by mu takie hamulce wystarczyły. Tylko klamki mu się nie podobały, bo w Deorce hamujesz jednym paluchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem Cube Natur SL 2021 na pełnym XT  używany po jednym sezonie jak nowy . Jestem bardzo zadowolony . Wszystko mi pasuje oprócz opon i siodełka . Nie rozumiem zbytnio jaki był zamysł wkładania prawie kilogramowych opon Schwalbe Land Cruiser 2.0 do lekkiej ramy i lekkich podzespołów . Rower mimo to jest lekki bo nadal waży 12.6 kg ale mam uczucie jakbym jechał na góralu . Mam już upatrzone opony Schwalbe Marathon Mondial 28x1.6 EVO co pozwoli urwać mi prawie 0.5 kg . Siodełko mam już swoje ulubione więc na pewno przełożę .  Dziękuję za pomoc
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...